Globální reklamní trhy – Čína roste nejrychleji, v roce 2014 dožene Japonsko

Nejrychleji rostoucím mediálním trhem je v posledních letech Čína, která je v objemu reklamních investic v současné době na třetí pozici za USA a Japonskem. Mediální agentura ZenithOptimedia dle svých studií předpovídá, že již v roce 2014 budou reklamní investice v Číně ve stejné výši jako v Japonsku, které si dosud drželo značný náskok. (TZ)

Objem reklamních investic v Číně roste nejrychleji ze všech 10 největších trhů. V roce 2011 zde činil objem finančních prostředků investovaných do reklamy necelých 31 mld. USD. Mediální agentura ZenithOptimedia předpovídá, že v roce 2014 se tato suma zvýší na 48 mld. USD, a Čína se tak dostane na úroveň Japonska. Spojené státy si první pozici na trhu s největším objemem reklamních prostředků budou nadále držet, ale meziroční růst nebude tak razantní, jako se předpovídá pro čínský trh.

V roce 2011 byly největšími trhy v objemu investic vynaložených do reklamy po řadě USA, Japonsko, Čína, Německo, Velká Británie, Brazílie, Francie, Austrálie, Kanada a Jižní Korea. V roce 2014 by se v top 10 mělo ocitnout také Rusko, které z 10 největších reklamních trhů pravděpodobně vyřadí Jižní Koreu.

Top 10 reklamních trhů
V mil. USD. Počítáno průměrným kurzem roku 2010.
2011 Reklamní výdaje 2014 Reklamní výdaje
1. USA 154 129 1. USA 173 629
2. Japonsko 45 358 2. Japonsko 48 825
3. Čína 30 920 3. Čína 48 078
4. Německo 24 441 4. Německo 26 348
5. Velká Británie 18 359 5. Velká Británie 20 214
6. Brazílie 16 012 6. Brazílie 19 930
7. Francie 12 910 7. Francie 13 806
8. Austrálie 11 417 8. Austrálie 12 696
9. Kanada 10 526 9. Rusko 12 415
10. Jižní Korea 9 809 10. Kanada 12 165

Zdroj dat: ZenithOptimedia