Návštěvnost internetových serverů zapojených do projektu NetMonitor se v České republice už druhý měsíc drží nad hranicí šesti milionů uživatelů. V listopadu 2011 navštívilo některou z měřených stránek dokonce 6,16 milionu uživatelů z ČR a ti zobrazili 7,75 miliardy stránek. (TZ)
Aktuální statistiky návštěvnosti českého internetu ukazují, že servery zapojené do projektu NetMonitor v listopadu 2011 navštívilo 6,16 milionu reálných uživatelů (RU) z ČR. Meziměsíčně návštěvnost vzrostla o 0,38 %.
Internetoví uživatelé strávili v listopadu 2011 na internetu v průměru 26 hodin a 50 minut, během kterých zobrazili 7,75 miliardy webových stránek. Oproti říjnu strávili reální uživatelé na českém internetu o tři čtvrtě hodiny více času a zobrazili o 2,95 % stránek více.
Listopadový počet návštěvníků je prozatím v letošním roce ale i v historii českého internetu nejvyšší, množství zobrazených stránek z ČR a průměrně strávený čas na internetu už byly zaznamenány vyšší – rekordy padaly v březnu 2009, kdy uživatelé z ČR zobrazili 8,45 miliardy webových stránek a na internetu strávili v průměru 32 hodin a 19 minut.
Tab. 1: Základní statistiky návštěvnosti – meziměsíční srovnání
Ukazatel | X.11 | XI.11 | Změna | |
Absolutní | Relativní | |||
Reální uživatelé z ČR | 6 134 870 | 6 157 998 | 23 128 | 0,38% |
Počet zobrazených stránek z ČR | 7 525 589 863 | 7 747 955 158 | 222 365 295 | 2,95% |
Průměrně strávený čas (ATS) | 26:04:00 | 26:50:54 | 0:46:54 | 3,00% |
Zdroj: NetMonitor – SPIR – MEDIARESEARCH & Gemius, říjen a listopad 2011
NetMonitor projekt výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetových serverů v České republice. Výstupy NetMonitoru umožňují analyzovat efektivitu obsahu internetových serverů a plánovat internetovou reklamu.
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (TV metry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
Gemius S.A. (www.gemius.pl) je největší internetovou výzkumnou agenturou ve střední a východní Evropě a poskytuje širokou škálu online výzkumů pro významné klienty v regionu. Cílem jeho základního výzkumu gemiusAudience je zavést jednotný způsob měření návštěvnosti internetu ve všech zemích, kde společnost působí. Prostřednictvím spolupráce s významnými internetovými profesními sdruženími a dalšími klíčovými hráči na trhu Gemius poskytuje přesné, vysoce kvalitní data pro mediální plánování, nákup a prodej. Ve spolupráci s Mediaresearch realizuje komplexní výzkum internetu v České (NetMonitor) a Slovenské republice (AIMmonitor).