GFI Software: během období vánočních nákupů se agresivně zvyšuje objem SPAMů, phishingu a malwaru

PRAHA – 10. prosince 2013 – Předvánoční čas je z pohledu IT administrátorů a technických profesionálů rizikovým obdobím. Podle společnosti GFI Software se právě na období vánočních nákupů soustřeďují hackeři z celého světa s cílem využít naivity a nezkušenosti mnohých uživatelů. Mají připraveny infikované webové stránky schopné nakazit počítače a mobilní zařízení, ať již se systémem Windows, Mac OS či Android. (TZ)

Zde je pár tipů, co by v předvánočním období uživatelé měli a neměli dělat:

Nevěřte spamům

Tento tip platí pro každý den v roce, ale během předvánočních nákupů se spamové aktivity zněkolikanásobí a spameři generují milióny e-mailů s informacemi, které jsou „příliš dobré na to, aby to byla pravda“. Většina spamů obsahuje odkazy vedoucí na infikované stránky. Uživatelé by si také měli dávat obzvláštní pozor na e-maily od bank, PayPal služeb či dalších webových stránek s finančním obsahem, které žádají o poskytnutí přihlašovacích údajů, tj. uživatelského jména a hesla. Počet phishingových útoků rapidně roste každý měsíc a nejzneužívanější „phishingovou“ stránkou je v současnosti PayPal.

Spoléhejte se na prověřené obchody

Uživatelé během online nakupování porovnávají ceny z nejrůznějších webů a snaží se docílit co nejvýhodnějšího nákupu. To může přinášet tím vyšší rizika, čím se nákup může zdát výhodnější. Pokud se uživatelé ale spolehnou na prověřeného dodavatele, sníží také pravděpodobnost napadení škodlivým softwarem.

Nechte si poradit pouze od lidí, kterým věříte

Pokud se uživatelé dostanou do problémů nebo se jen chtějí na něco zeptat, klikají na odkazy z nedůvěryhodných zdrojů na nejrůznějších fórech, v komentářích na sociálních sítích a hashtag odkazech na Twitteru. Populární hashtagy na Twitteru jsou monitorovány autory škodlivého softwaru a velmi často zneužívány. V těchto případech se doporučuje neklikat na náhodně odkazy, ale ujistit se o spolehlivosti twitterového či facebookového účtu. Existuje mnoho případů, kdy byly tyto účty (včetně účtů nejrůznějších celebrit) napadeny a využity k distribuci škodlivých či spamových odkazů.

Nevyhledávejte nejvýhodnější nabídky na pracovišti

Vánoční sezona je v plném proudu a je plná „nejvýhodnějších“ nabídek. Pokud jste v kanceláři, rozmyslete se raději dvakrát předtím, než otevřete e-mail nebo webový odkaz prodejce. Pokud jste v pokušení strávit soukromým surfováním více než obvykle, uvědomte si, že v tomto období lze chytit nákazu s mnohem větší pravděpodobností než kdy jindy. Myslete na svého IT administrátora, který chce také strávit své vánoční svátky v klidu a míru a ne v zaměstnání opravou podnikové sítě poté, co ji někdo nechal zavirovat.

Pořiďte si nástroje pro webový monitoring

Podle průzkumu společnosti GFI Software je pro 40 % respondentů nejpopulárnějším časem online nákupu pracovní den mezi 9:00 až 17:00, druhým nejvyužívanějším časem (32 % respondentů) je podvečer mezi 17:00 a 20:00. Z toho vyplývá, že v předvánočním období se výrazně zvyšuje riziko napadení podnikových sítí. Proto je důležité je ochránit prostřednictvím nástrojů pro filtrování webu, jako je například GFI WebMonitor nebo cloudová verze GFI Web Protection v rámci služby GFI Cloud..

O GFI Česká republika a Slovensko

GFI je na českém a slovenském trhu zastoupena pobočkou GFI Česká republika a Slovensko se sídlem v Hradci Králové, jež dodává produkty a řešení GFI prostřednictvím rozsáhlé sítě svých autorizovaných prodejců. Vedle nabídky on-premise řešení koncovým zákazníkům dodává také infrastrukturu poskytovatelům řízených služeb umožňující zvýšit jejich obrat a koncovým zákazníkům využívat výhod cloudových řešení. GFI Česká republika a Slovensko poskytuje také servisní služby a služby technické podpory. Více informací o společnosti naleznete na http://www.gfi.cz.

O GFI

GFI Software je předním softwarovým vývojářem. Malým a středním podnikům nabízí jednotný zdroj řešení pro oblast webové a emailové bezpečnosti, archivace, zálohování a faxování, síťového a bezpečnostního softwaru i hostovaných technologií. Produkty GFI jsou dostupné formou softwaru, v rámci cloud architektury (model SaaS) nebo jako hybridní řešení nabízející to nejlepší z obou těchto modelů. Díky technologiím s řadou ocenění, vstřícné cenové politice a silnému zaměření na požadavky SMB sektoru uspokojuje GFI potřeby produktivity a kontinuity vyžadované podniky po celém světě. Společnost má pobočky v USA, Velké Británii (Londýn a Dundee), Rakousku, České republice, Austrálii, Filipínách, na Maltě a dalších částech světa, které se starají o stovky tisíc instalací. Obchodní model společnosti GFI je postaven na nepřímém prodeji přes partnerský kanál čítající celosvětově tisíce partnerů. Společnost je také Microsoft Gold Certified Partnerem. Více informací o společnosti naleznete na http://www.gfi.com.