Na českém internetu je možné analyzovat zásah reklamních kampaní

Měření návštěvnosti českého internetu NetMonitor se rozšiřuje o další službu, která dodá informace o zásahu online reklamních kampaní. Mohou ji využít zejména mediální agentury a zadavatelé internetové reklamy, kteří tak zjistí, zda oslovili skutečně ty cílové skupiny, které plánovali. Projekt má název AdAudit a bude zprovozněn začátkem září. (TZ)

NetMonitor přináší informace o tom, kolik lidí navštěvuje měřené internetové stránky a o jaké návštěvníky se jedná. Je oficiální a uznávanou „jednotnou měnou“ pro plánování inzertních rozpočtů na českém internetu. Nový projekt AdAudit na NetMonitor logicky navazuje, poskytuje srovnatelná data o počtech a profilu uživatelů, ale namísto webových stránek je zaměřen na reklamní kampaně. Zadavatelé online reklamy se tak dozví, kolik reálných uživatelů vidělo jejich kampaň, jací lidé přišli s reklamním sdělením do kontaktu, na kterých webech a inzertních pozicích nebo kdo na reklamu klikl. Nabízí se jim tak možnost ověřit si skutečný zásah kampaně a do detailu zjistit i zásah každého reklamního umístění.

AdAudit je dalším z projektů, které zaštiťuje Sdružení pro internetovou reklamu. Realizátorem je stejně jako v případě výzkumu NetMonitor digitální výzkumná agentura Gemius. Při analýze kampaní se využívají data a postupy NetMonitoru, takže výsledky jsou s daty o návštěvnosti stránek kompatibilní. AdAudit nabízí možnosti analýz cílových skupin, demografické (věk, pohlaví, vzdělání), geografické (velikost sídla, region) i sociální (příjem, ekonomická aktivita, ABCDE klasifikace). „AdAudit je unikátní v tom, že poskytuje exkluzivní a na českém trhu dosud nedostupná data o sociodemografickém profilu uživatelů zasažených online reklamní kampaní.  Díky tomu mohou zadavatelé reklamy zjistit, zda jejich kampaň dosáhla požadovaného zásahu v cílové skupině a zda neoslovila i jiné skupiny uživatelů, které by měly o jejich produkt či službu zájem. Velkou výhodou projektu je porovnatelnost jeho výsledků s výsledky NetMonitoru a také rychlý výpočet dat“, říká Josef Richtr, Research Manager společnosti Gemius.

Kampaň lze analyzovat v období až tří měsíců a výsledky dostávat ve stručné podobě průběžně nebo podrobné po skončení kampaně. Objednávky a zadání analýz zajišťuje SPIR ve spolupráci se společností Gemius, popř. dalšími společnostmi provozujícími online reklamní systém. Řešení je založeno na umístění měřících skriptů k reklamním objektům analyzované kampaně a datech z panelu NetMonitoru. Více informací se dozvíte na stránkách projektu http://www.adaudit.cz.

SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetové reklamy od roku 2000. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. V současné době tvoří členská základna sdružení celkem 60 členů. Kromě provozování jednotného, široce respektovaného výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC, poskytuje expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás a je samoregulátorem audiovizuálního obsahu.

NetMonitor je projekt výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetových serverů v České republice. Výstupy NetMonitoru umožňují analyzovat efektivitu obsahu měřených médií a plánovat internetovou reklamu.

Gemius je mezinárodní výzkumná agentura založená v Polsku a působící ve 30-ti státech Evropy a Blízkého východu. Gemius je inovátorem v oblasti hybridní metodologie měření návštěvnosti internetu, která využívá kombinace dat pocházejících z výzkumného panelu a měřících skriptů, což poskytuje velmi spolehlivé výsledky media plannerům. Společnost nabízí profesionální průzkumná řešení a analytické a poradenské služby, od site-centric a user-centric studií až po technologicky pokročilé nástroje pro analýzu chování a socio-demografických profilů internetových uživatelů, kvality používání webových stránek, efektivity internetových reklamních kampaní nebo chování uživatelů prohlížejících multimediální obsah online. Gemius poskytuje standardy měření návštěvnosti internetu a internetových aplikací (gemiusAudience) téměř v polovině všech evropských zemí.