Společnost IBM promění Louvre v první „chytřejší muzeum“ v Evropě

Las Vegas – 5. března 2012 – Společnost IBM dodá pařížskému muzeu Louvre řešení pro zachování a ochranu jeho zařízení a uměleckých děl. Prostory muzea se rozkládají na více než 60 tisících metrech čtverečných, což z něj činí jedno z největších muzeí na světě. Coby nejnavštěvovanější evropské muzeum, jež v roce 2011 uvítalo rekordních 8,8 milionů návštěvníků, si Louvre klade za cíl zajistit každodenní přístupnost většiny svých galerií. (TZ)

Louvre, jenž byl založen v 18. století, je dnes domovem tisíců předmětů a artefaktů z období od pravěku do roku 1848, včetně nejproslulejšího obrazu světa – Mony Lisy. Zachování a ochrana zařízení a světoznámých děl si každoročně vyžádá více než 65 tisíc oprav a údržeb, jež zajišťují zaměstnanci muzea. Díky zavedení softwarového řešení Maximo Asset Management společnosti IBM se personálu muzea podařilo zefektivnit proces údržby a zlepšit tak služby zákazníkům, jakož i finanční stránku, provoz a správu muzea.

Muzeum pověřilo modernizací softwaru Maximo společnost SQLI, obchodního partnera IBM, s cílem vytvořit jednotnou informační databázi a společný archiv pro zaměstnance muzea. Integrovaná databáze softwarového řešení pomáhá personálu vizualizovat procesy zahrnující mimo jiné plánování a realizace výměn, čištění či údržby místností a systémů, jako je klimatizace, vytápění, výtahy, osvětlení a zámky na více než 2 500 dveřích.

O iniciativě chytřejších budov IBM

Společnost IBM poskytuje technologie pro správu budov – od muzeí po kancelářské budovy, skladiště, továrny, elektrárny, laboratoře, univerzitní areály, byty, letoviska a další. Dodávaná řešení umožňují šetřit náklady, lépe spravovat systémy a snižovat emise uhlíku. Software, hardware a služby společnosti IBM pomáhají vytvářet, spravovat a udržovat nejinteligentnější a nejlépe propojené infrastruktury na světě zahrnující chytřejší budovy, města, veřejné služby, kanceláře, přepravní systémy a provoz ve všech odvětvích.

V rámci své iniciativy „Chytřejších budov“, spuštěné v únoru 2010, nabízí společnost IBM portfolio řešení pro chytřejší budovy, jež lze integrovat se softwarem pro automatizaci budov různých dodavatelů z celého odvětví. Řešení pro monitorování a analýzu v reálném čase, správu prostor a zařízení a pokročilé dynamické řídicí panely společnosti IBM pomáhají majitelům a správcům snižovat provozní náklady i spotřebu energií a zároveň zlepšují hospodaření a spolehlivost.

Více informací a ilustrační materiály naleznete v původní tiskové zprávě v angličtině zde.

Další informace o chytřejších budovách naleznete na: IBM.com/smarterbuildings

IBM Transforms The Louvre into Europe’s First Smarter Museum

Through its intelligent management system, the Louvre Museum can protect and maintain artwork while keeping galleries open to the millions of customers who visit yearly
LAS VEGAS – 05 Mar 2012: IBM (NYSE: IBM) today announced that it is working with the Louvre Museum in Paris to preserve and protect its facilities and artwork, which covers more than 650,000 square feet, making it one of the largest museums in the world.
Established in the 18th century, the Louvre is home to thousands of objects and artifacts ranging from prehistory to 1848, including the most famous painting in the world, the Mona Lisa. To preserve and protect its facilities and world-famous artwork, the museum staff handles more than 65,000 repairs and maintenance visits per year. Through the use of IBM Maximo Asset Management software the museum’s staff has been able to streamline their maintenance processes to improve customer service as well as the efficiency, real-time operation and management of the museum.

