Část telefonních budek slouží zákazníkům jen díky reklamě

Několik set veřejných telefonních automatů (VTA) po celé České republice se udržuje jen díky tomu, že je na nich umístěna reklama. Reklamní plocha je součástí 10 000 telefonních kabin, v nichž jsou umístěny telefonní automaty. V současné době je v provozu na 14 000 telefonních automatů. (TZ)

Výhodou reklamy na telefonních kabinách je její umístění v životní velikosti na úrovni očí, která je nepřehlédnutelná. Další předností je fakt, že se telefonní automaty nachází téměř všude, hlavně tam, kde jiní nejsou – historická centra, chráněné oblasti, malá města, pěší zóny a sídliště.

Za rok 2012 bylo uskutečněno z veřejných telefonních automatů přes 6,5 milionů hovorů. Celkem lidé vhodili do telefonních automatů více než 10 milionů kusů mincí včetně euro mincí o celkové váze přibližně 50 tun. Průměrná délka hovorů trvá něco málo přes jeden a půl minuty.

Nejvytíženější automaty jsou v turisticky exponovaných oblastech a na nádražích a v centrech velkých měst, z těch se volá i dvacetkrát denně. Mezi taková místa patří v Praze letiště Václava Havla, Hlavní nádraží a Václavské náměstí stejně tak jako Hlavní nádraží v Brně. Obecně jsou nejméně využívané telefonní automaty v malých nebo okrajových obcích s malým počtem a pohybem obyvatel. A právě tam může část automatů „přežít“ jen díky tomu, že je na budkách umístěna reklama. Reklamní prostor na síti VTA prodává přímo společnost Telefónica Czech Republic.

Kraje Počet automatů
Středočeský 1 742
Hlavní město Praha 1 641
Jihomoravský 1 329
Moravskoslezský 1 193
Jihočeský 1 048
Ústecký 993
Plzeňský 936
Olomoucký 896
Vysočina 877
Královéhradecký 858
Pardubický 779
Liberecký 619
Zlínský 614
Karlovarský 458
Celkový počet 13 983

Zdroj: Teléfonica Czech Republic, 2013

O společnosti Telefónica Czech Republic

Telefónica Czech Republic je předním integrovaným telekomunikačním operátorem na českém trhu. V současnosti provozuje téměř osm milionů mobilních a pevných linek, což z ní činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb na světě. Nabízí nejucelenější nabídku hlasových a datových služeb v České republice. Mimořádnou pozornost věnuje využití růstového potenciálu především v datové a internetové oblasti. Společnost provozuje nejrozsáhlejší pevnou a mobilní síť včetně sítí 3. generace – datovou síť CDMA a síť UMTS, která umožňuje přenos dat, hlasu, obrazu a videa. Jak první operátor v České Republice spustila LTE (Long Term Evolution), síť 4. generace mobilní komunikace, která umožňuje nejrychlejší mobilní internet současnosti. Telefónica Czech Republic je také předním poskytovatelem ICT služeb v zemi.

O společnosti Telefónica

Společnost Telefónica je z hlediska tržní kapitalizace jednou z největších telekomunikačních firem na světě. Své obchodní aktivity zaměřuje především na služby pevné a mobilní telefonie, přičemž za klíčový nástroj k rozvoji obojího považuje širokopásmové připojení. Společnost ve významném rozsahu působí celkem v 25 zemích světa a počet jejích zákazníků dosahuje 312 milionů. Její zastoupení se soustřeďuje na Španělsko, Evropu a země Latinské Ameriky, kde realizuje svou růstovou strategii. Telefónica je 100% soukromá společnost, akcie společnosti jsou kotované na burze v Madridu a dalších burzách a dělí se o ně více než 1,5 miliónu přímých akcionářů.