Sluchově postižení se letos na Linku pro neslyšící obrátili s více než 17 tisíci požadavky

  Víte, že:

  • … podle dostupných statistik je v ČR až 300 tisíc lidí s vážnou sluchovou vadou či prakticky neslyšících?
  • … Telefónica Czech Republic provozuje Linku pro neslyšící, jejíž operátoři pomáhají neslyšícím zprostředkovat komunikaci s úřady, spojit se s lékařem či vyřídit soukromé vzkazy?
  • … tato služba je zcela zdarma? (TZ)

I neslyšící mohou telefonovat

Vyškolení operátoři Linky pro neslyšící odbavují každý den desítky klientů. Neslyšícím z celé České republiky pomáhají nepřetržitě s nejrůznějšími požadavky již od roku 1997. Operátoři linky dostávají od zákazníků instrukce přes e-mail, ICQ, SMS, fax, případně psací telefon – a tyto vzkazy telefonicky předávají dále. Novinkou v komunikaci s operátory Linky pro neslyšící je takzvaný e-psací telefon, tedy internetová či mobilní aplikace, která nahrazuje tradiční klávesnicový psací telefon.

Linka pro neslyšící funguje i opačně – je tedy možné s její pomocí předat neslyšícímu vzkaz, který operátoři „přetlumočí“ do e-mailu, SMSky, faxu či zprávy pro psací telefon.

Nejvíce dotazů se vyřeší e-mailem

Jen za prvních 8 měsíců letošního roku pomohli operátoři Linky pro neslyšící vyřešit více než 17 tisíc nejrůznějších požadavků.  Nejvíce hovorů přichází na linku dopoledne, kdy se řeší především úřední záležitosti a domlouvají návštěvy lékařů. Odpoledne a večer je provoz nižší a zprostředkovávají se vícehovory mezi přáteli nebo rodinnými příslušníky a jiná soukromá sdělení. Operátoři se někdy setkávají i s velmi kuriózními dotazy – například kde koupit nejlevněji prase.

Nejčastěji se sluchově postižení obracejí na Linku pro neslyšící e-mailem (6585 požadavků), dále faxem (3628 požadavků) a také přes ICQ (2054 požadavků).

V posledních letech zájem o Linku pro neslyšící roste. Jen za posledních 8 měsíců letošního roku zaměstnanci linky pomohli vyřídit téměř o 3 tisíce požadavků více, než tomu bylo za celý rok 2011. Výhodou pro neslyšící je, že od roku 2010 je služba poskytována kompletně zdarma.

Kontakty Linky pro neslyšící

  • 800 142 142 pro slyšící zákazníky
  • 800 147 147 číslo pro komunikaci faxem
  • 800 143 143 pro komunikaci psacím telefonem
  • 593 439 364 – ICQ
  • e-psací telefon
  • e-mailová adresa neslysici@o2.com
  • mobilní číslo 722 147 147 (uživatelé platí pouze za odeslanou SMS zprávu podle vlastního tarifu)

Více o lince i přístupu společnosti Telefónica k zákazníkům se specifickými potřebami najdete nawww.o2myslimena.cz