Více než 40 % Čechů se rozhodlo změnit svého dodavatele energie poté, co pouze informativně zjišťovalo, jak vysoké jsou ceny u jiných dodavatelů. 37 % klientů se rozhodlo pro změnu obdržení složenky s vyúčtováním. Naopak pro nejmenší část dotazovaných byli popudem ke změně obchodní zástupci. Vyplývá to z dat, které má k dispozici nezávislý srovnávač Ušetřeno.cz. (TZ)
Hlavním důvodem, kvůli kterému mění Češi dodavatele nejčastěji, je hledání informací o cenách energie u jiných dodavatelů nebo nabídnutí fixace stávajících cen, kdy si zjišťují, zda se jim nabídka současného dodavatele vyplatí. V průzkumu nezávislého srovnávače Ušetřeno.cz to uvedlo 43 % dotazovaných, kteří v poslední době uživatele změnili. Hned za ním se umístily vysoké účty stávajícího dodavatele, které jako důvod uvedlo 37 % dotazovaných. Desetina uživatelů uvedla, že je ke změně inspirovala webová nebo e-mailová reklama. Pouze ve 2 % případů se lidé rozhodli změnit dodavatele na popud obchodního zástupce společnosti.
„Lidé mění dodavatele v průměru jednou za 3 až 5 let. V případě, že stávající dodavatel mírně zdraží, objeví se jiní alternativní dodavatelé nebo úspora bude pouze v řádu stokorun, nebudou zákazníci pro změnu dostatečně motivování,“ uvádí Tomáš Suchý z nezávislého srovnávače Ušetřeno.cz.
V 90 % případů Češi mění jenom jednoho dodavatele a vybírají si zpravidla toho, se kterým vytápí celou domácnost. „Častěji je to dodavatel plynu, protože u jeho změny dochází k vyšší úspoře v řádech tisíců korun,“ vysvětluje Tomáš Suchý. Ke změně obou dodavatelů najednou se rozhodne zhruba desetina uživatelů.
Z jakého důvodu jste projevili zájem o změnu dodavatele energie? |
|
Informativně – nové odběrné místo, přišel dodatek ke smlouvě, cena za m3 |
43 % |
Vysoké platby u stávajícího dodavatele |
37 % |
Reklama (mail, web …) |
10 % |
Doporučení od známého |
5 % |
Špatný zákaznický servis |
3 % |
Na popud obchodního zástupce |
2 % |
Ušetřeno.cz:
Portál Ušetřeno.cz funguje jako nezávislý komplexní srovnávač cen mnoha produktů napříč celým trhem – od energetiky a pojištění, až po finanční produkty. Svým uživatelům poskytuje veškeré služby na jednom místě, čímž jim šetří čas i peníze. Ušetřeno.cz je vlajkovou lodí společnosti AdFinance.cz, která byla založena v roce 2010. Svým partnerům AdFinance následně dodávají kontakty na potenciální zákazníky či přímo hotové smlouvy se zákazníky novými a jen v energetické sekci společnost takto měsíčně převede na 4.000 smluv. Vedle portálu Ušetřeno.cz provozuje AdFinance i konkrétněji zaměřené portály, například Energium.cz, Pojistito.cz, eSlevy.cz a další.