Nejrychleji rostoucím mediálním trhem je v posledních letech Čína, která je v objemu reklamních investic v současné době na třetí pozici za USA a Japonskem. Mediální agentura ZenithOptimedia dle svých studií předpovídá, že již v roce 2014 budou reklamní investice v Číně ve stejné výši jako v Japonsku, které si dosud drželo značný náskok. (TZ)
Objem reklamních investic v Číně roste nejrychleji ze všech 10 největších trhů. V roce 2011 zde činil objem finančních prostředků investovaných do reklamy necelých 31 mld. USD. Mediální agentura ZenithOptimedia předpovídá, že v roce 2014 se tato suma zvýší na 48 mld. USD, a Čína se tak dostane na úroveň Japonska. Spojené státy si první pozici na trhu s největším objemem reklamních prostředků budou nadále držet, ale meziroční růst nebude tak razantní, jako se předpovídá pro čínský trh.
V roce 2011 byly největšími trhy v objemu investic vynaložených do reklamy po řadě USA, Japonsko, Čína, Německo, Velká Británie, Brazílie, Francie, Austrálie, Kanada a Jižní Korea. V roce 2014 by se v top 10 mělo ocitnout také Rusko, které z 10 největších reklamních trhů pravděpodobně vyřadí Jižní Koreu.
Top 10 reklamních trhů | |||||
V mil. USD. Počítáno průměrným kurzem roku 2010. | |||||
2011 | Reklamní výdaje | 2014 | Reklamní výdaje | ||
1. | USA | 154 129 | 1. | USA | 173 629 |
2. | Japonsko | 45 358 | 2. | Japonsko | 48 825 |
3. | Čína | 30 920 | 3. | Čína | 48 078 |
4. | Německo | 24 441 | 4. | Německo | 26 348 |
5. | Velká Británie | 18 359 | 5. | Velká Británie | 20 214 |
6. | Brazílie | 16 012 | 6. | Brazílie | 19 930 |
7. | Francie | 12 910 | 7. | Francie | 13 806 |
8. | Austrálie | 11 417 | 8. | Austrálie | 12 696 |
9. | Kanada | 10 526 | 9. | Rusko | 12 415 |
10. | Jižní Korea | 9 809 | 10. | Kanada | 12 165 |
Zdroj dat: ZenithOptimedia