ET NETERA slaví další vítězství. Tentokrát v soutěži „Cyklozaměstnavatel roku“

Společnost Et netera , přední český dodavatel e-business řešení, získala v rámci kampaně „Do práce na kole“ ocenění „Cyklozaměstnavatel roku“.  V soutěži se hodnotil celkový přístup firem k podpoře dojížďky jejich zaměstnanců do práce na kole. (TZ)

motto kampaně, jak již název „Do práce na kole“ napovídá, je zaměřeno na podporu cyklistické dopravy.  Do soutěže se mohl zapojit každý zaměstnanec obchodní, neziskové či státní společnosti. Stačilo dát dohromady tým alespoň dvou lidí, kteří ve dnech 29. dubna – 29. května soutěžili o co největší počet „zelených“ kilometrů ujetých do práce a z práce na jízdním kole. Odměněni byli nejlepší tým, nejlepší jednotlivec a také nejlepší firma. V rámci letošního prvního ročníku, který realizovalo sdružení Auto*Mat – iniciativa za bezpečnou, zdravou a živou Prahu (http://www.auto-mat.cz/),  ujelo  1 025 účastníků rozdělených do 274 týmů ze 181 firem a institucí více než 318 tisíc kilometrů. Dokázali by tak osmkrát objet zeměkouli. Díky tomu, že nechali pro své cesty do zaměstnání auto v garáži, ušetřili 35 tun oxidu uhličitého, jenž způsobuje změny klimatu. Jízdou na kole uspořili více než jeden a půl milionu korun za benzín, opotřebení aut a poplatky.

Et netera získala zvláštní ocenění za celkový přístup k podpoře dojížďky zaměstnanců do práce na kole, a to především za to že:

  • Poskytla a provozuje garáž na parkování kol, kde mohou svá kola zaparkovat zaměstnanci i klienti společnosti.
  • Zaměstnanci mají k dispozici sprchy a šatny, kde si mohou sušit oblečení.
  • Firma zakoupila speciální městské firemní kolo pro pojíždky po klientech.
  • Firma pravidelně podporuje zaměstnance (platí ubytování, dopravu, startovné atd.)
    na různých sportovních akcích, jako jsou např. Přes dva kopce, Doksyman, IT triatlon, PIM.
  • Poskytuje zaměstnancům cyklistické oblečení a sportovní vybavení (např. sportovní sluneční brýle, šátky z mikrovlákna, stopwind vesty).
  • Firma pořádá každý rok firemní víkend, který není přímo připravován jako cyklistický, nicméně se vždy najde skupina 10 – 20 lidí, kteří se na místo dopraví na kolech.

„Na motivační programy typu: když budeš hezky jezdit do práce na kole, dostaneš lízátko,
v Et neteře nevěříme. Lidé buď jezdit chtějí, nebo ne. My jim můžeme poskytnout podmínky a ukázat na příkladech, že ježdění na kole je fajn. Rozhodnutí je pak na každém jednotlivci,“ říká generální ředitel Martin Černohorský a dodává: „Podporujeme sportování zaměstnanců obecně. Sportovci jsou odmala tesaní trochu líp pro život než spousta jiných lidí,“ tvrdí manažer, který sám má titul „Ironman“ z triatlonového závodu.  „Triatlon se ve firmě hodně rozjel, jednu dobu tu byli čtyři železní muži najednou. V létě se ve Stromovce potkáte s deseti až patnácti lidmi od nás, co si jdou místo oběda zaběhat. Na sport vyčleňujeme i peníze z marketingu. I klasičtí hubení a obrýlení ajťáci tím načuchnou. Momentálně se připravujeme na letošní ročník IT triatlonu, kde nás bývá kolem patnácti účastníků, a když si vezmete, že dalších patnáct lidí od nás přijede fandit, tak máme v Račicích na vodáckém kanále vždycky největší ekipu. Lidé, co sportují, víc vydrží, odvádějí lepší výkon a v zimě nejsou tolik nemocní.“

Speciální dík za toto ocenění patří kolegovy Jirkovi Štěpánovi, který myšlenku ježdění na kole a triatlonu začal před léty svým příkladem prosazovat. On je duchovní otec ježdění do práce na kole v Et neteře, dodává Černohorský.

ET NETERA a.s. (www.etnetera.cz) je ryze česká společnost, která pro své zákazníky vytváří weby. Weby velké rozsahem, nápadem, vlivem. Naši spokojení klienti díky nim komunikují se zákazníky, partnery a zaměstnanci, prodávají, nakupují, zkrátka dělají svůj byznys. Za svou práci ET NETERA získala mnohá zahraniční i tuzemská ocenění (Firma roku Hl. m. Prahy, IEA, IBA, EBA, Fast50 atd.). Mezi klienty společnosti patří např. Allianz, Annonce, Ahold, Datart, Fortuna, Nivea, Nokia, Telefónica O2, Siemens, Volksbank a další.