Nezávislá studie ukazuje, že se prodejci i výrobci stále více spoléhají na partnery v elektronickém obchodu

(Mnichov/Praha, 29. května 2013) – Společnost hybris, nejrychleji rostoucí poskytovatel komerčních platforem na světě, dnes oznámila výsledky studie, kterou pro ni pod názvem „Cesta k vyspělému poskytovateli služeb v obchodu“ [The Path to Commerce Service Provider Maturity] v květnu 2013 vypracovala agentura Forrester Consulting. Cílem studie bylo získat lepší přehled o požadavcích kladených v současnosti na přední obchodní společnosti a způsobech, jakými se poskytovatelé služeb v obchodu [commerce service providers, CSP] budou pravděpodobně muset vyvíjet, aby dokázali tyto potřeby lépe naplňovat. (TZ)

Provedený výzkum, který zahrnoval kvantitativní průzkum mezi 156 odborníky z oblastí marketingu, IT a elektronického obchodování, působícími v evropských společnostech s minimálními výnosy z online obchodu ve výši 20 milionů dolarů (spolu s dalším kombinovaným kvantitativním a kvalitativním průzkumem mezi nejvyššími manažery 21 evropských CSP), ukázal, že 56 % manažerů s rozhodovací pravomocí v oblasti
e-commerce udržuje aktivní profesionální vztah s poskytovatelem služeb elektronického obchodu. Pouze 12 % takový vztah udržovalo již dříve, 21 % z dotazovaných manažerů takový vztah nemá vytvořen, ale plánuje jej během následujících čtyř let..

Podle názoru Franka Schoutissena, viceprezidenta společnosti hybris pro komunikační
a obchodní kanály, lze vzrůstající míru využívání služeb CSP přičítat stále se zvyšující složitosti obchodních vztahů a nutnosti firem v elektronickém obchodě poskytovat své služby zákazníkům, kteří využívají rozličné kanály a tzv. touchpoints (kontaktní místa). „Vzhledem k tomu, jak se dnes tvář obchodu rychle mění a spotřebitelé požadují stále pružnější a dynamičtější možnosti nakupování, online i offline, je pro obchodníky stále obtížnější přizpůsobovat rozsah svých řešení elektronického obchodu těmto požadavkům. Z tohoto důvodu jsou poskytovatelé služeb v obchodu (CSP) považováni za cennou pomoc při rozšiřování technologií potřebných k naplňování požadavků zákazníků. Ve společnosti hybris usilovně pracujeme na tom, abychom svým partnerům zajistili vynikající úroveň služeb – tak, aby naši zákazníci měli k dispozici poskytovatele služeb v obchodu, který beze zbytku naplní jejich potřeby.“

Studie ukazuje následující – 90 % dotazovaných souhlasilo, že za zvyšující se složitostí projektů, které dodávají, stojí poptávka po poskytování vícekanálového obchodování. Podniky se dívají na svou kompletní obchodní činnost
a hledají způsoby, jak zvýšit příjmy z prodeje a jak tyto možnosti vzájemně propojovat – na elektronický obchod se již nedívají jako na oddělenou záležitost. Další hybnou sílou je mobilní obchod – 59 % firem v průzkumu uvedlo, že za sebou mají spolupráci s CSP, jejímž cílem bylo podpořit tento stále významnější obchodní kanál a zapojit jej do svých prodejních činností.

Na podporu CSP studie agentury Forrester uvádí, že „projekty komerčních technologií jsou v současnosti složité, zároveň s tím vzrůstající příjmy z elektronického obchodu slibují daleko větší potenciál, a proto se manažeři zodpovědní za oblast elektronického obchodu ve stále větší míře obracejí na partnery, kteří jim pomáhají navrhovat, vybírat, realizovat a podporovat obchodní technologie, za souběžné spolupráce s úseky zodpovědnými za strategii a spokojenost zákazníků.“

„Přestože si manažeři, kteří přijímají rozhodnutí v oblasti elektronického obchodu, dobře uvědomují hodnotu spolupráce s CSP, výběr vhodného partnera má stále zásadní význam. Pro nás jsou naši zákazníci vždy na prvním místě. Stejně jako hodnota, kterou získají díky naší volbě partnerů a poskytovatelů služeb v obchodu tak, aby jim jejich řešení přinášela maximální zhodnocení a zúročení potenciálu v podpoře složitých
a vícečetných prodejních kanálů,“ pokračuje Schoutissen.

Studie Forrester rovněž uvádí doporučení: „Na papíře před sebou poskytovatelé služeb v obchodu nabízejí moře příležitostí, ale mnohým z nich schází dostatečná vyspělost
a schopnost dostát stále složitějším požadavkům klientů… Každý CSP musí najít své pole působnosti, ať již se má jednat o maloobchod, moderní technologie, spotřební zboží, zdravotnictví či telekomunikace. Pro každého CSP jsou hluboké znalosti v oboru naprostou nezbytností – klienti je požadují. Umět od každého něco, ale nic pořádně, to nestačí: obchodníci požadují rozsáhlé znalosti online prostředí, fungování obchodu
a dodávkového řetězce, zatímco výrobci zase hledají pomoc s distribučními kanály, plánováním zdrojů (ERP) či prodejem v terénu.“

Pokud chcete získat vlastní kopii zprávy o studii vypracované pro společnost hybris, navštivte stránky: http://www.hybris.com/en/forrester-study

O společnosti Hybris

Společnost hybris pomáhá firmám na celém světě prodávat větší množství zboží, služeb
a digitálního obsahu prostřednictvím všech druhů kontaktních míst, kanálů či zařízení. Společnost hybris nabízí produkt zvaný OmniCommerce™, což je soubor nejmodernějších procesů pro řízení kmenových dat a jednotné obchodování, který firmám poskytuje komplexní pohled na zákazníky, produkty a objednávky, a zákazníkům komplexní pohled na uskutečňovaný obchod. Vícekanálový software společnosti hybris funguje na jediné platformě, která využívá otevřených standardů, umožňuje flexibilní neomezenou podporu inovací, vede k nejnižším celkovým nákladům vlastnictví, a navíc je možné ji upravovat
a rozšiřovat do té míry, že už společnosti nebudou nikdy potřebovat žádnou jinou obchodní platformu. Přední analytické firmy v oboru považují společnost hybris za „lídra“ a označují její obchodní platformu jako jednu ze dvou nebo tří nejlepších na trhu. Stejný software je k dispozici v různých formách: tzv. on-premise, tj. přímo v prostorách klienta, on demand, tj. poskytovaný přes internet, nebo prostřednictvím řízeného hostingu, což umožňuje maximální flexibilitu obchodníkům všech velikostí. Společnost hybris si zvolilo více než 500 společností, mezi něž se řadí globální značky Coca Cola, P&G, Hornbach, Nespresso, Bridgestone, Kaiser+Kraft, Rexel, Levi’s, Lufthansa, Nikon
a Toys’r’Us.

Společnost hybris působí v 15 zemích po celém světě. Hybris je budoucností obchodu. Více informací najdete na stránkách www.hybris.com