IBM přichází s novým softwarem pro firemní sociální sítě

Společnost IBM (NYSE: IBM) oznámila rozšíření svého softwarového portfolia, které firmám umožní lépe využívat sociální média. IBM představila novou verzi IBM Connections, jež je vůbec první platformou zaměřenou na budování firemních sociálních sítí podporující funkce analýzy informací v reálném čase.  (TZ)

Nová verze softwaru IBM Connections umožňuje organizacím průběžně sledovat pohyb dat napříč celou organizací. Tyto informace lze analyzovat a za pomoci speciální funkce využívat již v okamžiku jejich vzniku.

Sociální sítě a s nimi spojený software jsou stále rozšířenější. Stává se tak velice významným nástrojem pro podnikání. Firmám umožňuje transformovat prakticky každou část jejich provozu – od marketingu přes prodej a služby poskytované klientům až po vývoj nových výrobků a lidské zdroje. Agentura IDC ve svých průzkumech odhaduje, že tržní potenciál pro sociální platformy vzroste do roku 2014 o téměř dvě miliardy amerických dolarů.

Firmy a organizace všech velikostí a oblastí požadují zabezpečení a kompatibilitu. Čím dál větší výzvou je pro globální firmy řízení rizika a zároveň využívání podnětů z širokého spektra sociálních sítí. Firmy také musí dodržovat stanovená interní pravidla.

Nový software IBM Connections 3.01 využívá mikroblogy, wikis, komunity i aktivity pro spolupráci s klienty, partnery a zaměstnanci. Platforma postavená na bázi sociálních sítí nabízí především špičkovou kompatibilitu napříč celou organizací. Umožňuje monitorovat, sledovat a rychle a v reálném čase izolovat relevantní data z konverzací, postů a nahrávaných souborů. Tato elektronická stopa online interakcí umožňuje společnostem dosáhnout shody s firemními směrnicemi a zároveň pracovat rychlostí, která je charakteristická pro sociální sítě.

Tisková zpráva v angličtině v celém rozsahu zde.

###

IBM lídrem v oblasti firemních sociálních sítí

Armonk, New York – 21. června 2011: Agentura IDC označila společnost IBM (NYSE: IBM) celosvětovým lídrem v oblasti využívání sociálních sítí za roky 2009 a 2010. Podle zjištění IDC činily celosvětové příjmy ze sociálních platforem jen v roce 2010 přes 500 milionů amerických dolarů, což představuje růst ve výši 31,9 %. Agentura očekává, že tržní potenciál sociálních platforem vzroste do roku 2014 o téměř dvě miliardy amerických dolarů.

Sociální sítě stále silněji pronikají do pracovního procesu. Podle průzkumu IBM 2011 CIO Study plánuje 55 % IT manažerů v příštích letech investovat do nástrojů spolupráce a sociálních sítí. Chtějí tak zvýšit konkurenceschopnost svých firem. 77 % těchto manažerů uvedlo, že hodlá v horizontu příštích tří až pěti let změnit postupy vnitřní spolupráce.

Sociální platformy jsou jedním z dominantních trendů v korporátním sektoru a účastníci procesu – zákazníci, zaměstnanci, obchodní partneři a dodavatelé – hledají způsoby, jak lépe spolupracovat, vzájemně komunikovat a sdílet data. Produkty IBM v oblasti firemních sociálních sítí využívá přes 35 % společností ze seznamu Fortune 100. Jsou mezi nimi například Bayer, Singapore Airlines nebo Panasonic.

Tisková zpráva v angličtině v celém rozsahu zde.

Více informací o sociálním softwaru IBM najdete na: www.ibm.com/social.