Ochrana citlivých dat na monitoru proti zvědavcům? 3M privátní filtry

Každý, kdo pracuje s citlivými informacemi, by si měl chránit nejen samotný počítač, ale také jeho monitor. Zvědavé oči spolusedících v kavárně, restauraci, v dopravních prostředcích, na veřejných prostranstvích, v otevřených kancelářích nebo i klientů finančních institucí na přepážkách, si totiž mohou během chvilky na displeji snadno přečíst klíčová data a následně je jakkoliv zneužít. Ideální ochranou proti takovým zvědavcům jsou tzv. 3M privátní filtry.  (TZ)

Rozmach notebooků, netbooků, tabletů a jiných přenosných zařízení s sebou kromě jiného přinesl i riziko vyzrazení citlivých dat. A to nejen v podobě ztráty, či ukradení notebooku, ale i daleko jednodušší formou jako je přečtení důležité informace z displeje. Řada lidí pracuje s notebookem na cestách, v dopravních prostředcích či v restauracích, tedy na místech, kde se pohledu spolusedícího lze ubránit jen velmi těžko. Se senzitivními informacemi, které lákají pohledy zvědavců, se však pracuje i na stolních počítačích v bankách, pojišťovnách nebo na přepážkách úřadů. Jednoduchým, ale vysoce praktickým řešením proti takovým informačním „nenechavcům“ jsou tzv. privátní filtry. Ty lidem v okolí počítače zabrání v přečtení údajů, protože obraz monitoru vidí pouze osoba sedící přímo před ním, a to bez jakéhokoliv zkreslení.

Společnosti a organizace na celém světě vynakládají miliardy dolarů na ochranu svých počítačů a firemních sítí. Ztráta anebo vyzrazení klíčových informací je oprávněně považováno za nejrizikovější faktor podnikání. Z výzkumu společnosti Ponemon Institute vyplývá, že 77 procent institucí mělo v loňském roce negativní zkušenost se ztrátou dat#.

Praxe v České republice je obdobná, průzkum agentury Commservis ukázal, že 73 procentům dotazovaných firem v posledních dvou letech někdo ukradl důležité nebo citlivé informace#. Škody za ztráty klientských či vnitrofiremních dat se pak šplhají do miliónů korun. Firmy si přitom jen zřídka uvědomují, že přinejmenším stejně velké riziko jako je útok z vnějšku, představují samotní zaměstnanci společností. A to buď nedostatečným střežením svého pracovního notebooku, což má za následek ztrátu, či ukradení mobilního zařízení, anebo neopatrným zacházením s počítačem před zraky zvědavců v okolí.

V České republice se podle agentury Gartner v roce 2010 prodalo přes 925 tisíc notebooků, o pětinu více než rok před tím#. Téměř o milion se tak vloni potenciálně zvýšil počet lidí, kteří se svým přenosným počítačem budou pracovat, nebo se bavit, na cestách či na veřejných prostranstvích. Přitom kdykoliv, kdy uživatel notebooku zobrazí důležité informace na displeji, existuje riziko jejich přečtení nepovolanou osobou, která je může zneužít pro svůj prospěch, nebo například zveřejnit na internetu. Že se nejedná o nereálnou situaci, podtrhuje průzkum společnosti Regus mezi firemními cestujícími v USA a Velké Británii. Více než třetina respondentů někdy zahlédla citlivé obchodní dokumenty na jiném notebooku, přičemž přes deset procent z nich by dokázalo odpozorované informace nějakým způsobem využít.

Nebezpečí vyzrazení klíčových dat hrozí ale i u stolních počítačů v otevřených kancelářích typu open-space např. ve finančních institucích, zdravotnických zařízeních a úřadech, respektive všude tam, kde se pracuje se senzitivními údaji. V této souvislosti není zásadní, zda vyzrazena může být informace o klientovi, či o připravované zakázce, případně číslo platební karty, nebo „jen“ heslo k e-mailovému účtu.

