Investice do internetové reklamy před létem poklesly o 6,8 %

V červnu 2011 se do internetové display reklamy investovalo 352,4 milionu korun. Meziměsíčně investice poklesly o 6,8 %. Největším zadavatelem v měsíci červnu byla Telefónica O2 Czech Republic, která nakoupila internetovou reklamu za 12,51 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH. (TZ)

Podle výsledků výzkumu AdMonitoring, který monitoruje výdaje do internetové display reklamy, se v červnu 2011 do online reklamy investovalo celkem 352,4 milionu korun. Meziměsíčně nastal pokles o 6,8 %. Ve srovnání s loňským rokem jsou letošní červnové investice nižší o 7,7 %. Mezi měsíci květnem a červnem není pokles reklamních investic ničím neobvyklým, v předprázdninovém období firmy své výdaje tradičně tlumí. V loňském roce tento rozdíl činil dokonce 16,4 %.

Na vrcholu se už druhým měsícem drží společnost Telefónica O2 Czech Republic, jejíž výdaje do online reklamy v červnu činily 18,9 milionu korun. Na druhé místo se zařadilo Aukro s výlohami 16,3 milionu korun.

Tabulka uvádí TOP 10 skupin médií, u kterých zadavatelé reklamu nakupovali. V rámci této skupiny se proinvestovalo více než 305 mil. Kč. Výrazného navýšení zadavatelských investic se dočkala jen skupina CET 21.

AdMonitoring uvádí reklamní výdaje na základě ceníkových cen.

Tab. 1: Top 10 skupin médií – meziměsíční srovnání

Skupina médií

Cena (červen 2011)

Cena (květen 2011)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

135 232 749 Kč

150 092 265 Kč

-10%

Centrum Holdings

61 185 108 Kč

66 940 185 Kč

-9%

MAFRA

60 502 414 Kč

61 211 886 Kč

-1%

Mladá fronta

13 811 128 Kč

16 763 904 Kč

-18%

CET 21

9 016 339 Kč

6 531 050 Kč

38%

Economia

8 676 589 Kč

8 118 252 Kč

7%

Ringier Axel Springer

7 764 327 Kč

11 186 344 Kč

-31%

Internet Info

4 427 964 Kč

4 164 884 Kč

6%

AliaWeb

2 365 483 Kč

2 696 327 Kč

-12%

Finance media

1 531 308 Kč

1 819 529 Kč

-16%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 05-06/2011