„Sezona“ reklamních kampaní začala, v září využili zadavatelé prostor v hodnotě 568 milionů

Letní propad v oblasti internetové display reklamy ukončilo září, kdy zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 568 milionů korun, což je téměř o polovinu více než minulý měsíc. Největším zadavatelem byl opět internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Z údajů monitoringu internetové display reklamy vyplývá, že v září 2013 využili zadavatelé o poznání větší prostor nejen v meziměsíčním (nárůst o 45 %), ale i v meziročním srovnání. Oproti stejnému měsíci v roce 2012 vzrostla ceníková hodnota využitého prostoru o 23 %.

Největším zadavatelem reklamy se znovu stal internetový obchodník Internet Mall, který v září využil reklamní prostor na internetu v hodnotě 30 milionů korun. Na druhém místě skončila společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 18,2 milionů korun a třetí byl obchodník Lidl Česká republika, který umístil reklamu za 11,8 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v září vystavena online inzerce v celkové ceníkové hodnotě 520 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (září 2013)

Cena (srpen 2013)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

218 866 000 Kč

136 387 000 Kč

60%

Centrum Holdings

96 876 000 Kč

87 170 000 Kč

11%

MAFRA

76 565 000 Kč

52 493 000 Kč

46%

Mladá fronta

27 151 000 Kč

19 074 000 Kč

42%

Allegro AdMarket

20 849 000 Kč

16 070 000 Kč

30%

AdActive.cz

18 363 000 Kč

6 188 000 Kč

197%

Ringier Axel Springer

17 277 000 Kč

13 409 000 Kč

29%

CET 21

16 021 000 Kč

13 142 000 Kč

22%

Economia

14 058 000 Kč

2 733 000 Kč

414%

Impression Media

13 562 000 Kč

6 454 000 Kč

110%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 08-09/2013

Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.