Člověk je tvor zvídavý a svítící obrazovka počítače vždy přitahuje pozornost. Pohledům zvědavců se přitom lze jednoduše bránit, stačí na displej notebooku, nebo monitor stolního počítače nasadit 3M privátní filtr – fólii, která je z přímého pohledu naprosto průhledná, ale pro spolusedícího vedle zcela tmavá, či zlatá (v závislosti na typu filtru). Manipulace s privátním filtrem je rychlá a jednoduchá. Lze ho snadno nasadit i sejmout, aby bylo možné v případě potřeby obsah monitoru ukázat i někomu dalšímu. Pro upevnění filtru se používají speciální úchyty, které nijak nenarušují mechanismus zavírání víka notebooku. 3M privátní filtry existují ve všech možných rozměrech pro monitory stolních počítačů, notebooky, netbooky, či tablety.

Doporučené koncové ceny 3M privátních filtrů jsou stanoveny od cca 700 Kč za tmavý bezrámový filtr pro úhlopříčku 8,9“ až po cca 3000 Kč za úhlopříčku 30“. Zlaté bezrámové 3M privátní filtry stojí od cca 800 Kč za úhlopříčku 8,9” až po 2300 Kč za 19“ formát filtru. Rámové odlehčené filtry, určené pro stolní monitory, lze zakoupit v cenách od cca 3000 Kč za úhlopříčku 17“ až po 6500 Kč za úhlopříčku 24 palců. Filtry pro nejrozšířeněji používané notebooky s úhlopříčkou displeje 15“ je možné pořídit kolem 1400 Kč (tmavé) a 1700 Kč (zlaté) v závislosti na prodejci.

Několik video reklam a ukázek využití privátní filtrů v praxi najdete zde:
http://www.youtube.com/watch?v=TuC0f11TQZY
http://www.youtube.com/watch?v=QgG-OkAZoww&NR=1
Názorná ukázka jednoduché instalace privátního filtru na notebook
http://www.youtube.com/watch?v=62GYZ_eHFqQ&NR=1
Ukázka funkce zlatého 3M privátního filtru na notebooku Mac
http://www.youtube.com/watch?v=_MsRA1Wq0IY&NR=1
Více informací o 3M  privátních filtrech najdete na: www.3m.cz/pcprislusenstvi
O společnosti 3M

Společnost 3M je vysoce inovativní výrobní společností působící v řadě oblastí. V jejím portfoliu je na padesát tisíc výrobků, které nacházejí využití nejenom v průmyslu, zdravotnictví, stavebnictví nebo elektroinstalacích, ale i v domácnostech. Vynalezli nejenom oblíbené Post-it papírky, ale třeba i první kapesní projektor na světě.  Ačkoli je využití jednotlivých produktů zcela odlišné, všechny spojuje jedna vlastnost: ve svém odvětví vždy představují inovativní produkt, který kromě důmyslnosti dbá i na ekologii, bezpečnost a zdraví lidí.

Mezi hodnoty 3M patří serióznost a poctivost, uspokojování zákazníků inovativními řešeními, respekt k přírodě a respekt k zaměstnancům, zákazníkům i dodavatelům. 3M se stala jednou z prvních výrobních společností, která se v roce 1975 začala zajímat o aktivní řešení ekologických otázek. Program 3M Pollution Prevention Pays za 30 let svého fungování zabránil vzniku více jak Začátek formuláře

1 315 431.37 tun zplodin. Cílem 3M je neustále podporovat udržitelný rozvoj, který vnímá jako symbiózu trvalého ekonomického růstu, sociální odpovědnosti a ochrany životního prostředí.  Konec formuláře

3M je v otázce sociální odpovědnosti aktivní nejenom globálně, ale i přímo v lokalitách, kde působí. V Čechách 3M podporuje Zdravotního klauna, hnutí Brontosaurus a další akce, jichž je jednorázovým sponzorem.

Tagged