Praha 25. prosince 2012 – Štědrodenní provoz v síti T-Mobile na rozdíl od předchozích let mírně stoupl přibližně o 4 %, a to zejména zásluhou nárůstu datového provozu. Celkový počet hovorů mírně klesl o necelá 3 % na přibližně 16,3 milionu. (TZ)
Lidé i nadále pro vánoční přání nejčastěji volí textovou zprávu, ovšem letos SMS centrum jich zpracovalo „pouze“ 26,3 milionu, což představuje meziroční pokles o cca 4 %. Opět jsme zaznamenali výrazný nárůst multimediálních zpráv – MMS centrum jich přijalo 336 577, tedy o více než 21 % více než vloni. Celkový datový provoz se oproti loňskému roku zvýšil o 110 %.
Hodně Čechů na Štědrý den obvolává své nejbližší. Celkový počet příchozích i odchozích hovorů dosáhl téměř 16,3 milionu, což je o necelá 3 % méně než v roce 2011. Největší hlasový provoz se jako vloni odehrál mezi 10:00 a 11:00, kdy bylo uskutečněno téměř 1,6 milionu hovorů. Zvýšený provoz byl také mezi 19. a 21. hodinou, kdy si lidé sdělují dojmy z vánoční nadílky.
Celkový počet textových zpráv zpracovaných SMS centrem T-Mobile na Štědrý den už třetím rokem klesá – letos téměř o 4 % na 26,3 milionu. Nejrušnější SMS hodinou byl úsek 12:30 – 13:30, kdy SMS centrum zpracovalo více než 2,4 milionů zpráv. V nejrušnější čtvrthodině 12:45 – 13:00 pak bylo zpracováno 609 tisíc zpráv.
Multimediální zprávy (MMS) zaznamenaly i letos nárůst: letos jejich počet dosáhl téměř 337 tisíc, tedy o plných 21 % více. Nejrušnější MMS provoz byl letos mezi 12:45 – 13:45. Během tohoto úseku MMS centrem prošlo přes 29 tisíc multimediálních zpráv z mobilů, externích aplikací a internetu. Multimediální špičkou byla čtvrthodina 12:45 – 13:00, kdy MMS centrum přijalo 7 tisíc zpráv.
V tisících |
2012 |
2011 |
Meziroční změna v % |
Hovory (příchozí i odchozí) |
16 247 |
16 735 |
-2,9 |
Hovory uskutečněné zákazníky T-Mobile |
8 508 |
8 777 |
-3,1 |
SMS (z mobilů i externích aplikací) |
26 283 |
27 337 |
-3,9 |
SMS z mobilů |
23 435 |
24 520 |
– 4,4 |
MMS (z mobilů i externích aplikací) |
337 |
277 |
21,3 |
MMS z mobilů |
218 |
174 |
24,9 |
O společnosti
Společnost T-Mobile Czech Republic působí na českém trhu od roku 1996. K 30. září 2012 společnost obsluhovala 5,4 milionu mobilních zákazníků a zůstává tak jedničkou na českém mobilním trhu. T-Mobile je integrovaným operátorem: vedle mobilních a fixních telekomunikačních služeb nabízí ICT služby a satelitní T-Mobile Televizi.
T-Mobile se dlouhodobě zaměřuje na kvalitu svých služeb. Nezávislé testy opakovaně potvrzují, že T-Mobile je leaderem v kvalitě jak v oblasti 2G a 3G (UMTS FDD) dat, tak i v případě hlasových služeb v síti GSM.
Od svého založení společnost klade důraz také na vynikající péči o své zákazníky a korektní chování k obchodním partnerům, zaměstnancům a životnímu prostředí. T-Mobile je mimo jiné držitelem ocenění Zaměstnavatel roku i desetiletí, Forma roku: Rovné příležitosti či ceny Via Bona za zapojování zaměstnanců do dárcovství a dobrovolnictví. V roce 2012 časopis World Finance Magazine vyhlásil T-Mobile Czech Republic Nejlepším telekomunikačním operátorem ve východní Evropě.
T-Mobile je členem mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom. Zákazníci díky mezinárodnímu zázemí mohou v zahraničí počítat s dostupností služeb, na něž jsou zvyklí z domova, či využít jednotné a velmi výhodné ceny za volání. Další informace o společnosti: www.t-press.cz nebo www.t-mobile.cz.