As Europe’s most visited museum, with a record breaking 8.8 million visitors in 2011², one of the Louvre’s goals is to keep the majority of its galleries open daily. To meet that goal while managing more than 65,000 repairs and maintenance visits, the museum needed to make its corrective and preventative maintenance more streamlined and efficient. Prior to working with IBM, the staff managed its facility-related repairs and maintenance work by paper, involving hundreds of vendors. In order to keep the majority of its galleries open daily, the museum recognized that it needed a computerized maintenance management tool to make its corrective and preventative maintenance more streamlined and efficient.

The museum engaged IBM Business Partner SQLI to upgrade IBM Maximo software in order to create a single information database and shared repository for the museum staff. The software solution’s integrated database helps the museum visualize processes including the initial planning, cleaning, maintenance and disposal of the rooms and facilities systems such as the air-conditioning system, heating system, elevators, lights for each room or gallery, and the locking system for more than 2,500 doors.

“Managing thousands of repairs, cleaning and maintenance visits per year to preserve the facilities and artwork while keeping the galleries available and accessible to visitors is a daunting undertaking,” said Metin Pelit, department manager of computerized maintenance management system, The Louvre Museum. “Thanks to IBM software, we’re able to visualize our entire infrastructure and make better, more informed decisions about when and how to respond to problems — and about when to proactively address a potential problem that we otherwise wouldn’t have seen coming.”

The Louvre’s management system can now aggregate data from individual systems within the museum, providing the museum staff and its vendors, coherent and real-time information on each asset. Additionally, the software provides a predictive view into the performance and reliability of the facility equipment and systems, allowing museum staff to better determine which assets need to be repaired or replaced.

“Buildings are massive systems of systems, and these systems need to talk to each other for a building to become smarter,” added Pelit. “In the Louvre’s case, there’s the added challenge of being home to thousands of irreplaceable pieces of art which must be carefully preserved while trying to accommodate millions of visitors annually. By using Maximo software to monitor the condition of assets across the museum’s facilities in one single database, these systems begin to talk to one another, allowing staff to preserve artwork and facilities with more ease and efficiency. As a result the Louvre is now able to keep the majority of their galleries open to customers on a daily basis while simultaneously reducing costs and energy consumption.”

The IBM software enables the museum to gain better insight on what assets they have: how many assets they own, their location and the maintenance history log. The software helps the Louvre Museum staff to manage both planned and unplanned maintenance activities, from initial work request and work order generation through completion and recording of the actual work performed. The software matched job tasks to available contractors, estimated and obtained approval of costs, established priorities and initiated maintenance activities throughout the museum and its individual galleries. It enables the museum to better follow-up on the maintenance staff – especially contractors, who also work with Maximo. Based on this knowledge, the museum can tailor its tender offer, and consequently contractors can better align their offer to the customer needs.

“Technology today can make it possible to “listen” to the abundance of information from buildings,” said David Bartlett, vice president, Industry Solutions at IBM. “The Louvre Museum has created a fabric of intelligence to better manage and preserve their art and infrastructure for the world to enjoy.”
For more information on IBM PULSE news, visit:http://www.ibm.com/press/us/en/presskit/37001.wss.

About IBM Smarter Buildings

IBM delivers technology that manages buildings from museums to office buildings, warehouses, factories, power plants, laboratories, campuses, apartments, resorts and more, to save costs, better manage systems and reduce carbon emissions. IBM software, hardware and services help create, manage and maintain the world’s most intelligent and interconnected infrastructures from smarter buildings, cities, utilities, offices, transportation systems and operations in every industry.

Since launching its Smarter Buildings initiative in February 2010, IBM has created a portfolio of smarter buildings solutions that integrate with building automation software from across the industry. IBM’s real-time monitoring and analysis, facilities and space management capabilities and advanced dynamic dashboards help property owners and managers reduce facilities operations and energy expense, and improve asset management and reliability.

For more information visit: IBM.com/smarterbuildings

Označeno tagem

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s