Česko míří mezi inovační ekonomiky

Česká republika jako země, jejíž ekonomika se opírá o moderní inovační podnikání – to je hlavní cíl nové Národní inovační strategie, kterou na svém úterním zasedání schválila vláda. Inovační strategie je úzce spojená s dnes vládou také přijatou Strategií mezinárodní konkurenceschopnosti a rozvádí jeden z jejích základních pilířů – inovace. Strategii připravilo Ministerstvo průmyslu a obchodu spolu s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. (TZ)

„Chceme podpořit význam inovačního podnikání v České republice a zejména zajistit postupný nárůst počtu firem, které se opírají o původní špičkové technologie a investice do vlastních nápadů,“ vysvětluje ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek. „Cílem Národní inovační strategie je posílit význam inovací jako zdroje naší mezinárodní konkurenceschopnosti.“

Česká ekonomika by se tak podle Strategie měla v budoucnu mnohem víc opírat o inovace. Stát podle ní bude dál vylepšovat prostředí pro inovace a měl by také pomoci nastartovat rozvoj soukromého kapitálu pro začínající podniky. To všechno by mělo přinést mnohem větší počet inovačních firem.

„Ministerstvo průmyslu a obchodu v současné době například připravuje speciální fond růstového kapitálu, který bude s pomocí veřejných a soukromých prostředků podporovat slibné inovační firmy; pracujeme také na systému školení a vzdělávání pro začínající inovační podnikatele,“ dodává Petr Očko, ředitel sekce fondů EU, výzkumu a vývoje Ministerstva průmyslu a obchodu.

Národní inovační strategie České republiky je rozdělená do hlavních částí zabývajících se excelentním výzkumem z hlediska dosahovaných výsledků, spoluprací mezi podnikovým a akademickým sektorem při transferu znalostí, podporou inovačního podnikání a lidmi jako nositeli nových nápadů a iniciátory změn.