Mladí lidé budou s pomocí Think Big opět měnit život kolem nás

Program Think Big od Nadace O2 vyhlašuje již třetí výzvu pro přihlašování projektů (TZ)

7.6.2012

  • Adéla se po smrti své maminky rozhodla pomáhat ostatním mladým lidem, kteří ztratili někoho blízkého – vytvořila se svými spolužáky díky podpoře Think Big web “ Jinej svět„.
  • Filip s kamarády bikery s přispěním Think Big uskutečnil svůj sen – postavil Bikepark Betoňák v Ostravě, a díky tomu získal od radnice po dvou letech zaměstnání.
  • Katce a jejím kamarádům se podařilo s pomocí Think Big zachránit Novodvorskou lipovou alejv Moravském krasu s 54 památnými stromy . Její úsilí bylo oceněno – za svůj projekt získala cenu Alej roku 2011.
  • Daniel se svými spolužáky ze střední školy designu a reklamy dokázali propojit generace – společně se seniory vytvořili pomocí sprejů umělecké dílo The Wall: 537 faces na zdi u centra Elpida na pražském Pankráci. Vysloužili si pozornost Evropské unie, která nyní jejich projekt prezentuje dalším členským státům jako inspirativní příklad mezigeneračního dialogu.

Program Think Big od Nadace O2 vyhlašuje v rámci svého prvního roku působení již třetí výzvu pro přihlašování projektů. Mladí lidé ve věku 13 až 26 let mohou na své nápady, kterými chtějí změnit život kolem sebe k lepšímu, získat až 70 tisíc korun. Nadace O2 ve spolupráci s Nadací rozvoje občanské společnosti rozdělí mezi 170 nejzajímavějších a nejužitečnějších projektů z celé České republiky částku 8,5 milionu korun.

„Mladí lidé přinášejí na světlo problematická společenská témata, která se s pomocí programu Think Big snaží řešit. Právě jejich prostřednictvím se dozvídáme, kde vidí slabiny a co chtějí ve společnosti změnit,“říká Dana Dvořáková, předsedkyně správní rady Nadace O2 a ředitelka pro korporátní komunikaci společnosti Telefónica. O velkém zájmu mladých lidí měnit život kolem sebe svědčí počet podaných přihlášek v rámci předchozích dvou výzev. O finanční podporu se ucházelo celkem 653 projektů (v první výzvě 276 projektů, ve druhé výzvě 377 projektů) a mezi vybraných 231 projektů bylo rozděleno téměř 13 milionů korun.

Své projekty mohou mladí lidé přihlašovat na webovém portálu www.o2thinkbig.cz do 27. června.Projekty následně posoudí nezávislé regionální komise složené z odborníků z neziskového sektoru, zástupců médií, zaměstnanců Telefónica a také z mladých lidí, kteří již projekty realizovali. Za uplynulý rok bylo úspěšně dokončeno již téměř sto projektů.

„Think Big mě i mým kamarádům dal to, na co jsme dlouho čekali. Hlavně důvěru v náš projekt, podporu i peníze. Tvoříme areál pro široké spektrum lidí od dětí až po dospělé. Jsem moc rád, že jsme se mohli do programu zapojit a ukázat dobrý směr mladým lidem, kteří mají skvělé nápady,“uvedl Filip Kamidra, autor projektu Bikepark Betoňák v Ostravě.

„Díky Think Big jsme se naučili víc o tom, jak vést tým nebo jak propagovat náš projekt. Měli jsme také skvělou možnost poznat spoustu dalších mladých lidí s bezvadnými nápady, vzájemně se inspirovat a navázat s nimi spolupráci,“ hodnotí realizaci svého projektu Jinej svět Adéla Linhartová.

„Think Big nám pomohl zviditelnit naši alej mezi širokou veřejností. Ta by se o ní těžko jinak dozvěděla. Vážíme si cenné zkušenosti, kterou nám realizace projektu poskytla. Díky všem, kteří nám jakkoliv pomohli,“ říká Kateřina Židů za projekt Revitalizace Novodvorské aleje památných stromů.

Mladí lidé, kteří se svými projekty uspějí, absolvují víkendový vzdělávací seminář s lektory Prázdninové školy Lipnice a odborníky ze společnosti Telefónica. Vzdělávání je zaměřené na rozvoj dovedností důležitých pro úspěšnou realizaci projektů. Podpoření mladí lidé navíc získají k ruce mentora z řad zaměstnanců společnosti Telefónica na celou dobu realizace projektu. Kromě finančního příspěvku získávají také tarif O2 COOL zdarma na 2 roky a internet v mobilu na 6 měsíců.

