Celkem 276 projektů přihlásili mladí lidé do programu Thing Big, který v květnu vyhlásila Nadace O2 ve spolupráci s Nadací rozvoje občanské společnosti. Přihlášené projekty se nejčastěji zaměřují na vytváření komunitního života, bourání mýtů a zavedených předsudků, na organizaci sportovních a kulturních akcí, či využívání nových technologií. V první vlně programu Think Big bude podpořeno až 150 projektů. Nadace O2 na ně letos vyčlenila 6 milionů korun. (TZ)
„Zájem o program Think Big nás velmi potěšil a jsem ráda, že máme z čeho vybírat,“ říká Dana Dvořáková, předsedkyně správní rady Nadace O2 a ředitelka pro korporátní komunikaci společnosti Telefónica. „Stejně jako v Irsku, Velké Británii, v Německu, či na Slovensku, kde už program funguje, se i u nás ukázal velký potenciál mladých lidí. Věřím, že uskutečnění jejich nápadů na pomoc okolí povede mimo jiné i k lepšímu vnímání mladé generace. A to je jedním z cílů Think Big,“ dodává Dvořáková.
Všech 276 projektů v průběhu léta vyhodnotí nezávislé regionální komise. Zasednou v nich odborníci z neziskového sektoru, zaměstnanci společnosti Telefónica, zástupci médií a také mladí lidé, kteří již podobné projekty realizovali. V září budou vyhlášeny vítězné projekty a jejich autoři absolvují víkendový vzdělávací seminář zaměřený na rozvoj projektových dovedností. Pak začnou projekty realizovat, a to i za podpory mentorů z řad zaměstnanců společnosti Telefónica.
Těm, kteří nestačili své nápady přihlásit v první vlně Think Big, bude tato možnost znovu nabídnuta na začátku října.“Věříme, že do druhé vlny se zapojí i mnozí z 1300 uchazečů registrovaných na webovém portálu www.o2thinkbig.cz. Budeme s nimi v kontaktu,“ dodává Dvořáková. Znovu požádat mohou i odmítnutí uchazeči s dopracovaným nebo změněným projektem.
Co chtějí mladí lidé ve věku od 13 do 26 let?
Velký zájem je o realizaci kulturních či sportovních akcí. Významná část mladých lidí vnímá slabýkomunitní život a nedostatečnou komunikaci mezi jednotlivými skupinami lidí, ať už v jejich obci či ve škole. Proto chtějí realizovat místní otevřené a multižánrové festivaly, specificky zaměřené webové portály, blogy či magazíny. Chtějí tak propojit různorodé skupiny lidí, či integrovat znevýhodněné skupiny, jako jsou například senioři či lidé s handicapem.
Mezi přihlášenými projekty se často objevuje snaha bořit mýty a předsudky. Mladí lidé chtějí tvořit filmy, internetové stránky či realizovat kampaně s cílem upozornit veřejnost na problematiku, kterou oni sami cítí jako důležitou. V projektech se často objevuje zájem o využívání nových technologií a nápadů, ať už se to týká nových sportovních aktivit nebo nového využívání sociálních dovedností pomocí počítače a internetu. V několika projektech chtějí mladí lidé prostřednictvím nového pojetí ukázat veřejnosti staré věci, budovy a vzpomínky, na které nechtějí zapomenout.
O programu Think Big
Think Big pomáhá na svět všem dobrým nápadům mladých lidí, kteří chtějí něco vytvořit nebo změnit ve svém okolí. Think Big poskytuje mladým lidem podporu, finanční prostředky telekomunikační vybavení a vzdělání potřebné pro realizaci jejich projektů.
Program Think Big nabízí mladým lidem příležitost zvolit si komu a jakým způsobem chtějí pomáhat. Mladí lidé mohou realizovat Malé projekty s rozpočtem do 30 tisíc korun, nebo Velké projekty, na něž mohou získat až 90 tisíc korun.
