Na slevových portálech nakupují méně majetní Češi

Praha 28.6.2012 – Nakupování na slevomatech využívají převažně méně majetní uživatelé internetu. Až 53% provozkovatelů www stránek a e-shopů má k slevomatům pozitivní vztah. Vyplývá to z průzkumu IRISOFT SYSTEMS, s.r.o. provozujícího ByznysWeb.cz. (TZ)

Anonymní průzkum realizovaný prostřednictvím online dotazníka vyplnilo 300 provozovatelů web stránky nebo e-shopu. Průzkum měl poukázat na efekt slevových kuponů pro web stránky a eshopy.

„Slevové portály jsou pro web stránky a internetové obchody vhodné především na  jednorázové akce (uvedlo 53% respondentů), protože mají okamžitý efekt (42% respondentů). Tímto způsobem využívá slevomaty až 50% respondentů – na promo akci jeden až pětkrát ročně,“ vysvětluje Sales Manager Ing. Jana Polakovičová z IRISOFT SYSTEMS, s.r.o.

„29% majitelů web stránek a e-shopů  označilo slevomaty za trendy nástroj. Slevomaty využívá ve větší míře méně majetná populace Čechů (uvedlo 74% respondentů),“ dodává Ing. Jana Polakovičová.

32% respondentů se domnívá, že efekt slevomatů se dá velice dobře měřit – např. pokud v rámci hypertextového odkazu v reklamě na slevomatu využijete URL Builder.

Mezi negativa slevových portálů patří postupné získávání image výprodejového portálu (37%) a následně možné ohrožení lojality e-shopu (uvedlo 11% respondentů). Negativní vztah ke slevomatům má až 47% respondentů, jako hlavní důvody uvedli, že slevomaty nejsou vhodné pro jejich produkty (42%), nebo si berou provizi (33%). U 8% respondentů negativní vztah pramení z faktu, že cílová skupina na nich nenakupuje.

Respondenti jako nejpreferovanější slevomaty uviedli slevotok.cz, slevomat.cz, zapakatel.cz, vykupto.cz nebo ukazslevy.cz.