Kvůli změně indikačního seznamu, ke které došlo 1. ledna 2013, ubyl počet pacientů, kteří budou mít lázeňské pobyty hrazeny zdravotní pojišťovnou. Lázeňské nabídky se tak stále více přesouvají na internet a v některých lokalitách vzrostl jejich počet meziročně až
o 14 %, téměř o pětinu se meziročně zvýšil také obrat. Na slevových serverech vzrostly meziročně tržby za wellness a lázeňské pobyty dokonce o 40 %. Vyplývá to z dat lázeňského a wellness portálu Spa.cz, vyhledávače slev Skrz.cz a slevového serveru Vykupto.cz. (TZ)
Nárůst počtu nabídek klasických lázeňských pobytů nastal ve všech tradičních lázeňských lokalitách, především pak v Luhačovicích, kde jejich počet vzrostl meziročně o 14 %. O desetinu se zvýšil také počet nabídek léčebných pobytů v Mariánských lázních. „Zvýšení počtu nabídek evidujeme i u Velkých Losin, Lázní Bělohrad nebo Jeseníků,“ říká Richard Šipoš z lázeňského a wellness portálu Spa.cz.
O tom, že lázně přesouvají své nabídky na internet, svědčí také meziroční zvýšení obratu. „Meziročně se obrat u léčebných pobytů, které mají své nabídky na internetu, zvýšil o celých 17 %,“ doplňuje Richard Šipoš. Podle něj je internet pro lázně ideálním prostředkem, jak zákazníky zaujmout a přitáhnout.
Výrazně rostoucí zájem ze strany lázeňských a wellness zařízení o nabídku svých pobytů na internetu potvrzují i slevové servery. „Většina těchto zařízení se snaží prostřednictvím slevových serverů zaplnit zbylé kapacity a oslovit nové zákazníky,“ vysvětluje Petr Kováčik, ředitel vyhledávače slev Skrz.cz. Oproti loňsku došlo také k značnému rozšíření nabídky lázeňských destinací. „Zatímco loni se nejvíce prodávaly pobyty v osvědčených lázeňských destinacích jako Mariánské Lázně, letos se těší velkému zájmu i menší a méně známé lázeňské oblasti,“ popisuje Tomáš Bátrla, spoluzakladatel slevového serveru Vykupto.cz.
Pestřejší a rozsáhlejší nabídka lázeňských a wellness pobytů se výrazně promítla do tržeb slevových serverů. Meziročně se podle dat vyhledávače slev Skrz.cz zvýšil obrat z kategorie takto zaměřených pobytů jen v 1. čtvrtletí letošního roku o 40 %. Největší meziroční rozdíl byl zaznamenán v březnu a činil 81 %. Slevový server Vykupto.cz zaznamenal v porovnání s celým slevovým trhem ještě vyšší nárůst poptávky. V 1. čtvrtletí letošního roku se tržby i počet objednávek lázeňských a wellness pobytů meziročně zvýšily více než dvojnásobně. Za sledované období přesáhly tržby celého slevového trhu z tohoto segmentu hranici 170 milionů korun.
Ačkoliv se změna indikačního seznamu dotkla početné skupiny pacientů, na internetu je možné najít velké množství zdravotních lázeňských pobytů přesně na míru. „Klientům, kteří neuspěli u pojišťoven, vycházíme vstříc, proto je většina pobytů koncipována na podobném principu jako tradiční léčebné pobyty v lázních,“ říká Richard Šipoš z lázeňského a wellness portálu Spa.cz a dodává: „Nejčastěji se jedná o 7denní pobyt s plnou penzí, který obsahuje lékařskou konzultaci a 2 – 3 léčebné procedury denně.“ Průměrná cena takto koncipovaného pobytu se pohybuje mezi 6 000 až 8 000 Kč.
Zákazníci, kteří mají o lázeňské pobyty zájem, mají však často neúplné nebo nesprávné informace o nových podmínkách a změnách v indikačním seznamu. „Připravujeme proto speciální prezentaci, ve které budou přesně uvedeny změny indikačního seznamu a také aktuální informace z českých lázní,“ doplňuje Šipoš.
——————-
O Skrz.cz
Skrz.cz je nejstarší a zároveň největší vyhledávač slevových nabídek – denně nabízí téměř 2000 slev a každý sedmý prodaný slevový kupón v Česku je zprostředkován právě přes něj.
Kromě agregování nabídek přispívá Skrz.cz ke zvyšování kvality slevového trhu – jako jediný provozuje nezávislou databázi recenzí slevových serverů přístupnou všem uživatelům. Skrz.cz také zavedl post tzv. „Ombudsmana“, který zákazníkům pomáhá řešit problematické reklamace a další potíže, s nimiž se při jednání se slevovými servery mohou setkat.
O Vykupto.cz
Vykupto.cz patří mezi průkopníky hromadného nakupování v ČR a je dlouhodobě druhým největším českým slevovým portálem. Za dobu své existence prodalo Vykupto.cz přes jeden milion Vykupónů (slevové kupóny), a zákazníkům tak ušetřilo více než 900 milionů korun. Základní hodnoty, které přispívají k stabilnímu růstu společnosti, jsou kvalita a spolehlivost poskytovaných služeb. Misí Vykupto.cz je především zvyšování kvality života zákazníků a snižování bariér v přístupu k aktivnímu životu, kvalitním produktům a zábavě. S Vykupto.cz mají zákazníci možnost objevovat nové služby, navštěvovat neznámá místa a zkoušet nové zboží. Vlajkovou lodí myšlenek Vykupto.cz je skutečný prožitek. Vykupto…a prožijme to!
Odkazy
Spa.cz: www.spa.cz
Skrz.cz: www.skrz.cz
Vykupto.cz: www.vykupto.cz