Adastra: Banky čeká tuhý boj o retailového zákazníka

Adastra očekává, že stále více českých bankovních institucí se bude zabývat retailovým segmentem. Proč by k tomu mělo dojít? Důvodem vzniku této situace je stále sílící konkurenční boj mezi již existujícími bankami, ale zároveň tlak nově vznikajících, agresivních mladých bank. Tyto banky jsou v nabídce svých služeb zákazníkům mnohem rychlejší a flexibilnější než stávající retailové banky. (TZ)

„Snahou těchto mladých bank bude získat co nejvíce zákazníků stávajících tradičních bank. Pokud tedy klasické velké banky nechtějí své stávající zákazníky ztratit, budou muset na tento tlak adekvátně reagovat,“ předpovídá Jiří Živnůstka, ředitel bankovní divize společnosti Adastra.

Jednou z cest je zaměřit se na udržení si stávajících zákazníků, než extrémní snaha o získávání nových. Banka na základě dat, které o zákazníkovi již má, dokáže za pomoci využití nástrojů Information managementu odhalit, který produkt je nejvhodnější konkrétnímu zákazníkovi nabídnout. „Většina velkých finančních institucí si již v dnešní době uvědomuje, že data jsou jedním z jejich nejcennějších artiklů. Umět identifikovat klienta a nabídnout mu správné produkty nebo jejich nejefektivnější kombinaci, to je směr, kterým by se bankovní instituce měly ubírat,“ dodává Jiří Živnůstka.

Adastra je konzultantská společnost, která mimo odborných konzultací dodává softwarová řešení na zakázku a služby s tím spojené. Další informace o společnosti najdete na www.adastra.cz