Podle Admosphere, dceřiné společnosti realizátora českého peoplemetrového projektu MEDIARESEARCH, poklesla oproti roku 2011 o 6 % ceníková hodnota využitého reklamního prostoru v kategorii Motorová vozidla a jejich motory. Celkově se v roce 2012 jednalo o inzerci za 3,9 miliardy korun.
Ceníková hodnota reklamního prostoru v kategorii Motorová vozidla a jejich motory
Ceníková hodnota reklamního prostoru v kategorii Motorová vozidla a jejich motory |
||||
Kategorie automobilů |
2011 |
2012 |
Nárůst / Pokles |
|
Celkem |
4 176 476 000 Kč |
3 936 569 000 Kč |
-6 % |
|
Osobní automobily |
3 717 407 000 Kč |
3 523 811 000 Kč |
-5 % |
|
Ojetá motorová vozidla |
246 316 000 Kč |
234 784 000 Kč |
-5 % |
|
LUV |
173 135 000 Kč |
138 260 000 Kč |
-20 % |
|
Velké nákladní automobily, trucky |
29 074 000 Kč |
21 572 000 Kč |
-26 % |
|
Ostatní motorová vozidla |
6 809 000 Kč |
13 390 000 Kč |
97 % |
|
Autobusy, minibusy |
2 556 000 Kč |
3 573 000 Kč |
40 % |
|
Karavany, obytné vozy |
1 179 000 Kč |
1 179 000 Kč |
0 % |
|
Zdroj: Admosphere, s.r.o. (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR-MEDIARESEARCH, a.s., ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-MEDIARESEARCH,a.s.)
V segmentu Osobní automobily nejvíce inzerovala společnost Hyundai Motor Czech, v roce 2012 využila reklamní prostor v hodnotě přes půl miliardy korun. Na další příčce se umisťuje ŠKODA AUTO (429 mil. Kč) a KIA MOTORS CZECH (297 mil. Kč). S výjimkou společnosti Renault Česká republika, která svou kampaň postavila hlavně na televizi, využila první pětka automobilek podobně sestavený mediamix. Do televizní komerce směřovala zhruba polovina jejich rozpočtů, do tisku pak třetina. ŠKODA AUTO a KIA MOTORS CZECH se nechaly o něco víc než konkurence vidět i v out of home médiích a na internetu. Online inzerci se nebránil ani Peugeot Česká republika.
Poměr zvolených mediatypů u TOP 5 zadavatelů v kategorii Osobní automobily v roce 2012
Admosphere, s.r.o. je dceřiná společnost MEDIARESEARCH, a. s., která se zabývá monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a v out of home mediích na území České republiky. Na tomto poli jsou jejími partnery významné profesní organizace, mezi něž patří Asociace televizních organizací (ATO), Asociace komunikačních agentur (AKA) a Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Cílem projektu Admosphere je díky inovativním řešením pomáhat zákazníkům efektivně a účelně investovat do reklamní komunikace.
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (TV metry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.