Několik set veřejných telefonních automatů (VTA) po celé České republice se udržuje jen díky tomu, že je na nich umístěna reklama. Reklamní plocha je součástí 10 000 telefonních kabin, v nichž jsou umístěny telefonní automaty. V současné době je v provozu na 14 000 telefonních automatů. (TZ)
Výhodou reklamy na telefonních kabinách je její umístění v životní velikosti na úrovni očí, která je nepřehlédnutelná. Další předností je fakt, že se telefonní automaty nachází téměř všude, hlavně tam, kde jiní nejsou – historická centra, chráněné oblasti, malá města, pěší zóny a sídliště.
Za rok 2012 bylo uskutečněno z veřejných telefonních automatů přes 6,5 milionů hovorů. Celkem lidé vhodili do telefonních automatů více než 10 milionů kusů mincí včetně euro mincí o celkové váze přibližně 50 tun. Průměrná délka hovorů trvá něco málo přes jeden a půl minuty.
Nejvytíženější automaty jsou v turisticky exponovaných oblastech a na nádražích a v centrech velkých měst, z těch se volá i dvacetkrát denně. Mezi taková místa patří v Praze letiště Václava Havla, Hlavní nádraží a Václavské náměstí stejně tak jako Hlavní nádraží v Brně. Obecně jsou nejméně využívané telefonní automaty v malých nebo okrajových obcích s malým počtem a pohybem obyvatel. A právě tam může část automatů „přežít“ jen díky tomu, že je na budkách umístěna reklama. Reklamní prostor na síti VTA prodává přímo společnost Telefónica Czech Republic.
Kraje | Počet automatů |
---|---|
Středočeský | 1 742 |
Hlavní město Praha | 1 641 |
Jihomoravský | 1 329 |
Moravskoslezský | 1 193 |
Jihočeský | 1 048 |
Ústecký | 993 |
Plzeňský | 936 |
Olomoucký | 896 |
Vysočina | 877 |
Královéhradecký | 858 |
Pardubický | 779 |
Liberecký | 619 |
Zlínský | 614 |
Karlovarský | 458 |
Celkový počet | 13 983 |
Zdroj: Teléfonica Czech Republic, 2013
O společnosti Telefónica Czech Republic
Telefónica Czech Republic je předním integrovaným telekomunikačním operátorem na českém trhu. V současnosti provozuje téměř osm milionů mobilních a pevných linek, což z ní činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb na světě. Nabízí nejucelenější nabídku hlasových a datových služeb v České republice. Mimořádnou pozornost věnuje využití růstového potenciálu především v datové a internetové oblasti. Společnost provozuje nejrozsáhlejší pevnou a mobilní síť včetně sítí 3. generace – datovou síť CDMA a síť UMTS, která umožňuje přenos dat, hlasu, obrazu a videa. Jak první operátor v České Republice spustila LTE (Long Term Evolution), síť 4. generace mobilní komunikace, která umožňuje nejrychlejší mobilní internet současnosti. Telefónica Czech Republic je také předním poskytovatelem ICT služeb v zemi.
O společnosti Telefónica
Společnost Telefónica je z hlediska tržní kapitalizace jednou z největších telekomunikačních firem na světě. Své obchodní aktivity zaměřuje především na služby pevné a mobilní telefonie, přičemž za klíčový nástroj k rozvoji obojího považuje širokopásmové připojení. Společnost ve významném rozsahu působí celkem v 25 zemích světa a počet jejích zákazníků dosahuje 312 milionů. Její zastoupení se soustřeďuje na Španělsko, Evropu a země Latinské Ameriky, kde realizuje svou růstovou strategii. Telefónica je 100% soukromá společnost, akcie společnosti jsou kotované na burze v Madridu a dalších burzách a dělí se o ně více než 1,5 miliónu přímých akcionářů.