Praha, 30. ledna 2013 – Obrat Slevomatu v roce 2012 rostl o 73 % a slevový server tak potvrdil pozici lídra trhu. Oproti roku 2011 zvýšil v České republice obrat ze 438 milionů korun na 758 milionu korun a zákazníkům ušetřil více než jednu miliardu. Posílila i skupina Slevomat Group, která působí v šesti východoevropských státech. Obrat Slevomat Group činil 2,35 miliardy korun. (TZ)
„Soustředili jsme se především na rozšiřování nabídky zboží. V roce 2011 byl obrat ve zboží 41 milionů korun, v loňském roce vzrostl prodej zboží více než pětinásobně na 227 milionů korun,“ konstatuje Tomáš Čupr, zakladatel portálu Slevomat. V segmentu zboží zákazníci projevují největší zájem o Módu & Luxus, kterou Slevomat představil v únoru loňského roku.
V roce 2012 na popularitě získalo i cestování, kde meziročně rostl obrat o 71 %. Nejvyhledávanější jsou víkendové pobyty v České republice. Populární jsou také poznávací pobyty po Evropě a zimní lyžařské dovolené. „Jsem přesvědčen, že Slevomat pomáhá českému turistickému ruchu. Díky nám hoteliér obsadí volné pokoje, pokryje provozní náklady a ještě vydělá,“ dodává Čupr.
„Z pohledu obratu jsou kategorie služeb, cestování a zboží vyrovnané. Rok 2012 ukázal, že Slevomat není závislý pouze na službách. Jeho budoucnost vidím především v nabídce zboží. Zákazníci již nenakupují služby bezhlavě, ale především u restaurací a kosmetických procedur si více vybírají. V loňském roce jsme proto přizpůsobili nabídku tak, aby vyhovovala poptávce – nové salóny, nové procedury, zážitkové restaurace. To ovšem neznamená, že by zájem o služby upadal,“ doplňuje Čupr.
V druhé polovině loňského roku došlo ke zpřísnění podmínek pro spolupráci se Slevomatem. Zájemci o uveřejnění slevy jsou důkladněji kontrolováni. Slevomat již neopakuje spolupráci s těmi partnery, u kterých dosahovala zákaznická spokojenost nižšího hodnocení, než čtyř hvězdiček z možných pěti. Díky zavedení tohoto kroku vzrostla spokojenost zákazníků na průměrné hodnocení 4,3 hvězdičky.
V roce 2012 došlo k několika významným posunům v nákupním chování zákazníků. „Češi začínají více využívat online platby. Ještě v roce 2011 bylo zaplaceno platební kartou pouze 37,5 % všech transakcí, o rok později bylo tímto způsobem uhrazeno 45,5 % voucherů,“ vysvětluje Peter Irikovský, výkonný ředitel portálu Slevomat.
Navýšila se také průměrná hodnota objednávky, a to z 616 korun na 720 korun. „Zvyšování průměrné objednávky vyvrací mýtus, že slevové servery nabízí pouze levné služby. Zákazník Slevomatu hledá zážitkové akce, kvalitní zboží a cestování,“ tvrdí Irikovský.
Co přinese rok 2013? Slevomat mezi TOP 5 e-shopy
Rok 2013 bude opět ve znamení zboží. Již loni Slevomat vybudoval vlastní sklad, který slouží jako logistické centrum pro rozesílání zakoupeného zboží. „Naším cílem je letos prodat zboží a značkovou módu v hodnotě přesahující jednu miliardu korun. Slevomat se v objemu obratu dostaneme mezi TOP 5 e-shopů na českém internetu,“ odhaluje plány Irikovský.
Slevomat se letos zapojí do vývoje nových platebních technologií. Již navázal spolupráci se společností MasterCard, která 28. ledna 2013 představila nové řešení mobilních plateb MasterCard Mobile. Historicky první platba prostřednictvím mobilního telefonu proběhla právě na Slevomatu.
Slevomat se v roce 2013 nebude věnovat jenom mobilním platbám. „Soustředíme se také na implementaci nových technologií. Revoluce brzy nastane v propojení online a offline obchodních aktivit. V letošním roce budeme implementovat novou online platformu pro obchodní partnery, kteří budou moci zveřejňovat a řídit své slevové akce na Slevomatu,“ vysvětluje Tomáš Čupr. Slevomat také využije geolokačních služeb. Mobilní aplikace nabídne interaktivní mapu, kde zákazník okamžitě uvidí všechny dostupné slevové akce ve svém okolí.
„Budoucnost internetové reklamy vidím v přesném cílení sdělení, a na tomto řešení v současné době pracujeme. Zákazník, který se podívá na stránky Slevomatu nebo dostane newsletter, vždy uvidí ty slevové akce, které se shodují s jeho prioritami a zájmy. Důkladně proto analyzujeme chování našich zákazníku ať již na Slevomatu, Facebooku, ale také i na jiných internetových stránkách,“ odhaluje Čupr.
Po vzoru roku 2012 bude Slevomat pokračovat v rozvoji segmentu zboží, který by měl být brzy doplněn o kategorií Home&Decor. Posilovat bude taktéž nabídka drogerie, o kterou je ze strany zákazníků enormní zájem.
Zajímavosti z roku 2012
Rok 2011 |
Rok 2012 |
|
Obrat Slevomat |
438 milionu korun |
758 milionu korun |
Obrat Slevomat Group |
1,5 miliardy korun |
2,35 miliardy korun |
Slevomat ušetřil zákazníkům |
526 503 873 korun |
1 089 931 595 korun |
Průměrná hodnota objednávky |
616 korun |
720 korun |
Unikátní návštěvníci |
10 120 743 |
13 261 717 |
Počet návštěv |
35 671 567 |
42 261 462 |
Počet registrovaných zákazníků |
754 275 |
1 327 253 |
Průměrná spokojenost zákazníků – 4,3 hvězdiček z 5 možných
Prodejna Slevomat (otevřena 30. března 2012) – předvánoční týden odbaveno 2 776 zákazníků, rekord 19. 12. 2012 – 591 zákazníků
Největší módní kampaň – Boty Mel: prodáno 13 099 kusů, obrat 3 822 928 korun
Móda & Luxus – v prosinci 2012 realizováno 88 kampaní, v únoru 2012 15 kampaní
Více o Slevomat.cz
Slevomat.cz je první a největší firmou, která na českém trhu představila koncept hromadného nakupování. Svým uživatelům každodenně představuje výjimečné cenové nabídky na předjednané služby a produkty. Za dobu svého fungování zákazníkům ušetřil již dvě a čtvrt miliardy korun a rozšířil svou uživatelskou základnu na více než jeden a čtvrt milion lidí.
Slevomat.cz nabízí své služby v celé České republice a také na Slovensku, v Maďarsku, Bulharsku, Estonsku, Lotyšku a Litvě.