V červnu 2011 se do internetové display reklamy investovalo 352,4 milionu korun. Meziměsíčně investice poklesly o 6,8 %. Největším zadavatelem v měsíci červnu byla Telefónica O2 Czech Republic, která nakoupila internetovou reklamu za 12,51 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH. (TZ)
Podle výsledků výzkumu AdMonitoring, který monitoruje výdaje do internetové display reklamy, se v červnu 2011 do online reklamy investovalo celkem 352,4 milionu korun. Meziměsíčně nastal pokles o 6,8 %. Ve srovnání s loňským rokem jsou letošní červnové investice nižší o 7,7 %. Mezi měsíci květnem a červnem není pokles reklamních investic ničím neobvyklým, v předprázdninovém období firmy své výdaje tradičně tlumí. V loňském roce tento rozdíl činil dokonce 16,4 %.
Na vrcholu se už druhým měsícem drží společnost Telefónica O2 Czech Republic, jejíž výdaje do online reklamy v červnu činily 18,9 milionu korun. Na druhé místo se zařadilo Aukro s výlohami 16,3 milionu korun.
Tabulka uvádí TOP 10 skupin médií, u kterých zadavatelé reklamu nakupovali. V rámci této skupiny se proinvestovalo více než 305 mil. Kč. Výrazného navýšení zadavatelských investic se dočkala jen skupina CET 21.
AdMonitoring uvádí reklamní výdaje na základě ceníkových cen.
Tab. 1: Top 10 skupin médií – meziměsíční srovnání
Skupina médií |
Cena (červen 2011) |
Cena (květen 2011) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
135 232 749 Kč |
150 092 265 Kč |
-10% |
Centrum Holdings |
61 185 108 Kč |
66 940 185 Kč |
-9% |
MAFRA |
60 502 414 Kč |
61 211 886 Kč |
-1% |
Mladá fronta |
13 811 128 Kč |
16 763 904 Kč |
-18% |
CET 21 |
9 016 339 Kč |
6 531 050 Kč |
38% |
Economia |
8 676 589 Kč |
8 118 252 Kč |
7% |
Ringier Axel Springer |
7 764 327 Kč |
11 186 344 Kč |
-31% |
Internet Info |
4 427 964 Kč |
4 164 884 Kč |
6% |
AliaWeb |
2 365 483 Kč |
2 696 327 Kč |
-12% |
Finance media |
1 531 308 Kč |
1 819 529 Kč |
-16% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 05-06/2011