Průzkum elektro trhu: Češi kupují nejvíce levné televizory

Spotřebitelé v Česku nejvíce kupují levné televizory do 10 000 Kč, avšak technologicky vybavené. To vyplynulo ze statistiky agentury GfK. Tento trend potvrzují i snížené finanční rozpočty domácností vlivem jejich obav o budoucí vývoj. Navíc statistika GfK ukázala, že LG měla v květnu 2011 tržní podíl v LCD televizorech 27,3 % na počtu prodaných kusů.  (TZ)

Česká republika je zemí zaslíbená plochým televizorům. Češi stále více likvidují staré CRT televizory a místo toho pořizují ploché televizory – LCD, LED i plazmové. Meziročně se u nás za období leden – květen 2011 prodalo o 18 % více plochých televizorů než ve stejném období předcházejícího roku.

„V posledním roce posilovaly televizory LG svoji pozici. Podíl v LCD televizorech 27,3 % je pro nás výborný výsledek, statistická čísla ukazují zajímavé trendy na českém trhu. Do budoucna chceme posilovat segment 3D televizí a stejně tak se soustředit na chytré televizory LG Smart TV,” uvedl Martin Malý, tiskový mluvčí společnosti LG Electronics CZ.

Na českém trhu se nejlépe prodávají levné televizory. V segmentu LCD televizorů bylo v květnu 64,7 % televizorů levnějších, než 10 000 Kč. Zároveň si ale Češi potrpí na špičkové modely. Největší meziroční nárůst prodejů byl zaznamenán u televizorů s úhlopříčkou 50“ a vyšší. Meziroční růst v kusech zde činil 67 %. Naopak propad byl zaznamenán u malých televizorů s úhlopříčkou 15 – 16“.  Pokles činil 9 % – o tyto malé televizory ztrácí zákazníci zájem.Je vidět, že Češi začínají vyhledávat také 3D televizory. Menší zastoupení je u LCD televizorů, v květnu 2011 bylo 2,9 % všech prodaných televizorů vybavených technologií 3D. Ale u plazmových televizorů je tento podíl již 16,8 %. U LCD televizorů s úhlopříčkou 50“ a vyšší bylo již 41,2 % televizorů vybavených 3D.„Naše společnost očekává, že se podíl 3D televizorů na celkovém počtu prodaných televizorů bude i nadále zvyšovat. Hlavním důvodem je i fakt, že LG uvedlo na jaře novou řadu 3D TV s pasivní technologií LG CINEMA 3D a prodejní ceny těchto 3D TV modelů odpovídají cenám konkurenčních standardních televizí,“ dodal Martin Malý.Raketově roste i zájem o „smart televizory“, které jsou schopné přehrávat obsah z internetu, jako jsou třeba videa z YouTube. V květnu 2011 bylo „on-line funkcemi“ vybaveno 12,2 % LCD a 20,7 % plazmových televizorů. O rok dříve to přitom bylo jen 6, respektive 11,5 %.

O GfK

Společnost GfK vznikla v roce 1934 v německém Norimberku, dnes patří mezi světovou špičku v oblasti průzkumu trhu a poradenství. Své aktivity dělí do tří klíčových oblastí: Custom Research, Retail and Technology a Media. Dnes má GfK pobočky na všech kontinentech světa a zaměstnává přes 10 000 zaměstnanců.  GfK Czech je v České republice předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu, marketingových analýz, včetně konzultačního a poradenského servisu pro zákazníky z oblasti průmyslu, obchodu, médií a pro poskytovatele služeb ze soukromého i veřejného sektoru.

Česká pobočky byla založena v únoru 1991 pod názvem GfK Praha. V roce 2000 se pak kapitálově spojila s českou nezávislou výzkumnou agenturou INCOMA, která od svého vzniku v roce 1991 dosáhla silného postavení na českém a slovenském trhu.

K 1. červenci 2009 došlo ke změně názvu GfK Praha na GfK Czech a INCOMA Research na INCOMA GfK. GfK Czech je spoluzakladatelem organizace SIMAR – Sdružení agentur pro výzkum trhu v ČR a několik jejích výzkumných pracovníků je členem ESOMAR – Celosvětové asociace odborných pracovníků výzkumu trhu.

O LG Electronics CZ

Společnost LG je silnou korejskou společností, která se svojí více než 50letou tradicí patří mezi světové lídry a technologické inovátory ve spotřební elektronice, domácích spotřebičích a mobilních komunikacích. Regionální pobočka LG Electronics CZ patří na českém a slovenském trhu mezi přední hráče v prodeji spotřební elektroniky. Nabízené portfolio LG na českém trhu je rozděleno do pěti kategorií: Spotřební elektronika, Domácí spotřebiče, Klimatizační jednotky, Mobilní telefony a Informační technologie. Česká pobočka LG Electronics byla založena v roce 2003, o dva roky později přibyla kancelář v Bratislavě. Zaměstnává více než 120 zaměstnanců, přičemž roční obrat se pohybuje v řádu miliard korun. V celosvětové skupině LG pracuje více než 84 tisíc lidí, ve 112 provozech, v 81 dceřiných společnostech na celém světě. Produkty společnosti LG zaručují vysokou kvalitu, inovativnost a osobitost. V roce 2010 získala společnost LG ocenění asociace EISA za Nejlepší produkt v poměru cena/výkon, za Nejlepší evropský kompaktní systém domácího kina a za Evropský ekologický mobilní telefon roku. LG se pravidelně účastní soutěží reddot Design Award, iF Design Award a Industrial Design Excellence Award (IDEA). LG Electronics CZ je generálním partnerem klubu HC Sparta Praha. V letošním roce je LG Electronics CZ v České republice generálním partnerem Digital 3D filmu Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna, který jde do kin celosvětově 19. května 2011.