GLS je jako poskytovatel balíkových služeb důležitým prvkem dodavatelského řetězce v České republice. Společnost nabízí výrobcům ochranných pomůcek provádět do konce března jejich bezplatnou přepravu s cílem podpořit distribuci těchto nedostatkových komodit. Zároveň balíkový přepravce očekává, že mu bude ze strany státu umožněno zajistit si dostatek dezinfekčních a ochranných prostředků pro svoje kurýry, aby mohl i nadále plnit svoji úlohu v zásobování obyvatel nezbytným zbožím.
GLS dělá maximum možných opatření k ochraně zdraví pracovníků zapojených do provozu přepravní sítě, a tím i k ochraně zdraví svých zákazníků. Specialisté GLS preventivně pracují na havarijních plánech, aby udrželi přepravu balíků i v případě, že se situace v České republice zhorší a některé silnice nebo celé oblasti budou muset být dočasně uzavřeny.
Aktuální opatření zahrnují:
- Vstup do přepravních uzlů GLS je omezen a podmíněn kontrolou zdravotního stavu.
- Pravidelně dochází ke kontrole tělesné teploty u pracovníků a opakované preventivní dezinfekci osob i prostor.
- U všech pracovníků jsou monitorovány možné rizikové faktory (blízké kontakty s osobami v karanténě i tzv. cestovatelská anamnéza). V případě pozitivního zjištění jsou přijata individuálně odpovídající opatření.
- Zaměstnanci, dopravní partneři a jejich řidiči jsou podrobně informováni o nezbytných hygienických opatřeních a jsou výslovně nabádání k jejich dodržování.
- Všechna místa jsou vybavena vhodnými dezinfekčními prostředky. Kurýrům jsou dle momentální dostupnosti poskytovány ochranné prostředky.
- Všichni pracovníci, kteří mohou využívat home office, byli převedeni na práci z domu.
Informace k doručování zásilek v ČR
U zásilek adresovaných do uzavřených firem a obchodů nebude po neúspěšném pokusu o doručení balík skladován na depu, ale obratem bude vrácen odesílateli. Při doručení zásilek na domácí adresy bude vzhledem k riziku nákazy postupováno distančním způsobem. Kurýr nebude vyžadovat podpis příjemce a omezí s ním fyzický kontakt na minimum. Doručení na dobírku je prozatím možné, společnost však prosí zákazníky o maximální využívání bezhotovostní platby již při objednávce přímo v e-shopu. V případě platby dobírky v hotovosti by si zákazníci měli připravit přesnou částku předem. Pokud je příjemce zboží v karanténě, měl by si před příjezdem kurýra důkladně umýt ruce a použít roušku nebo šátek přes obličej.
Informace k doručení do ParcelShopu
S ohledem na aktuální opatření vlády, jehož účelem je zabránit kumulaci lidí a jejich zbytečnému cestování, se GLS rozhodla toto opatření podpořit a dočasně pozastavit provoz svých výdejních míst – GLS ParcelShopů. Veškeré balíky zde uložené budou neprodleně vyzvednuty a zdarma přepraveny na adresu příjemce.
Informace k přepravě do a ze zahraničí
Ve většině regionů probíhá přeprava doposud ve standardním režimu. Část firem je však uzavřena, proto není možné některé zásilky doručit. Vzhledem k mimořádnosti situace neproběhne u těchto zásilek opakovaný pokus o doručení a budou ihned vráceny zpět odesílateli. Zákazníci by si proto měli s příjemcem ještě před odesláním ověřit, zda je jeho příjem zboží otevřený.
Z důvodu karanténních opatření jsou některé oblasti zcela nedostupné, a není v nich proto možné provádět ani doručení nebo vyzvednutí balíků. Veškeré zásilky směrované do těchto oblastí budou vraceny zpět odesílatelům.
Desatero zodpovědného příjemce v mimořádné situaci:
- Objednávejte skutečně jen potřebné zboží a svoje objednávky kumulujte.
- Zboží plaťte předem.
- V případě karantény využijte možnost doručení na libovolnou alternativní adresu, např. členů rodiny, kteří vás zásobují.
- Výdejní místa jsou riziková – dochází zde ke kumulaci lidí.
- Pokud jste v karanténě, informujte o tom kurýra ještě před příjezdem, aby mohl postupovat s maximální obezřetností.
- Připravte se na přijetí balíku distančním způsobem – rozmyslete se, kam vám může kurýr balíček položit. Kurýr poté odstoupí a nechá Vás zkontrolovat neporušenost obalu.
- Nevyžadujte svůj podpis ve skeneru kurýra – stačí nám příjmení přebírajícího.
- Pokud je vám zaslán balík na dobírku, použijte při částce do 500 Kč výhradně bezkontaktní kartu. Při vyšší částce mějte připravenu přesnou hotovost.
- Před příjezdem kurýra si umyjte ruce. V případě nemoci či karantény si vezměte i roušku.
- Balík ihned nerozbalujte a nechte jej na bezpečném místě „vyvětrat“. Vždy si na závěr umyjte ruce.
GLS v České republice a skupina GLS
GLS Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností General Logistics Systems B.V. (s centrálou v Amsterdamu). GLS zajišťuje spolehlivé, vysoce kvalitní služby přepravy balíků pro více než 270 000 zákazníků doplněné logistickými a expresními službami. „Lídr kvality v balíkové přepravě”, to je hlavní motto GLS. Prostřednictvím vlastních a partnerských společností skupina GLS provozuje síť pokrývající 45 zemí. Díky propracované pozemní síti je GLS jedním z předních poskytovatelů balíkové přepravy v Evropě. GLS působí také v Kanadě a na západním pobřeží USA. GLS má k dispozici více než 70 centrálních a regionálních třídicích středisek a více než 1 400 dep. GLS čítá na 19 000 zaměstnanců, na silnicích 30 000 doručovacích vozidel a více než 3 500 dálkových nákladních vozidel v barvách GLS. Ve finančním roce 2018/19 GLS dosáhla obratu 3,3 miliardy eur a přepravila 634 milionů balíků.