Více informací o jednotlivých projektech a kontakty na mladé lidi, kteří jsou tváří kampaně Měníme svět kolem nás, naleznete zde:

http://www.o2thinkbig.cz/projekty/inspirace

O programu Think Big

Think Big pomáhá na svět všem dobrým nápadům mladých lidí, kteří chtějí změnit život kolem sebe k lepšímu. Poskytuje mladým lidem všestrannou podporu pro realizaci jejich nápadů a projektů. Program chce docílit změny postojů většinové společnosti vůči mladým lidem, bourat stereotypy, které se kolem mladých vytváří, a přispívat k pozitivnímu obrazu mladých lidí.

Think Big poskytuje mladým lidem nejen finanční prostředky, ale také trénink projektových, komunikačních a prezentačních dovedností od zkušených lektorů, O2 služby zdarma, koučing a poradenství.  S realizací projektů pomáhají mladým lidem zkušení pracovníci Nadace rozvoje občanské společnosti a mentoři z řad zaměstnanců Telefónica Czech Republic.

Think Big je celoevropský dlouhodobý sociální program skupiny Telefónica zaměřený na podporu mladých lidí během jejich přechodu do dospělosti a na jejich aktivní zapojení do řešení problémů ve svém okolí. Programy Think Big realizuje společnost Telefónica také ve Velké Británii, Německu, Irsku a na Slovensku. V České republice realizuje program Think Big Nadace O2 ve spolupráci s Nadací rozvoje občanské společnosti.

O Nadaci O2

Nadace O2 je firemní nadace společnosti Telefónica Czech Republic. Dlouhodobým, promyšleným a systematickým dárcovstvím zdůrazňuje vstřícný postoj k našemu okolí a přijímání spoluzodpovědnosti za stav a vývoj společnosti.

Nadace O2 rozdělila na podporu neziskových projektů již více než 170 milionů korun. Od roku 2011 realizuje program Think Big, který pomáhá mladým lidem realizovat své nápady a projekty na pomoc svému okolí. Nadace O2 dále aktivně bojuje proti šikaně na českých školách svým dlouhodobým projektem Minimalizace šikany, za nějž získala v roce 2005 Zvláštní cenu Fóra dárců a v roce 2008 Cenu VIA BONA. Je generálním partnerem Sdružení Linka bezpečí, které pomáhá dětem v krizi. Finančně podporuje také Linku seniorů.

Nadace O2 se stala jednou z prvních registrovaných firemních nadací v České republice. V roce 2004, 2008 a 2011 obdržela Telefónica Czech Republic za aktivity své firemní nadace prestižní cenu VIA BONA. Společnost Telefónica Czech Republic se také podílela na vzniku jedinečného filantropického nástroje DMS, takzvané Dárcovské SMS. V žebříčku TOP FIREMNÍ FILANTROP se společnost Telefónica CR v roce 2010 umístila na 6. místě nejštědřejších firemních dárců dle absolutního objemu darovaných prostředků. Je zakládajícím členem platformy Byznys pro společnost. Pro měření svých filantropických aktivit používá mezinárodní metodiku LBG – Standard odpovědná firma.

O nadaci rozvoje občanské společnosti

Nadace rozvoje občanské společnosti (NROS) existuje v České republice již téměř dvacet let a patří mezi největší neziskové organizace. Od svého založení úspěšně podpořila téměř 4 500 projektů částkou přesahující 1,5 miliardy korun. Nadační příspěvky poskytuje z grantových programů pocházejících ze zdrojů Evropské unie, Evropského hospodářského prostoru, ale i z individuálních či firemních zdrojů.

Jeden z pilířů práce NROS spočívá v práci s dětmi, mládeží a mladými dospělými, kterým se snaží poskytovat podporu v situacích, kdy je ohrožena kvalita jejich života. Vlajkovou lodí mezi programy zaměřenými na ohrožené děti je sbírkový projekt Pomozte dětem!, který patří mezi nejznámější a nejdůvěryhodnější sbírky v České republice. NROS ve spolupráci se soukromými subjekty dbá také o rozvoj zdravých životních návyků mladých lidí a je zkušeným správcem velkých dobrovolnických programů. Členové nadačního týmu mají přímou zkušenost s  přímou prací mezi mládeží, a poskytují tak projektu Think Big nezbytnou expertní základnu.