Praha, 17. ledna 2013 – Předvánoční shon a tlačenice v obchodních centrech je už pro mnoho Čechů jen vzpomínkou na časy minulé. Čím dál tím víc se jich totiž každoročně přiklání k nakupování na internetu, ke kterému využívají také slevové servery. Druhý nejznámější z nich, Vykupto.cz, zaznamenal zvýšení prodeje v porovnání s uplynulým rokem o více jak 100 procent. Udělil také své první ocenění kvalitních dodavatelů Vynikající podnik. (TZ)
Největší zájem byl na Vykupto.cz v průběhu Vánoc tradičně o lázeňské pobyty. Zákazníci často volili vyžití v Českém ráji, nebo lyžování v Alpách. Velký úspěch zaznamenalo Vykupto.cz v souvislosti s novinkou v podobě prodeje silvestrovských a vánočních pobytů. Nárůst byl také patrný v kategorii luxusního zboží. „Již v průběhu roku jsme zaznamenali větší zájem o luxusní zboží, jehož nabídku jsme také výrazně rozšířili,“ říká Tomáš Bátrla, spoluzakladatel Vykupto.cz. „Důvěra lidí stoupá, již se nebojí nakupovat ani dražší věci a služby,“ dodal Bátrla. Pod stromeček mnoha Čechů zamířilo zejména sezónní oblečení a dámská i pánská zimní obuv, lyžařské bundy nebo kalhoty. Hitem mezi hračkami se stala kuličková dráha, lidé ale častěji nakupovali i větší zboží jako jsou sedací soupravy a postele. Ze služeb kromě ubytování zaznamenaly největší úspěch otevřené poukázky do restaurací a poukazy na profesionální focení.
Slevový server Vykupto.cz udělil na konci roku také první ocenění dodavatelů nazvané Vynikající podnik, o jehož majitelích rozhodovali samotní zákazníci serveru. „Pro zajištění spokojenosti zákazníků, jejichž počet stabilně stoupá, je pro nás velmi důležité zázemí kvalitních dodavatelů. Proto jsme se letos poprvé rozhodli vyhlásit nejlepší z nich. Na základě hodnocení, které probíhá po celou dobu existence Vykupto.cz získalo 100 dodavatelů certifikáty Vynikající podnik a další propagační materiály spojené s oceněním. „Vzhledem k vysokému počtu hodnocení se nejedná o nějaké uměle vytvořené ocenění. Vyplývá zcela ze zkušeností našich zákazníků, kteří služby skutečně využili, a nejde tedy o rozhodnutí poroty nebo neadresné internetové hlasování,“ vysvětluje Bátrla.
Jedním z dodavatelů s největším počtem pozitivních hodnocení se stala společnost CK České kormidlo. Cestovní kancelář České Kormidlo nabízí s úspěchem přes Vykupto.cz zlevněné zájezdy již déle než rok a půl. „Spolupráci hodnotím jednoznačně jako velice přínosnou a velice efektivní. Vykupto.cz nám generuje zhruba 15 % našich zákazníků,“ říká Aleš Polišenský, ředitel CK České Kormidlo. „Velkou výhodou Vykupto.cz je rychlost. Když se rozhodneme pro novou nabídku, její publikování je otázkou okamžiku,“ dodává Polišenský.
Pokud jde o shrnutí trendů v nakupování na slevovém serveru Vykupto.cz za rok 2012, lidé měli největší zájem o značkové oblečení a doplňky, stejně jako o přístroje pro domácí kosmetické ošetření, jako jsou technické vymoženosti umožňující provádění kavitace nebo IPL epilace v pohodlí domova. Z výrobků to bylo také zboží z oblasti drogerie. Podstatně více se zákazníci zajímají také o dražší zboží, což dokládá například prodaný nový vůz značky Seat prostřednictvím Vykupto.cz. V souladu s předvánočními trendy se i během roku nakupující ve velké míře zajímali o lázeňské pobyty a sezónní lokality, často také využívali nabídek zahraničních zájezdů, zejména do Rakouska a Itálie.
O Vykupto.cz
Vykupto.cz je podle průzkumu MEDIARESEARCH, a.s. druhým největším slevovým portálem v Česku. Oficiálně bylo Vykupto.cz spuštěno 12. dubna 2010, přičemž první zmínka o něm se objevila již 1. února 2010 na sociálních sítích. Za dobu své existence prodalo Vykupto.cz přes jeden milion Vykupónů (slevové kupóny), a zákazníkům tak ušetřilo více než 800 milionů korun. Vykupto.cz je zodpovědným slevovým serverem, který se ostře vyhraňuje proti podvodným dodavatelům a uměle navýšeným cenám. Jeho slevy i dodavatelé jsou vždy ověření. Filozofií Vykupto.cz však není nabízet jen slevy. Jeho cílem je být součástí životního stylu uživatelů, protože na Vykupto.cz si uživatel nekupuje pouze slevu, ale především i zážitek.