- Společnost vyřazuje plasty ze všech svých spotřebitelských obalů
- Plasty budou většinou nahrazeny recyklovanými papírovými materiály
- Přechod na bezplastové obaly ušetří použití 2 500 tun plastů ročně
Praha, Česká republika – Každý rok končí v oceánech osm milionů tun plastu, což zabije jeden milion mořských ptáků a významně ohrožuje další stovky druhů mořských živočichů. Znečištění plasty se stalo jedním z nejnaléhavějších problémů životního prostředí a spotřebitelé jsou stále kritičtější k balení výrobků, které kupují.
Signify (Euronext: LIGHT), světový lídr v oblasti osvětlení, se aktivně snaží snižovat dopad svých produktů na životní prostředí. V rámci své politiky obalových materiálů společnost Signify již nyní používá ke svému balení 80 % recyklovaného papíru a zahajuje postupné vyřazení všech plastů z obalů pro spotřební výrobky do roku 2021.
Postupným vyřazováním plastů používaných pro balení spotřebního zboží se společnost Signify vyhne použití více než 2 500 tun plastů ročně. To odpovídá 125 milionům PET lahví, které by se umístěny v řadě za sebou táhly více než 8 000 kilometrů, což zhruba odpovídá vzdálenosti z německého Berlína až na Miami na Floridě v USA . Navíc je naše nové balení menší a šetří emise z dopravy a použitých materiálů o 6 000 tun za rok, což odpovídá množství CO2, které by absorbovalo 270 000 vzrostlých stromů během celého roku.
„Plastový odpad má velmi negativní dopad na naši planetu a její biologickou rozmanitost, proto jsme se rozhodli, že musíme převzít vedoucí roli a začít používat alternativy bez plastů. Je to správné řešení a splňuje rostoucí očekávání našich zákazníků, “ říká Eric Rondolat, generální ředitel společnosti Signify. „Těším se na okamžik, kdy budeme moci oznámit, že v našich obalech již nepoužíváme žádné plasty,“ dodává.
Zásady společnosti Signify pro balení výrobků již nyní vyžadují, aby všechny obaly obsahovaly více než 80 % recyklovaného papíru a původní materiály musí pocházet z certifikovaných obnovitelných zdrojů. V případech, kdy se papírové materiály nedají použít, zkouší Signify jiné neplastové alternativy. Firma Signify již zahájila postupné vyřazování plastů odstraněním běžně používaných plastových součástí z obalu žárovky Philips Hue a pro balení nedávno představeného Philips Hue Play HDMI Sync Box zvolila použití papírové pěny. Výměna blistrových obalů za papírové krabice bude probíhat v celém našem portfoliu produktů a v různých regionech, počínaje LED žárovkami v Evropě ve třetím čtvrtletí roku 2020 a ve zbytku světa od začátku roku 2021.
Signify již začal nahrazovat plastové blistrové obaly na své LED žárovky za papírové materiály v Tichomoří, kde tato změna byla přijata velmi pozitivně a vedla ke zvýšení prodeje.
„Když jsme v tichomořském regionu vyměnili naše obaly, zákazníci reagovali pozitivně a tvrdili, že to je pro ně přitažlivější a ekologičtější zároveň,“ dodal Rondolat. „Vyzývám i další společnosti, aby se k nám připojily při přechodu na bezplastové obaly, rádi se s nimi podělíme o získané zkušenosti.“
Postupné vyřazování plastů je dalším způsobem, kterým řídíme udržitelnost v našem podnikání, a dalším milníkem vedle našeho programu udržitelnosti Brighter Lives, Better World. Letos jsme na cestě k dosažení globální uhlíkové neutrality, již jsme dosáhli uhlíkové neutrality na 15 z našich 19 trhů. V roce 2019 jsme byli třetím rokem v řadě oceněni jako Industry Leader podle Dow Jones Sustainability Index.
O společnosti Signify
Signify (Euronext: LIGHT) je celosvětově vedoucí firmou v oblasti světelných produktů jak pro profesionály, tak pro koncové zákazníky a osvětlení v rámci internetu věcí. Produkty značky Philips a systém propojeného osvětlení a datových služeb Interact vytvářejí obchodní hodnotu a pomáhají k přeměně života v domácnostech, budovách i na veřejných prostranstvích. Firma, která v roce 2019 dosáhla tržeb ve výši 6,2 miliard EUR a zaměstnává přibližně 38.000 zaměstnanců ve více než 70 zemích světa, se snaží odhalit mimořádný potenciál světla, který dokáže změnit svět. Společnost byla tři roky po sobě oceněna jako Industry Leader podle Dow Jones Sustainability Index. Novinky týkající se společnosti Signify najdete v Newsroomu, na Twitteru, LinkedInu a na Instagramu. Informace pro investory jsou na webové stránce Investor Relations.