V únoru 2013 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 417 milionů korun. Meziměsíčně došlo k nárůstu o pětinu, meziročně o 17 %. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall, který umístil bannerovou inzerci v hodnotě 25 milionů korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé únoru 2013 bannerovou reklamu v hodnotě 417 milionů korun. Meziměsíčně výdaje vzrostly o 21 %, ve srovnání s minulým rokem došlo k 17 % navýšení.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se objevil obchodník Internet Mall, který v únoru využil internetový reklamní prostor v hodnotě 25 milionů korun. Na druhé příčce se umístila společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 12,8 milionů korun a na místě třetím autobazar AAA Auto (12,5 milionů korun).
Tabulka uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v únoru vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 379 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (únor 2013) |
Cena (leden 2013) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
164 420 000 Kč |
122 235 000 Kč |
35% |
Centrum Holdings |
73 424 000 Kč |
69 607 000 Kč |
5% |
MAFRA |
39 189 000 Kč |
26 381 000 Kč |
49% |
AdActive.cz |
24 815 000 Kč |
15 321 000 Kč |
62% |
Allegro AdMarket |
21 438 000 Kč |
19 494 000 Kč |
10% |
Mladá fronta |
20 169 000 Kč |
19 553 000 Kč |
3% |
Ringier Axel Springer |
12 509 000 Kč |
12 317 000 Kč |
2% |
CET 21 |
9 194 000 Kč |
8 781 000 Kč |
5% |
Economia |
7 231 000 Kč |
7 822 000 Kč |
-8% |
Impression Media |
6 937 000 Kč |
4 734 000 Kč |
47% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 2/2013
Doplňující informace:
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.