ZenithOptimedia předpovídá, že 60 % světového růstu reklamních výdajů bude pocházet z rozvíjejících trhů. Tím míní všechny regiony mimo Severní Ameriku, západní Evropu a Japonsko. (TZ)
Předpokládá se, že v rámci růstu reklamních výdajů bude v letech 2011 až 2014 celých 60 % pocházet z rozvíjejících se trhů. Tak jsou definovány regiony mimo území Severní Ameriky, západní Evropy a Japonska. Z toho 50 % se bude týkat pouhých deseti rozvíjejících se trhů. Jen skupina BRIC, tedy trhy Brazílie, Ruska, Indie a Číny, budou nejspíš představovat 35 % globálního růstu. Mezi dalších šest regionů budou s největší pravděpodobností patřit: Indonésie, Argentina, Jižní Afrika, Jižní Korea, Thajsko a Turecko. Jedná se o rychle rostoucí regiony, které se zřejmě přidají na globální reklamní trh s výdaji mezi 1 až 4 miliardami USD a dodají tak dalších 15 % celosvětového růstu.
Výdaje na reklamu – Hlavní média (noviny, časopisy, tv, rádio, kino, outdoor a internet)
(v milionech dolarů / % oproti předešlému roku)
2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | |
Severní Amerika | 162 165 / 2,7 | 165 202 / 1,9 | 171 203 / 3,6 | 177 930 / 3,9 | 186 513 / 4,8 |
Západní Evropa | 106 078 / 5,3 | 108 232 / 2,0 | 108 694 / 0,4 | 111 571 / 2,6 | 115 042 / 3,1 |
Asie / Pacifik | 124 760 / 10,5 | 132 144 / 5,9 | 141 016 / 6,7 | 150 498 / 6,7 | 162 440 / 7,9 |
Střední a východní Evropa | 23 980 / 6,9 | 25 906 / 8,0 | 27 510 / 6,2 | 29 987 / 9,0 | 32 944 / 9,9 |
Latinská Amerika | 32 065 / 18,7 | 35 364 / 10,3 | 38 117 / 7,8 | 41 936 / 10,0 | 45 731 / 9,0 |
Střední Východ a Sev. Afrika | 4 881 / 7,7 | 4 155 / -14,9 | 4 198 / 1,0 | 4 313 / 2,8 | 4 412 / 2,3 |
Zbytek světa | 9 812 / 17,6 | 10 443 / 6,4 | 11 218 / 7,4 | 12 265 / 9,3 | 13 496 / 10,0 |
Svět | 463 741 / 6,9 | 481 446 / 3,8 | 501 956 / 4,3 | 528 500 / 5,3 | 560 578 / 6,1 |