Skrz.cz: Slevové servery už vyzkoušelo 30 tisíc firem, většina s nimi neumí pracovat

Za dvouletou dobu fungování na českém trhu vyzkoušelo nabídnout své služby či zboží prostřednictvím slevových serverů už 30 tisíc firem. Snaží se tak prodat poslední kusy zboží, obsadit volné kapacity či vstoupit na nový trh a představit se zákazníkům. Většina firem však zatím neumí plně využít potenciál tohoto kanálu.     (TZ)

Z dat vyhledávače slev Skrz.cz vyplývá, že nejvíce firem, které využívají slevové servery, pochází z Prahy (47 %). Daleko za ní jsou pak další velká města – Brno (10 %), Ostrava (8 %) a Plzeň (5 %). Pražské firmy zůstávají v čele žebříčku i po očištění o počet obyvatel. Na 1000 obyvatel připadá v Praze 57 firem využívajících slevové servery. V Olomouci to je 46 firem, v Hradci Králové 43. Z hlediska krajů je největší hustota těchto firem v Libereckém kraji (28 na 1000 obyvatel), dále v Plzeňském (24/1000) a Jihomoravském (24/1000).

Největší zájem o využívání slevových serverů mají jednoznačně firmy působící v sektoru styl a krása, tj. kosmetické salony, solární studia atp. Ze všech firem, které kdy využily slevový server, jich do této kategorie spadá 34 %. Druhou nejpočetnější skupinou jsou firmy zabývající se cestováním a ubytováním (19 %). Třetí jsou restaurace a obecně firmy zabývající se stravováním (13 %).

Firmy na slevových serverech nejčastěji nabízejí slevy z kategorie krása (21 %) jako např. kosmetické procedury či kadeřnické služby. Stále častěji se objevují slevy na zboží (16 %) a zejména v létě jsou hojně nabízeny i pobyty (14 %). Přes 10% zastoupení mají ještě slevové nabídky na jídlo a pití
(12 %).

Přestože slevové servery vyzkoušelo již více než tři desítky tisíc firem, většina z nich doposud nedokáže naplno využít potenciál tohoto marketingového nástroje. „Firmy si většinou myslí, že rozhodnutím o spolupráci se slevovým serverem pro ně veškerá práce končí. To je ale zásadní chyba, díky které nemohou ze spolupráce získat požadovaný efekt,“ vysvětluje Petr Kováčik, ředitel vyhledávače slev Skrz.cz, a dodává: „Pokud se firma snaží získat skrze nabídku na slevovém serveru nové zákazníky, musí o ně náležitě pečovat a oslovit je natolik, aby příště nehledali inspiraci na internetu a dorazili i bez slevového kupónu. Vzhledem k tomu, že se slevový trh vyvíjí a inspiraci na něm hledají i seriózní zákazníci, je praxí ověřeno, že to funguje.“

Zatímco v říjnu 2010 se počet firem, které nabízely svou produkci přes slevové servery, pohyboval v řádu stovek, nyní, o 2 roky později, již jejich počet přesahuje měsíčně 3000. Přitom v průměru za poslední rok využívá slevové servery měsíčně více než 1000 nových firem.

Více o Skrz.cz

Skrz.cz je nejstarší a zároveň největší vyhledávač slevových nabídek – denně nabízí téměř 2000 slev a každý sedmý prodaný slevový kupón v Česku je zprostředkován právě přes něj.

Kromě agregování nabídek přispívá Skrz.cz ke zvyšování kvality slevového trhu – jako jediný provozuje nezávislou databázi recenzí slevových serverů přístupnou všem uživatelům. Skrz.cz také zavedl post tzv. „Ombudsmana“, který zákazníkům pomáhá řešit problematické reklamace a další potíže, s nimiž se při jednání se slevovými servery mohou setkat.

Odkazy

Skrz.cz: www.skrz.cz