Telefónica a její zaměstnanci přispívají na pomoc uprchlíků ze Somálska

Společnost Telefónica Czech Republic, a.s., vyhlásila mezi svými zaměstnanci mimořádnou sbírku na pomoc lidem ze Somálska, kteří v důsledku dlouhodobého sucha, nemožnosti zajištění vody a základní potravy, prchají ze svých domovů. Během 4 dnů přispělo 590 zaměstnanců částkou 280 000 Kč. Společnost Telefónica tuto částku navýší o 100 %, v tuto chvíli tedy na 560 000 Kč, není to však konečné číslo, sbírka dále pokračuje. Vybranou sumu předá humanitární organizaci Člověk v tísni. (TZ)

„Mimořádnou sbírku mezi zaměstnanci vyhlásily všechny pobočky společnosti Telefónica Europe jako vždy v případě velkých humanitárních katastrof. Příspěvky zaměstnanců vždy navyšujeme o 100 %, “ říká Dana Dvořáková, ředitelka korporátní komunikace společnosti Telefónica a předsedkyně správní rady Nadace O2. „Zaměstnanci naší společnosti již několik let po sobě dokazují, že jim není lhostejný osud lidí zasažených katastrofou, ať už to bylo zemětřesení na Haiti, povodně v Čechách, zemětřesení v Japonsku a nyní Somálsko. Jsem ráda, že nezištná pomoc je pro naše zaměstnance běžnou a přirozenou věcí,“dodává.

Finanční částka ze zaměstnanecké sbírky bude předána organizaci Člověk v tísni, která má již na místě dva týmy pracovníků. Ti koordinují a sledují pomoc uprchlíkům přímo na místě. Konkrétně se jedná o pomoc v regionu Somali na jihovýchodě Etiopie. V uplynulém víkendu byl objeveno další místo, kde je 7 tisíc uprchlíků zcela bez pomoci. Člověk v tísni tam ihned zaměřil svou pomoc. Za vybrané finance bude zajištěno dodání vody, potravin a hygienického materiálu pro potřebné uprchlíky.

„V regionu Somali organizace Člověk v tísni poskytne jídlo, vodu, nutričně bohatou výživu pro děti či hygienické zázemí přibližně 6 000 lidem, kteří sem přicházejí ze Somálska a po vyčerpávající pouti zatím v poušti zůstávali bez pomoci. V přeplněných uprchlických táborech v Dolo Odo pak zajistí hygienu a sanitaci pro přibližně 40 000 lidí,“ říká Martina Břeňová ze sekce humanitární pomoci a rozvojové spolupráce Člověka v tísni a dodává: „Na společnost Telefónica se můžeme vždy spolehnout. V roce 2010 byla Telefónica naším vůbec největším firemním donorem díky sbírkám na pomoc Haiti a lidem po povodních v severních Čechách, proto jsme ji také nominovali na filantropickou Cenu VIA BONA.“

Humanitární sbírky na pomoc obětem živelných katastrof jsou mezi zaměstnanci společnosti Telefónica aktivně využívány. V loňském roce přispělo celkem 2431 zaměstnanců částkou 1 270 108 Kč, kterou společnost Telefónica navýšila na konečnou sumu 2 540 216 Kč. Finanční prostředky pak byly použity například na pomoc zemětřesením postiženému Haiti, nebo obětem ničivých povodní v severních Čechách.

O společnosti Telefónica Czech Republic

Telefónica Czech Republic je předním integrovaným telekomunikačním operátorem na českém trhu. V současnosti provozuje téměř sedm miliónů mobilních a pevných linek, což z ní činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb na světě. Nabízí nejucelenější nabídku hlasových a datových služeb v České republice. Mimořádnou pozornost věnuje využití růstového potenciálu především v datové a internetové oblasti. Společnost provozuje nejrozsáhlejší pevnou a mobilní síť včetně sítí 3. generace – datovou síť CDMA a síť UMTS, která umožňuje přenos dat, hlasu, obrazu a videa. Telefónica Czech Republic je také předním poskytovatelem ICT služeb v zemi.

O společnosti Telefónica Europe

Telefónica Europe je obchodní divizí společnosti Telefónica, která poskytuje služby v oblasti mobilního a fixního volání a DSL připojení ve Velké Británii, Irsku, Německu, České republice a na Slovensku – všechny organizační jednotky používají značku O2. Má více než 54 miliónů zákazníků mobilních a pevných služeb. Telefónica Europe vlastní 50 % podíl v britské a irské pobočce Tesco Mobile a společný podnik Tchibo Mobilfunk v Německu. Ředitelství společnosti Telefónica Europe sídlí ve Slough ve Velké Británii.

O společnosti Telefónica

Společnost Telefónica je z hlediska tržní kapitalizace jednou z největších telekomunikačních firem na světě. Své obchodní aktivity zaměřuje především na služby pevné a mobilní telefonie, přičemž za klíčový nástroj k rozvoji obojího považuje širokopásmové připojení. Společnost ve významném rozsahu působí celkem v 25 zemích světa a počet jejích zákazníků dosahuje více než 260 milionů. Její zastoupení se soustřeďuje na Španělsko, Evropu a země Latinské Ameriky, kde realizuje svou růstovou strategii. Telefónica je 100% soukromá společnost, akcie společnosti jsou kotované na burze v Madridu a dalších burzách a dělí se o ně více než 1,5 miliónu přímých akcionářů.