Telefónica začne vyplácet rodičovské příspěvky

Finanční příspěvek osm tisíc korun mohou získat ty maminky, které se rozhodnou vrátit na své místo ve společnosti Telefónica Czech Republic ihned po mateřské dovolené, tedy po 28 kalendářních týdnech. Telefónica tak pomáhá maminkám pokrývat náklady, které jsou spojené se zajištěním péče o děti do dvou let jejich věku. O finanční příspěvek mohou žádat všechny ženy, které odchází na mateřskou od 1. září 2012. (TZ)

„Zvažovali jsme, jak motivovat maminky k dřívějšímu návrtu do práce po mateřské. Zjistili jsme, že na jejich straně zájem o návrat často je, ale podstatně ho omezují komplikace, které musí řešit při zajištění vhodného hlídání svých dětí. Právě proto jsme se rozhodli vyplácet měsíční příspěvek v takové výši, aby dokázal pokrýt výdaje spojené právě se zajištěním péče,“ uvedl Ctirad Lolek, ředitel lidských zdrojů společnosti Telefónica Czech Republic.

Ještě před samotným odchodem na mateřskou nastávající maminky, které se rozhodnou vrátit do práce dříve, sepíší se svým nadřízeným vyjádření svého záměru. Na základě toho neobsadí uvolněnou pozici novým pracovníkem, ale pokud to pozice umožňuje, dočasně ji vykryje ostatními členy týmu či obsadí zaměstnancem na dohodu o pracovní činnosti.

Po zhruba půl roce se tak mohou maminky vrátit na své místo a čerpat měsíční příspěvek ve výši osmi tisíc korun. Příspěvek je vyplácen současně se mzdou až do dvou let věku dítěte, kdy je jeho umístění do veřejného zařízení, typu mateřské školky, snazší. V případě, že se matka vrátí na jiný než plný úvazek, měsíční příspěvek se krátí úměrně k délce úvazku.

Z více než šesti tisíc zaměstnanců společnosti Telefónica Czech Republic je zhruba třetina žen. V současné době je na mateřské nebo rodičovské celkem 630 rodičů. V roce 2011 se vrátilo z dovolené 85 rodičů.

Speciální portál pro zaměstnance na rodičovské dovolené

„Naším cílem je poskytnout maminkám takové možnosti, které jim umožní skloubit práci s péčí o rodinu. Finanční příspěvek je jedním z nástrojů, jak jim usnadnit dřívější návrat do práce. Rodiče ale mohou využívat i některé z možností, jako je portál Máma a Táta, který jim umožňuje neztratit kontakt s naší společností. I pouhých šest měsíců je v telekomunikacích, dlouhá doba a spousta věcí se může změnit,“dodal Ctirad Lolek.

Portál Máma a táta je určen pro rodiče na mateřské a rodičovské dovolené. Zaměstnanci se díky tomuto projektu vrací do práce s větší jistotou. Obsahem portálu jsou nejen obecné informace o problematice rodičovství a příběhy rodičů, kteří se už do práce po rodičovské dovolené vrátili, ale také informace o aktuálním dění ve firmě a o firemních akcích, či nabídka volných pozic, které svou náplní a časovou náročností vyhovují právě rodičům.

Více informací najdete na www.chcidoo2.cz/mama_a_tata/.

O společnosti Telefónica Czech Republic

Telefónica Czech Republic je předním integrovaným telekomunikačním operátorem na českém trhu. V současnosti provozuje téměř osm milionů mobilních a pevných linek, což z ní činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb na světě. Nabízí nejucelenější nabídku hlasových a datových služeb v České republice. Mimořádnou pozornost věnuje využití růstového potenciálu především v datové a internetové oblasti. Společnost provozuje nejrozsáhlejší pevnou a mobilní síť včetně sítí 3. generace – datovou síť CDMA a síť UMTS, která umožňuje přenos dat, hlasu, obrazu a videa. Jak první operátor v České Republice spustila LTE (Long Term Evolution), síť 4. generace mobilní komunikace, která umožňuje nejrychlejší mobilní internet současnosti. Telefónica Czech Republic je také předním poskytovatelem ICT služeb v zemi.

O společnosti Telefónica

Společnost Telefónica je z hlediska tržní kapitalizace jednou z největších telekomunikačních firem na světě. Své obchodní aktivity zaměřuje především na služby pevné a mobilní telefonie, přičemž za klíčový nástroj k rozvoji obojího považuje širokopásmové připojení. Společnost ve významném rozsahu působí celkem v 25 zemích světa a počet jejích zákazníků dosahuje 312 milionů. Její zastoupení se soustřeďuje na Španělsko, Evropu a země Latinské Ameriky, kde realizuje svou růstovou strategii. Telefónica je 100% soukromá společnost, akcie společnosti jsou kotované na burze v Madridu a dalších burzách a dělí se o ně více než 1,5 miliónu přímých akcionářů.