OBI Česká republika dává svým dodavatelům avíza o úhradách plateb elektronicky

Brno, 5. března 2013 – Zajímavou možnost mohou v těchto dnech využít dodavatelé společnosti OBI Česká republika. Stačí souhlasit s její nabídkou a rozšířit vzájemnou EDI (Electronic Data Interchange) komunikaci o novou zprávu REMADV – avízo o úhradě platby. Získají tím nejen okamžitou informaci o odeslání platby ze strany OBI Česká republika, ale ušetří i čas při mnohdy náročném dohledávání a párování plateb k jednotlivým fakturám.  Řešení EDI komunikace v OBI Česká republika zajišťuje společnost CCV Informační systémy. (TZ)

Nasazení zprávy REMADV v OBI Česká republika je logickým pokračováním úspěšného zavedení EDI zpráv ORDERS (objednávka), INVOIC (faktura) a DESADV (dodací list). Dodavateli zboží dává cennou informaci o odeslání platby, případně více plateb – zpráva REMADV se totiž využívá i pro souhrnné platby, kdy jedna platba pokrývá více faktur. Samotná zpráva pak informuje, které faktury byly uhrazeny. Zprávu může její příjemce dále použít například k rozdělení souhrnné platby z bankovního výpisu a napárování jednotlivých částek na faktury.

Dosavadní více než šestileté zkušenosti s EDI komunikací a důvody pro nasazení zprávy REMADV shrnuje Stefan Jass, IT manager v OBI Česká republika, do jehož kompetence koordinace a řízení EDI projektů patří: „Elektronická výměna dat se nám velmi osvědčila, a proto přistupujeme k jejímu dalšímu rozšiřování. Novou EDI zprávu REMADV si můžeme představit jako elektronické avízo o úhradě platby, které naši dodavatelé využijí k automatickému párování plateb. Výsledkem je mimo jiné zjednodušená orientace v dohledávání uskutečněných finančních toků.“

V OBI Česká republika je většina dodavatelů do EDI komunikace již zapojena, lze tedy očekávat jejich zájem o rozšíření vzájemné elektronické komunikace i prostřednictvím zprávy REMADV. „Těší mě, že se EDI komunikace v OBI dále rozšiřuje, je to důkazem jejích nezpochybnitelných přínosů. V případě zprávy REMADV předpokládám, že budou OBI další firmy, zejména ty, které hradí faktury souhrnně, následovat,“ uvádí David Reichel, ředitel divize eBusiness společnosti CCV Informační systémy a doplňuje:  „Případné potíže s automatickým zpracováním zprávy na straně dodavatelů navíc vylučuje fakt, že je k dispozici také v čitelné podobě ve formátu PDF emailem.“

CCV Informační systémy působí na trhu od roku 1992. Patří k významným hráčům domácí scény oboru informačních systémů. Sídlí v Brně (divize CCV Business Solutions a CCV eGovernment) s dalšími pobočkami v Opavě (divize CCV eBusiness) a na Slovensku v Kysuckém Novém Meste (CCV Informačné systémy). Poskytuje komplexní dodávky ve vývoji logistických řešení, implementaci WMS systémů (CCV Řízený sklad) a podnikových informačních systémů (Microsoft Dynamics). Specializuje se na řešení pro elektronickou fakturaci, důvěryhodnou archivaci, elektronickou výměnu dat EDI (konsolidační centrum Orion) a bezpapírový oběh obchodních dokladů. Dále vyvíjí speciální řešení (registry, portály) pro státní správu a aplikace pro chytré telefony. Je také nositelem titulu Oracle Gold Partner.