V lednu využili zadavatelé internetovou reklamu v o třetinu nižší hodnotě než v předchozím měsíci, meziroční růst ale pokračuje

V lednu 2013 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě  345 milionů korun. Meziměsíčně došlo k poklesu o třetinu, meziroční rostoucí trend ale pokračuje. Největším zadavatelem byla společnost Student Agency, která umístila bannerovou inzerci v hodnotě 13,4 miliony korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH. (TZ)

Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v prvním měsíci roku 2013 bannerovou reklamu v hodnotě 345 milionů korun. Meziměsíčně výdaje poklesly o 36 %, nicméně i tak pokračuje rostoucí trend v internetové reklamě a oproti loňsku došlo k 38% navýšení.

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se objevila společnost Student Agency, která v lednu využila internetový reklamní prostor v hodnotě 13,4 milionu korun. Na druhé příčce se umístil internetový prodejce Internet Mall s inzercí v hodnotě 11,9 milionů korun a na místě třetím provozovatel českých a slovenských internetových obchodů Internet Retail (11,1 milionů korun).

Tabulka uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v lednu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 307 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (leden 2013)

Cena (prosinec 2012)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

122 235 000 Kč

228 359 000 Kč

-46,47%

Centrum Holdings

69 607 000 Kč

74 349 000 Kč

-6,38%

MAFRA

26 737 000 Kč

47 578 000 Kč

-43,80%

Mladá fronta

19 553 000 Kč

24 942 000 Kč

-21,61%

Allegro AdMarket

19 494 000 Kč

38 992 000 Kč

-50,01%

AdActive.cz

15 321 000 Kč

17 781 000 Kč

-13,83%

Ringier Axel Springer

12 849 000 Kč

12 933 000 Kč

-0,65%

CET 21

8 781 000 Kč

18 349 000 Kč

-52,14%

Economia

7 822 000 Kč

12 228 000 Kč

-36,03%

Impression Media

4 734 000 Kč

9 900 000 Kč

-52,18%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 1/2013

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.