Úřad vlády se chystá utrácet za sledování svých stránek

Praha 6. srpna 2012 – Úřad vlády ČR i přes úsporná opatření, které realizuje Vláda ČR, chystá utratit peníze za sledování návštěvníků svých internetových stránek Vlada.cz. Tyto stránky podle odhadů navštíví zhruba 2 000 lidí za den. Úřad vlády vypsal výběrové řízení na dodavatele měření vlastních internetových stránek. Toto vypsané výběrové řízení je nastaveno příliš úzce, takže mu mohou vyhovět pouze vybrané velké firmy. Existuje dokonce podezření, že při určité kombinaci vyhoví zadání výběrového řízení jen jedna firma. (TZ)
Postup úřadu kritizovali i další konzultanti z oboru online marketingu a na sociální síti Twitter další odborná internetová veřejnost. Mezi kritiky úřadu patří například konzultanti internetového marketingu Tomáš Kapler a Radim Hasalík. Oba se obrátili na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a samotný Úřad vlády ČR. Jejich cílem je, aby úřad sporné výběrové řízení zcela zastavil nebo přehodnotil. Rovněž kontaktovali Nejvyšší kontrolní úřad, aby byl postup úřadu přezkoumán při pravidelných kontrolách ze strany tohoto úřadu.

“Není v pořádku dělat výběrové řízení, které skončí nejspíše statisíci korunami vyhozenými ročně za to, že jim někdo přidá kus kódu do stránek a jednou za rok udělá report. Hlavně ale není vůbec jasné, proč vlastně vlada.cz potřebuje nějaké placené řešení pro sledování, když např. řešení s pomocí bezplatné služby Google Analytics je dostatečně sofistikované a jeho nasazení je otázkou maximálně jednotek minut,” vysvětluje Tomáš Kapler.

“Velmi pochybuji o tom, že se investice do sledování návštěvníků Vlada.cz vyplatí. Existuje například bezplatný nástroj Google Analytics. Práce s tímto nástrojem není nijak složitá a je možné se ji naučit.”, říká Radim Hasalík.

Kapler i Hasalík úřadu vlády doporučují, aby investoval spíše do vzdělání vlastních zaměstnanců a vyhodnocování měření svého webu si zajišťoval vlastními silami. “Abych ušetřil daňovým poplatníkům peníze, nabízím Úřadu vlády ČR bezplatné měsíční konzultace v rozsahu pěti hodin. Úřad by měl navíc sporné výběrové řízení zastavit a přehodnotit,” doplňuje Radim Hasalík.

O nás

Tomáš Kapler je marketingovým a technickým ředitelem firmy MEDIACENTRUM GROUP a.s, která se více než tři roky zabývá poskytováním služeb v oblasti internetového marketingu. Tým firmy tvoří zkušení odborníci z oblasti SEO, PPC, Sociálních sítí, tvorby webů, grafiky, programátorství, copywritingu, lead generation a dalších.

Radim Hasalík pracuje více než devět let v oboru internetového marketingu. Pomáhá klientům pod značkou ParMinut.cz. V letošním roce spoluzaložil službu VANDEO.CZ – Virtuální asistentka a sekretářka online. Pracoval pro internetový vyhledávač Seznam.cz, antivirovou společnost ESET, Bontonland.cz a další zákazníky. Přednášel na Vysoké škole ekonomické v Praze, konferenci Web Top 100 a dalších akcích. Je autorem více než 600 odborných článků.