Na slevových serverech nejčastěji kupujeme vouchery do restaurací a barů

Slevové servery se stále těší velké oblibě, i když v meziročním srovnání došlo k mírnému poklesu pravidelného sledování těchto serverů. Drtivá většina internetové populace 15+ dnes slevové servery zná a v průměru se i celková znalost konkrétních slevových serverů během posledních let zvyšuje. Podle výzkumu, který realizovala výzkumná agentura MEDIARESEARCH, je největší zájem o slevy do restaurací a barů – zakoupilo je 31 % lidí z těch, kteří si v uplynulém roce zakoupili nějakou slevovou nabídku. Výzkum se uskutečnil na reprezentativním vzorku 1 104 respondentů z Českého národního panelu. (TZ)

Nejznámějším slevovým serverem je stejně jako v loňském roce Slevomat.cz. Z dotázaných, kteří slevové servery znají, nakoupila na Slevomatu necelá polovina. Na druhém místě se umístilo Vykupto. Nejznámějším agregátorem slev je Skrz.cz. Nejnavštěvovanějšími servery jsou pak Slevomat.cz, Pepa.cz a Vykupto.cz.

Nejčastěji zakoupenými slevami, i přes meziroční pokles o 19 %, jsou stále slevové nabídky do restaurací a barů. Podle aktuálního výzkumu MEDIARESEARCH došlo ve srovnání s loňským rokem k největšímu nárůstu nákupů slevových nabídek u kategorie oblečení a doplňky, která je druhou nejčastěji zakoupenou nabídkou. Téměř tři čvrtiny dotázaných zakoupenou nabídku také doporučilo svým přátelům a známým.

Slevové servery se poměrně úspěšně šíří prostřednictvím sociálních sítí, kde téměř čtvrtina dotázaných sleduje jejich nabídky. K samotnému šíření informací přispívají často i samotní uživatelé sociálních sítí, kteří sdílí se svými kontakty informace ze slevových serverů.

 Specializovaná výzkumná studie „Slevové servery“ společnosti MEDIARESEARCH se věnuje slevovým serverům a agregátorům z hlediska jejich návštěvnosti, oblíbenosti, důvěry, znalosti, využívání, sledování nabídek uživateli, nákupního chování a zasílání newsletterů. Studie rovněž přináší meziroční srovnání těchto aspektů.

Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

Český národní panel (www.ceskynarodnipanel.cz) je projekt výzkumných agentur MEDIARESEARCH, NMS a  STEM/MARK, které společně vytvořili jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.