- Počet zákazníků mobilních služeb se v roce 2011 zvýšil o více než 103 tisíc ve srovnání s pěti tisíci v roce 2010. V síti O2 bylo ke konci loňska aktivních více než 4,9 milionu SIM karet.
- Telefónica dosáhla rekordního počtu zákazníků smluvních služeb. 61,7% podíl smluvních zákazníků na celkovém počtu je historickým maximem společnosti.
- Úspěšná vánoční kampaň vedla poprvé od roku 2009 čtvrtletně ke zvýšení počtu zákazníkůpředplacených služeb, a to o 5,5 tisíc. (TZ)
- Každý pátý telefon provozovaný v síti O2 spadá do segmentu chytrých
- Počet zákazníků společnosti Telefónica Slovakia vzrostl v roce 2011 o 32,2 %.
- Představenstvo společnosti schválilo návrh na výplatu celkové částky ve výši 40 Kč na akciiv kombinaci výplaty dividendy a snížení základního kapitálu.
- Investice pro rok 2012 se významně zvýší, dosáhnout by měly 6,2 miliardy korun.
Přehled nejdůležitějších výsledků
Celý rok 2011
- Celkový počet zákazníků mobilních služeb dosáhl 4,942 milionu, což představuje meziroční růst o 2,1 %.
- Počet zákazníků smluvních mobilních služeb se meziročně zvýšil o 103,1 tisíc, tedy o 6,5 %, na 3,049 milionu:
- příčinou byl pokračující nárůst počtu zákazníků mobilního internetu a nižší míra odchodu zákazníků smluvních služeb.
- Počet zákazníků vysokorychlostního internetu xDSL meziročně stoupl o 66 tisíc na 872 tisíc. Fixní připojení k internetu tak loni získalo o 8,1 % více nových klientů než v roce 2010.
- nabídka služeb založená na technologii VDSL nadále pomáhá zvyšovat spokojenost stávajících zákazníků, snižovat tempo odchodu uživatelů pevných linek a efektivně řídit průměrný výnos na jednoho zákazníka.
- Výnosy z podnikání skupiny Telefónica Czech Republic v loňském roce dosáhly 52,39 miliardy korun, což představuje meziroční pokles o 5,7 %:
- loňský pokles představuje lepší výsledek než za rok 2010, kdy dosáhl sedmi procent. Za zlepšením stojí lepší vývoj mobilních výnosů, silné výnosy z ICT služeb a pokračující nárůst výnosu na Slovensku
- Konsolidovaný provozní zisk před odpisy a amortizací (OIBDA) klesl v rámci cílového rozpětí meziročně o 5,0 % na 22,9 miliardy korun, zatímco srovnatelná OIBDA marže se zvýšila o 0,2 procentního bodu a dosáhla solidní úrovně 43,6 %:
- za výsledkem stojí pozitivní vliv aktivit zaměřených na efektivní vynakládání provozních nákladů a kladný provozní zisk OIBDA na Slovensku, který nadále roste.
- Celková výše investic dosáhla 5,621 miliardy korun, což je rovněž v souladu s celoročním cílem.
- Počet zákazníků společnosti Telefónica Slovakia stoupl loni o 32,2 procenta na 1,164 milionu.
4. čtvrtletí roku 2011
- Počet zákazníků smluvních mobilních služeb se zvýšil o 54 tisíc.
- Meziroční konsolidované výnosy dosáhnuly 13,4 miliardy korun. To je o čtyři procenta méně než ve stejném období roku 2011, nicméně jde o významné zlepšení oproti roku 2010.
- OIBDA marže se zvýšila o 1,1 procentního bodu a dosáhla solidní úrovně 45,4 %.
- Telefónica Slovakia zaznamenala nárůst zákazníků o 85 tisíc.
Výhled pro rok 2012
- Z pohledu výnosů z podnikání očekává skupina lepší trend než v roce 2011, OIBDA marže ovšem s největší pravděpodobností zaznamená mírný meziroční pokles. Investice by měly růst až do výše 6,2 mld. Kč.
Návrh na dividendu za rok 2011 a rozdělení dalších disponibilních vlastních zdrojů
- Představenstvo společnosti schválilo návrh, který bude předložen ke schválení akcionářům na valné hromadě, na výplatu celkové částky ve výši 40 Kč na akcii, která se skládá z 27 Kč ve formě výplaty dividendy a 13 Kč ve formě snížení základního kapitálu (nominální hodnoty akcie).
Kromě toho představenstvo schválilo návrh, který bude rovněž předložen ke schválení akcionářům na valné hromadě, na získání rámcového souhlasu k případnému odkupu vlastních akcií až do výše 10 % akcií společnosti.
finanční výsledky_detail.pdf | 272 kB |
O společnosti Telefónica Czech Republic
Telefónica Czech Republic je předním integrovaným telekomunikačním operátorem na českém trhu. V současnosti provozuje téměř sedm miliónů mobilních a pevných linek, což z ní činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb na světě. Nabízí nejucelenější nabídku hlasových a datových služeb v České republice. Mimořádnou pozornost věnuje využití růstového potenciálu především v datové a internetové oblasti. Společnost provozuje nejrozsáhlejší pevnou a mobilní síť včetně sítí 3. generace – datovou síť CDMA a síť UMTS, která umožňuje přenos dat, hlasu, obrazu a videa. Telefónica Czech Republic je také předním poskytovatelem ICT služeb v zemi.
O společnosti Telefónica
Společnost Telefónica je z hlediska tržní kapitalizace jednou z největších telekomunikačních firem na světě. Své obchodní aktivity zaměřuje především na služby pevné a mobilní telefonie, přičemž za klíčový nástroj k rozvoji obojího považuje širokopásmové připojení. Společnost ve významném rozsahu působí celkem v 25 zemích světa a počet jejích zákazníků dosahuje téměř 300 milionů. Její zastoupení se soustřeďuje na Španělsko, Evropu a země Latinské Ameriky, kde realizuje svou růstovou strategii. Telefónica je 100% soukromá společnost, akcie společnosti jsou kotované na burze v Madridu a dalších burzách a dělí se o ně více než 1,5 miliónu přímých akcionářů.