V lednu 2013 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 345 milionů korun. Meziměsíčně došlo k poklesu o třetinu, meziroční rostoucí trend ale pokračuje. Největším zadavatelem byla společnost Student Agency, která umístila bannerovou inzerci v hodnotě 13,4 miliony korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH. (TZ)
Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v prvním měsíci roku 2013 bannerovou reklamu v hodnotě 345 milionů korun. Meziměsíčně výdaje poklesly o 36 %, nicméně i tak pokračuje rostoucí trend v internetové reklamě a oproti loňsku došlo k 38% navýšení.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se objevila společnost Student Agency, která v lednu využila internetový reklamní prostor v hodnotě 13,4 milionu korun. Na druhé příčce se umístil internetový prodejce Internet Mall s inzercí v hodnotě 11,9 milionů korun a na místě třetím provozovatel českých a slovenských internetových obchodů Internet Retail (11,1 milionů korun).
Tabulka uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v lednu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 307 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (leden 2013) |
Cena (prosinec 2012) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
122 235 000 Kč |
228 359 000 Kč |
-46,47% |
Centrum Holdings |
69 607 000 Kč |
74 349 000 Kč |
-6,38% |
MAFRA |
26 737 000 Kč |
47 578 000 Kč |
-43,80% |
Mladá fronta |
19 553 000 Kč |
24 942 000 Kč |
-21,61% |
Allegro AdMarket |
19 494 000 Kč |
38 992 000 Kč |
-50,01% |
AdActive.cz |
15 321 000 Kč |
17 781 000 Kč |
-13,83% |
Ringier Axel Springer |
12 849 000 Kč |
12 933 000 Kč |
-0,65% |
CET 21 |
8 781 000 Kč |
18 349 000 Kč |
-52,14% |
Economia |
7 822 000 Kč |
12 228 000 Kč |
-36,03% |
Impression Media |
4 734 000 Kč |
9 900 000 Kč |
-52,18% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 1/2013
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.