Think Big poskytuje mladým lidem nejen finanční prostředky, ale také trénink projektových, komunikačních a prezentačních dovedností od zkušených lektorů, základní technologické vybavení jako je mobilní telefon a sim karta s předplaceným voláním. Pro realizaci velkých projektů získají týmy mladých lidí také k zapůjčení notebook s připojením na internet po dobu 6ti měsíců zdarma. S realizací projektů budou mladým lidem pomáhat zkušení pracovníci Nadace rozvoje občanské společnosti a také mentoři z řad zaměstnanců Telefónica Czech Republic.
Think Big je celoevropský dlouhodobý sociální program skupiny Telefónica zaměřený na podporu mladých lidí během jejich přechodu do dospělosti a na jejich aktivní zapojení do řešení problémů ve svém okolí. Programy Think Big realizuje společnost Telefónica od roku 2010 ve Velké Británii, Německu, Irsku a na Slovensku.
O Nadaci O2
Nadace O2 je firemní nadace společnosti Telefónica Czech Republic. Dlouhodobým, promyšleným a systematickým dárcovstvím zdůrazňuje vstřícný postoj k našemu okolí a přijímání spoluzodpovědnosti za stav a vývoj společnosti. Nadace O2 rozdělila na podporu neziskových projektů již více než 170 milionů korun. Od roku 2011 realizuje program Think Big, který pomáhá mladým lidem realizovat své nápady a projekty na pomoc svému okolí. Nadace O2 dále aktivně bojuje proti šikaně na českých školách svým dlouhodobým projektem Minimalizace šikany, za nějž získala v roce 2005 Zvláštní cenu Fóra dárců a v roce 2008 Cenu VIA BONA. Je generálním partnerem Sdružení Linka bezpečí, které pomáhá dětem v krizi. Finančně podporuje také Linku seniorů.
Nadace O2 se stala jednou z prvních registrovaných firemních nadací v České republice.. V roce 2004 a 2008 obdržela Telefónica za aktivity své firemní nadace prestižní cenu VIA BONA. Společnost Telefónica Czech Republic se také podílela na vzniku jedinečného filantropického nástroje DMS, takzvané Dárcovské SMS. V žebříčku TOP FIREMNÍ FILANTROP se společnost Telefónica CR v roce 2010 umístila na 6. místě nejštědřejších firemních dárců dle absolutního objemu darovaných prostředků. Je zakládajícím členem platformy Byznys pro společnost. Pro měření svých filantropických aktivit používá mezinárodní metodiku LBG – Standard odpovědná firma.
O Nadaci rozvoje občanské společnosti
Dáváme lidi do pohybu
Nadace rozvoje občanské společnosti (NROS) existuje v České republice již téměř dvacet let a patří mezi největší neziskové organizace. Od svého založení úspěšně podpořila téměř 4 500 projektů částkou přesahující 1,5 miliardy korun. Nadační příspěvky poskytuje z grantových programů pocházejících ze zdrojů Evropské unie, Evropského hospodářského prostoru, ale i z individuálních či firemních zdrojů.
Jeden z pilířů práce NROS spočívá v práci s dětmi, mládeží a mladými dospělými, kterým se snaží poskytovat podporu v situacích, kdy je ohrožena kvalita jejich života. Vlajkovou lodí mezi programy zaměřenými na ohrožené děti je sbírkový projekt Pomozte dětem!, který patří mezi nejznámější a nejdůvěryhodnější sbírky v České republice. NROS ve spolupráci se soukromými subjekty dbá také o
rozvoj zdravých životních návyků mladých lidí a je zkušeným správcem velkých dobrovolnických programů. Členové nadačního týmu mají přímou zkušenost s přímou prací mezi mládeží, a poskytují tak projektu Think Big nezbytnou expertní základnu.
Podrobnosti o činnostech Nadace a jejím poslání naleznete na www.nros.cz.