Praha, 9.7. 2012 – I přestože španělským fotbalistům patří titul mistrů Evropy ve fotbale, jejich fanoušci se při šampionátu tolik nezapotili. Tedy alespoň co se sociální sítě Facebook týče. Španělé skončili v aktivitě fanouškovské komunity až na konci tabulky – na 13. místě, zatímco šampionát na sociální síti s přehledem vyhráli aktivní Němci. Ukázal to průzkum agentury Lewis PR, který s využitím nástroje Statilizer měřil aktivitu komunity na oficiálních facebookových profilech fotbalových reprezentací. (TZ)
V porovnání s průzkumem, který proběhl před šampionátem, si většina týmů na Facebooku překvapivě pohoršila. Nejhůře dopadly ve srovnání reprezentace Nizozemí a Švédska, které díky malému zapojení fanoušků spadly o 7 příček v tabulce. Naopak nejvíce zapálené příznivce během Eura ukázaly týmy Itálie a Řecka. V aktivitě komunity poskočily obě reprezentace shodně o 12 míst nahoru. Čeští fanoušci prokázali věrnost fotbalistům i přes neúspěch v šampionátu a polepšili si o jeden stupínek na 8. místo facebookové tabulky. České reprezentaci na oficiálním profilu sice v průběhu mistrovství přibylo 1600 fanoušků, ale například vítězný německý národní tým dokázal získat na sociální síti téměř 200 tisíc nových příznivců.
V pořadí hráčů se dramatické změny neodehrály a první dvě místa obhájili Cristiano Ronaldo a nejlepší hráč Eura Andres Iniesta. Ronalda kromě vítězství mezi fanoušky může těšit i nárůst příznivců – během necelého měsíce šampionátu mu jich přibylo 1,5 milionu! Do facebookové all star jedenáctky v průběhu zápasů přibyli Ital Claudio Marchisio a španělský obránce Sergio Ramos a naopak z ní vypadli Zlatan Ibrahimovič a nizozemský záložník Wesley Sneijder.
Průzkum ukázal, jaký potenciál mohou mít sociální sítě při významných sportovních událostech. Například německé reprezentaci na oficiálním profilu po prvním výkopu Eura přibyl téměř 1 mil. příspěvků v porovnání se stavem před začátkem mistrovství a počet aktivních fanoušků se zvýšil téměř dvojnásobně na 240tis. Italové dokázali na oficiálním facebookovém profilu zapojit skoro 10krát více příznivců než před začátkem Eura a zápasy jim přinesly více než 400tis. nových příspěvků.
O LEWIS PR
LEWIS PR je globální komunikační poradenská agentura se silnou novinářskou tradicí. Kromě tradičních médií a vztahy s analytiky se LEWIS specializuje na sociální média, digitální marketing a kreativní služby. Pracuje se společnostmi na vytvoření integrovaných komunikačních kampaní v mezinárodním měřítku. LEWIS spolupracuje s předními a rozvíjejícími se značkami napříč obory včetně spotřebitelského a automobilového průmyslu, vládních organizací, zdravotní péče, pojištění, právního a neziskového sektoru, technologií a komunikací. LEWIS má více než 30 plně vlastněných kanceláří v USA, EMEA a v regionu Asie a Pacifiku. Regionální sídla jsou v Londýně, San Francisku a v Singapuru.
O nástroji Statilizer
Statilizer, nástroj společnosti Yocter, umožňuje pokročilou analýzu stránek na Facebooku. Poskytuje data a přehledy aktivity na facebookových stránkách i v případě, že nejste administrátor stránky. Tyto výstupy jsou založené na klíčových ukazatelech výkonnosti (KPI), benchmarkingu a srovnávání.
Statilizer vám poskytne analýzu a data z jakékoliv veřejné stránky na Facebooku bez registrace.