V únoru využil bannerovou reklamu v největší ceníkové hodnotě Internet Mall

V únoru 2013 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě  417 milionů korun. Meziměsíčně došlo k nárůstu o pětinu, meziročně o 17 %. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall, který umístil bannerovou inzerci v hodnotě 25 milionů korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé únoru 2013 bannerovou reklamu v hodnotě 417 milionů korun. Meziměsíčně výdaje vzrostly o 21 %, ve srovnání s minulým rokem došlo k 17 % navýšení.

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se objevil obchodník Internet Mall, který v únoru využil internetový reklamní prostor v hodnotě 25 milionů korun. Na druhé příčce se umístila společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 12,8 milionů korun a na místě třetím autobazar AAA Auto (12,5 milionů korun).

Tabulka uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v únoru vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 379 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (únor 2013)

Cena (leden 2013)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

164 420 000 Kč

122 235 000 Kč

35%

Centrum Holdings

73 424 000 Kč

69 607 000 Kč

5%

MAFRA

39 189 000 Kč

26 381 000 Kč

49%

AdActive.cz

24 815 000 Kč

15 321 000 Kč

62%

Allegro AdMarket

21 438 000 Kč

19 494 000 Kč

10%

Mladá fronta

20 169 000 Kč

19 553 000 Kč

3%

Ringier Axel Springer

12 509 000 Kč

12 317 000 Kč

2%

CET 21

9 194 000 Kč

8 781 000 Kč

5%

Economia

7 231 000 Kč

7 822 000 Kč

-8%

Impression Media

6 937 000 Kč

4 734 000 Kč

47%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 2/2013

Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.