Počet Čechů, kteří u svého mobilního operátora využívají předplacené karty (tzv. pre-paid), dlouhodobě klesá. Z celkového počtu 13,86 milionu aktivních SIM karet vloni tvořily pouze 38 procent. Vyplývá to ze statistik Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ). Naopak počet klientů využívajících paušální služby (tzv. post-paid) už od roku 2005 kontinuálně roste. Jenom vloni se jejich počet zvýšil o více než pět procent, zatímco počet aktivních předplacených karet zhruba o procento klesl. (TZ)
Tento trend postupně reflektují také někteří virtuální operátoři, například LAMA MOBILE, kterého připravuje energetický holding LAMA ENERGY GROUP. „Našim klientům budeme nabízet post-paid služby. Produktové portfolio bude doplňovat speciální nabídka spojující volání, plyn a elektřinu,“ vysvětluje Przemyslaw Galera, generální ředitel LAMA MOBILE.
Zájem o post-paid služby poptávku po předplacených kartách poprvé přesáhl v roce 2010, kdy tvořily 57 procent aktivních SIM karet. Od té doby počet paušálů neustále roste. Ke konci loňského roku jich Češi využívali více než 8,5 milionu. Aktivních předplacených karet přitom bylo v oběhu pouze necelých 5,4 milionu. Celkový počet aktivních SIM karet také každoročně vzrůstá, vloni to bylo o necelé tři procenta.
„Z dostupných dat ČTÚ vyplývá, že nárůst aktivních SIM karet na českém trhu tvoří vesměs paušální služby. Předpokládám, že v nejbližších letech bude tento trend pokračovat, případně ještě posílí,“ komentuje statistiky Przemyslaw Galera.