Podle studie firmy Ericsson kvalitní OSS/BSS systémy zvyšují loajalitu zákazníků

Ericsson (NASDAQ: ERIC), přední světový poskytovatel podpůrných systémů OSS/BSS zkoumal, jaký je vliv těchto systémů na spokojenost a loajalitu zákazníků. Výsledkem je zjištění, že přestože dvě třetiny zákazníků mobilních operátorů jsou v zásadě se službami z komplexního pohledu spokojení, v dílčích parametrech dosahuje spokojenost mnohem nižší úrovně a mobilní operátoři zde mají velký prostor pro zlepšení svých vztahů se zákazníky. (TZ)

Průzkum provedla Ericsson ConsumerLab, která se dotazovala zákazníků po celém světě. V zásadě celkovou spokojenost se svým mobilním operátorem vyjádřilo 62 % těchto uživatelů mobilních sítí. Nicméně jenom 29 % z nich bylo spokojeno s procesem nákupu služeb, pouze 13 % je spokojeno s průběhem fakturace a plateb a alarmujících 2 % vyjádřilo spokojenost s vedením svého zákaznického účtu. S věrnostními programy pak nemá problémy pouhých 8 % zákazníků po celém světě. Nejlépe v dílčím hodnocení uspěli operátoři v hodnocení servisu, kde mají 49 % spokojených zákazníků.

Studie jasně ukázala, že mobilní operátoři nemají dostatečně implementovaná podpůrná řešení, ať už pro správu síťových, provozních nebo obchodních systémů, označovaných jako OSS/BSS. Přitom tato řešení jsou dnes nezbytným základem pro uskutečňování obchodní i síťové strategie mobilních operátorů.

Ericsson již dlouhodobě posiluje svoji pozici v oblasti OSS/BSS řešení, ať už vlastním intenzivním vývojem, tak akvizicemi společností působícími v této oblasti, jako byla např. akvizice firmy LHS nebo naposledy v roce 2012 akvizice společnosti Telcordia. I díky tomu je dnes Ericsson schopen nabídnout mobilním operátorům end-to-end řešení, která navzájem integrují síťové i obchodní procesy a umožňují operátorům řešit potřeby konkrétních zákazníků a zvyšovat tak jejich spokojenost a loajalitu.

Studii komentuje Jiří Rynt ze společnosti Ericsson: „Studie jasně ukazuje, že jedna z oblastí, které se mobilní operátoři musí věnovat ještě intenzivněji, než dnes, jsou podpůrná řešení pro správu provozních nebo obchodních systémů obecně označované jako OSS / BSS. Tato řešení jsou samozřejmým základem úspěšného a účinného provádění nových služeb pro zákazníky a naplnění strategie operátorů.“

Video o systémech OSS/BSS můžete shlédnout zde:

Broadcast room: www.ericsson.com/broadcast_room

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě. Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů.

Působíme ve 180 zemích a zaměstnáváme více než 100 000 pracovníků. Ericsson byl založen v roce 1876 a sídlí ve Stockholmu ve Švédsku. V roce 2011 činily tržby naší společnosti 226,9 miliardy švédských korun (35 miliard amerických dolarů). Ericsson je zapsán na stockholmské burze NASDAQ OMX a newyorské burze NASDAQ.

www.ericsson.com
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/technologyforgood
www.youtube.com/ericssonpress