Podle společnosti Canon pouze 12 % spotřebitelů věří, že organizace dostatečně chrání jejich data

Praha, 27. dubna, 2012 – Canon Europe, lídr v oblasti digitálního zpracování obrazu, představil výsledky evropského průzkumu, který se zaměřil na bezpečnost a ochranu osobních informací. Podle průzkumu, který provedla společnost ICM#, spotřebitelé projevují zřetelný nedostatek důvěry, pokud jde o ochranu osobních údajů. Potenciálně negativně může působit i povinné zveřejňování úniků dat, které je součástí navrhovaných legislativních reforem Evropské komise. Právní normy zdůrazňují důležitost preventivních opatření a zajištění bezpečnosti dat. (TZ)

Výzkum ukázal, že 76 % spotřebitelů by pravděpodobně opustilo danou firmu nebo poskytovatele služeb, pokud by unikla jejich osobní data. Největší obavy se týkají úniku dat o kreditních kartách nebo bankovních účtech (48 % respondentů).

Pouze 12 % spotřebitelů věří, že organizace dělají pro ochranu jejich osobních údajů dost. Nicméně při výběru společnosti nebo poskytovatele služeb se spotřebitelé stále řídí cenou, která je pro ně důležitější (64 % respondentů) než zabezpečení osobních údajů (30% respondentů).

Výzkum také ukázal, že zatímco se spotřebitelé obávají nedodržení ochrany osobních údajů, většina lidí pouze pročte hlavní pasáže bezpečnostních ustanovení (36 %) a jen 19 % si přečte bezpečnostní pokyny celé. 13 % lidí nečte bezpečnostní informace vůbec.

„Výzkum ukazuje na zlepšení znalostí spotřebitelů o ochraně osobních údajů. Pokud budou schválené plánované reformy Evropské komise a projde i povinné zveřejňování úniků dat, můžeme očekávat více nahlášených úniků. Existuje zde i riziko, že by spotřebitelé mohli být časem k závažnému narušení osobních údajů lhostejní. Vyšší počet zveřejnění narušení osobních dat může způsobit „celkovou únavu“ a lidé na bezpečnost rezignují. Je povinností každé organizace, aby správně zvážila všechny bezpečnostní rizika a byla si jistá, že má ta nejvhodnější preventivní opatření,“ říká Quentyn Taylor, ředitel bezpečnosti informací, Canon Europe. „Organizace mohou zvýšit důvěru spotřebitelů, když budou jasně komunikovat bezpečnostní otázku a pomohou zvýšit povědomí o důležitosti ochrany osobních údajů.“

Velké množství úniků dat je spojeno s tištěnými dokumenty. Podle průzkumu společnosti Quocirca# více než 70 % organizací zaregistrovalo únik dat ve spojení s tištěnými dokumenty, ale jen 42 % se výrazně zaměřilo na zabezpečení této oblasti. Organizace by měly věnovat bezpečnosti velkou pozornost a minimalizace rizik by mělo být prioritou.
– KONEC –

Podrobnější výsledky průzkumu:

Řídíte se při výběru poskytovatele služeb nebo při koupi produktu cenou nebo schopností zabezpečit vaše data?

  • Procento respondentů, pro které je cena důležitější:
    • 65 % Velká Británie
    • 69 % Francie
    • 55 % Německo

Do jaké míry kontrolujete bezpečnostní pokyny dané společnosti nebo poskytovatele služeb nebo to, jak budou nakládat s vašimi daty před využitím jejich služeb?

  • U spotřebitelů z Velké Británie je nejméně pravděpodobné, že si přečtou bezpečnostní pokyny:
    • 30 % si přečte pouze hlavní pasáže
    • 20 % nečte vůbec nic (především lidé mezi 18-24 a 25-34 lety (24 %)
  • Spotřebitelé z Německa si s největší pravděpodobností přečtou všechny bezpečnostní pokyny
    • 28 % přečte celé bezpečnostní pokyny
    • 45 % přečte hlavní pasáže
    • 4 % nečte vůbec nic

Myslíte si, že organizace nebo poskytovatelé služeb dělají dost, málo nebo akorát, aby ochránily vaše data před ztrátou nebo zneužitím?

  • Organizace nedělají dost
  • 37 % Velká Británie
  • 31 % Francie
  • 28 % Německo
  • Organizace dělají tak akorát
  • 48 % Francie
  • 47 % Německo
  • 29 % Velká Británie
  • Organizace dělají dost
  • 8 % Velká Británie
  • 12 % Francie
  • 15 % Německo

Pokud organizace nebo poskytovatel služeb ztratí vaše osobní údaje je pravděpodobné nebo nepravděpodobné, že byste od nich odešli nebo zrušili svůj účet?

  • Spotřebitelé by odešli
  • 80 % Velká Británie
  • 76 % Francie
  • 74 % Německo

Pokud by organizace ztratila vaše osobní data, který z následujících typů osobních dat by vás s největší pravděpodobností donutil odejít?

  • Údaje o kreditní kartě nebo bankovním účtu mají nejvyšší prioritu
  • 51 % Velká Británie
  • 51 % Francie
  • 39 % Německo
  • Následují „všechna ostatní data“
  • 27 % Velká Británie
  • 23 % Francie
  • 33 % Německo

O společnosti Canon Europe

Společnost Canon Europe je dceřinou společností japonské společnosti Canon Inc., předního světového inovátora a poskytovatele fotografických a zobrazovacích technologií.

Společnost Canon, Inc., byla založena v roce 1937 a již více než 70 let úspěšně působí v oblasti výzkumu a vývoje optických systémů. Canon v minulém roce slavil padesáté výročí své obchodní přítomnosti v Evropě.

Další informace o společnosti Canon Europe jsou k dispozici na webové adrese  www.canon-europe.com.