Praha, 27. dubna, 2012 – Canon Europe, lídr v oblasti digitálního zpracování obrazu, představil výsledky evropského průzkumu, který se zaměřil na bezpečnost a ochranu osobních informací. Podle průzkumu, který provedla společnost ICM#, spotřebitelé projevují zřetelný nedostatek důvěry, pokud jde o ochranu osobních údajů. Potenciálně negativně může působit i povinné zveřejňování úniků dat, které je součástí navrhovaných legislativních reforem Evropské komise. Právní normy zdůrazňují důležitost preventivních opatření a zajištění bezpečnosti dat. (TZ)
Výzkum ukázal, že 76 % spotřebitelů by pravděpodobně opustilo danou firmu nebo poskytovatele služeb, pokud by unikla jejich osobní data. Největší obavy se týkají úniku dat o kreditních kartách nebo bankovních účtech (48 % respondentů).
Pouze 12 % spotřebitelů věří, že organizace dělají pro ochranu jejich osobních údajů dost. Nicméně při výběru společnosti nebo poskytovatele služeb se spotřebitelé stále řídí cenou, která je pro ně důležitější (64 % respondentů) než zabezpečení osobních údajů (30% respondentů).
Výzkum také ukázal, že zatímco se spotřebitelé obávají nedodržení ochrany osobních údajů, většina lidí pouze pročte hlavní pasáže bezpečnostních ustanovení (36 %) a jen 19 % si přečte bezpečnostní pokyny celé. 13 % lidí nečte bezpečnostní informace vůbec.
„Výzkum ukazuje na zlepšení znalostí spotřebitelů o ochraně osobních údajů. Pokud budou schválené plánované reformy Evropské komise a projde i povinné zveřejňování úniků dat, můžeme očekávat více nahlášených úniků. Existuje zde i riziko, že by spotřebitelé mohli být časem k závažnému narušení osobních údajů lhostejní. Vyšší počet zveřejnění narušení osobních dat může způsobit „celkovou únavu“ a lidé na bezpečnost rezignují. Je povinností každé organizace, aby správně zvážila všechny bezpečnostní rizika a byla si jistá, že má ta nejvhodnější preventivní opatření,“ říká Quentyn Taylor, ředitel bezpečnosti informací, Canon Europe. „Organizace mohou zvýšit důvěru spotřebitelů, když budou jasně komunikovat bezpečnostní otázku a pomohou zvýšit povědomí o důležitosti ochrany osobních údajů.“
Velké množství úniků dat je spojeno s tištěnými dokumenty. Podle průzkumu společnosti Quocirca# více než 70 % organizací zaregistrovalo únik dat ve spojení s tištěnými dokumenty, ale jen 42 % se výrazně zaměřilo na zabezpečení této oblasti. Organizace by měly věnovat bezpečnosti velkou pozornost a minimalizace rizik by mělo být prioritou.
– KONEC –
Podrobnější výsledky průzkumu:
Řídíte se při výběru poskytovatele služeb nebo při koupi produktu cenou nebo schopností zabezpečit vaše data?
- Procento respondentů, pro které je cena důležitější:
- 65 % Velká Británie
- 69 % Francie
- 55 % Německo
Do jaké míry kontrolujete bezpečnostní pokyny dané společnosti nebo poskytovatele služeb nebo to, jak budou nakládat s vašimi daty před využitím jejich služeb?
- U spotřebitelů z Velké Británie je nejméně pravděpodobné, že si přečtou bezpečnostní pokyny:
- 30 % si přečte pouze hlavní pasáže
- 20 % nečte vůbec nic (především lidé mezi 18-24 a 25-34 lety (24 %)
- Spotřebitelé z Německa si s největší pravděpodobností přečtou všechny bezpečnostní pokyny
- 28 % přečte celé bezpečnostní pokyny
- 45 % přečte hlavní pasáže
- 4 % nečte vůbec nic
Myslíte si, že organizace nebo poskytovatelé služeb dělají dost, málo nebo akorát, aby ochránily vaše data před ztrátou nebo zneužitím?
- Organizace nedělají dost
- 37 % Velká Británie
- 31 % Francie
- 28 % Německo
- Organizace dělají tak akorát
- 48 % Francie
- 47 % Německo
- 29 % Velká Británie
- Organizace dělají dost
- 8 % Velká Británie
- 12 % Francie
- 15 % Německo
Pokud organizace nebo poskytovatel služeb ztratí vaše osobní údaje je pravděpodobné nebo nepravděpodobné, že byste od nich odešli nebo zrušili svůj účet?
- Spotřebitelé by odešli
- 80 % Velká Británie
- 76 % Francie
- 74 % Německo
Pokud by organizace ztratila vaše osobní data, který z následujících typů osobních dat by vás s největší pravděpodobností donutil odejít?
- Údaje o kreditní kartě nebo bankovním účtu mají nejvyšší prioritu
- 51 % Velká Británie
- 51 % Francie
- 39 % Německo
- Následují „všechna ostatní data“
- 27 % Velká Británie
- 23 % Francie
- 33 % Německo
O společnosti Canon Europe
Společnost Canon Europe je dceřinou společností japonské společnosti Canon Inc., předního světového inovátora a poskytovatele fotografických a zobrazovacích technologií.
Společnost Canon, Inc., byla založena v roce 1937 a již více než 70 let úspěšně působí v oblasti výzkumu a vývoje optických systémů. Canon v minulém roce slavil padesáté výročí své obchodní přítomnosti v Evropě.
Další informace o společnosti Canon Europe jsou k dispozici na webové adrese www.canon-europe.com.