Nastal již čas odstěhovat firemní server do datacentra?

Praha, 15. července 2013 – Nejen startupy a rychle rostoucí firmy brzy dospějí do stádia, kdy je pro ně po všech stránkách výhodnější umístit svou serverovou architekturu do moderně vybavených housingových center. Tuzemský poskytoval hlasových a datových služeb Dial Telecom, popisuje pět varovných signálů, že nastal čas poslat firemní server „z domu“. (TZ)

1) Častá překročení datové kapacity

Zatímco pro běžnou práci zaměstnanců přenosová kapacita směrem z firmy do internetu většinou bohatě stačí, datový apetit webserverů může přenosové možnosti velmi rychle překročit. To se děje zejména u rychle rostoucích firem, které svou webovou prezentaci používají také jako prodejní kanál. Podobný raketový nárůst přístupů na své internetové stránky zažívají startupy a kreativní projekty, o kterých se povědomí šíří virální rychlostí. Pokud tedy návštěvníka firemní prezentace začne čím dál častěji vítat typická hláška 404 o nedostupnosti přetíženého webu, je na čase zvážit možnost odstěhovat webserver k profesionálům, kteří zajistí jeho nonstop chod.

Dial Telecom: Nabídky konektivity v datových centrech jsou typicky škálovatelné. S tím souvisí odpovídající cena housingu. Typická konektivita se pohybuje od 100 Mb/s až po 1 Gb/s. Lze sem umístit od jednoho dedikovaného webserveru malé firmy po celé serverové farmy významných e-shopů. Pokud má firma zahraniční přesah, housingová centra nabízí také daleko nižší ceny datových přenosů do zahraničí.

2) Nedostatek pověřených IT pracovníků

Ne každá firma si může dovolit zaměstnávat pověřeného IT technika, který bude infrastrukturu spravovat. Rovněž faktury za výjezd pracovníků externích firem v případě poruchy úsměvu na tváři finančního manažera nepřidají. Odborníci jsou přitom nutností při návrhu, správě i rozšiřování infrastruktury; nejen v případě, kdy něco nefunguje. Nucená odstávka firemního IT přitom může ochromit značnou část firmy.

Dial Telecom: Housingové centrum mají pod svým bdělým dohledem odpovědní pracovníci 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Zákazníkovi poradí s fyzickou instalací serveru v datovém sále, jeho konfigurací, instalací klíčových aplikací i s rozšířením kapacity.

3) Vysoké náklady na ochranu dat

Špatně zabezpečená citlivá firemní data se mohou stát snadnou kořistí hackerů a být zneužita v konkurenčním boji. Stejně tak si technicky zdatní rádoby vtipálci mohou nepěkně pohrát s firemní homepage. Zabezpečit zranitelné oblasti firemní sítě zejména v oblasti SMB je často velmi nákladné co do pořízení bezpečnostních softwarových i hardwarových prvků i lidských zdrojů.

Dial Telecom: V datacentrech se ze zásady používají nejmodernější technologie pro odfiltrování hrozeb zvenčí již na páteřních routerech. Díky rozložení nákladů na zabezpečení celého housingového centra je cena za špičkovou bezpečnost dat pro jednotlivé „nájemníky“ několikanásobně nižší. Pokročilý monitoring hlídá dostupnost serveru, dokáže rozeznat i pokus o DDoS útok. Zákazníka systém automaticky na každou nesrovnalost upozorní.

4) Nedostatečné fyzické zabezpečení infrastruktury

IT vybavení firmy může být ohroženo také fyzicky. Zejména menší firmy si ne vždy mohou dovolit umístit svá klíčová zařízení do vlastní zabezpečené serverovny. Citlivému hardwaru škodí například nárazové přepětí v elektrické síti způsobené bleskem, požáry, záplavy, ale i nešikovnost vlastních zaměstnanců či neodborná manipulace.

Dial Telecom: Dveře datového centra jsou otevřeny pouze pověřeným osobám, přístup do sálu je logován a prostory jsou rovněž pod stálým kamerovým dohledem. Samotné racky, ve kterých jsou servery umístěny, jsou zpravidla uzamykatelné. Napájení je jištěno proti přepětí a vícestupňově zálohováno pomocí výkonných UPS. Dlouhodobé výpadky elektřiny zvládne vykrýt dieselový agregát. Housingová centra jsou také vybavena pokročilým hasicím systémem na bázi inertních plynů, který dokáže rychle zlikvidovat zdroj požáru bez poškození citlivé elektroniky.

5) Náklady na energie

K zajištění nepřetržitého provozu a dostupnosti firemních serverů je kromě dostatečné přenosové kapacity nutné také neustálé napájení. Pokud má společnost ve své správě větší množství serverů, může jejich příkon způsobovat přetížení elektrické sítě. Stejně tak je rozsáhlejší infrastrukturu chránit proti nadměrnému přehřívání.

Díal Telecom: Příkon housingových center je pečlivě projektován s ohledem na počet racků. Spolehlivě tak zajistí dostatečné napájení pro všechny umístěné servery. Výkonné klimatizační jednotky udržují teplotu vzduchu v sále na hodnotách kolem 20 st. C. Optimální teplota zabraňuje snižováním životnosti komponent kvůli přehřívání. V datových sálech se pečlivě hlídá efektivita napájecích zdrojů, náklady na energie jsou pro zákazníka housingového centra zpravidla nižší.

Pohled do zákulisí

Jak to vypadá za zavřenými dveřmi moderního housingového centra společnosti Dial Telecom v prostorách byznys parku Nagano na pražském Žižkově? Podívejte se zde: http://youtu.be/Ny68vSvlZw0

Více informací vám rádi poskytneme na stránkách http://www.dialtelecom.cz nebo na níže uvedených kontaktech:

O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)

Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 750 kilometrů v rámci České republiky a 185 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách http://www.dialtelecom.cz.