Vánoce v síti O2 trhaly rekordy. Češi na Štědrý den volali a esemeskovali více než v minulých letech

V úterý 24. prosince 2013 spojila mobilní síť O2 více než 15,7 milionu hovorů a přenesla 27,9 milionu SMS. Oproti loňskému Štědrému dni to představuje o milion více telefonních hovorů a o 2,7 milionu více odeslaných SMS. (TZ)
  • Na Štědrý den spojila mobilní síť O2 více než 15,7 milionu hovorů a prošlo jí téměř 28 milionů SMS
  • Oproti loňskému roku poslali zákazníci O2 o 2,7 milionu SMS více a uskutečnili o milion více hovorů
  • Díky tarifům FREE zákazníci O2 volají a píší zprávy více než dříve
  • Nejvíce si Češi volali dopoledne, textové zprávy zaznamenaly rekord po obědě

„V případě SMS se jedná o rekordní číslo, v případě hovorů pak jde o výrazný nárůst oproti loňsku. Zvýšené množství hovorů a zpráv v naší síti souvisí se zavedením neomezených tarifů FREE na jaře letošního roku. Díky těmto tarifům naši zákazníci volají a esemeskují více než dříve,“ říká Ctibor Jappel, specialista mediální komunikace společnosti Telefónica Czech Republic. „Dosavadní rekordní počet SMS jsme zanamenali v roce 2009, kdy naši zákazníci odeslali 27,7 milionu zpráv. Rekord uskutečněných hovorů je starý tři roky a zůstává nadále v platnosti – v roce 2010 proběhlo na Štědrý den 17,4 milionu hovorů,“ doplňuje Jappel.

Volá se před polednem, navečer přijde řada na MMS

Největší počet hovorů – 1 607 067 – spojila síť O2 mezi 10. a 11. hodinou. Největší počet SMS – 2 590 645 – pak přenesla mezi 12. a 13. hodinou. Úplně nejvíc SMS během jedné minuty pak bylo přeneseno v čase 12:31 – celkem to bylo 47 048 SMS.

„Největší provoz v síti O2 je během Štědrého dne obvykle okolo poledne, kdy probíhá nejvíce hovorů i se pošle nejvíce SMS. Lidé si v této době navzájem přejí krásné svátky. Druhá špička nastává večer, kdy lidé nejspíše sdílí radost z dárků.“ říká Ctibor Jappel.

Také MMS zažívají o svátcích špičku, byť se jejich počty pohybují o dva řády níže než v případě hovorů i SMS. Celkem tak síť O2 na Štědrý den přenesla více než 330 tisíc multimediálních zpráv. Špička byla v tomto případě mezi 11. a 12. hod., to bylo posláno 27 564 MMS. „Největší počet přenesených MMS během jedné minuty jsme však zaznamenali teprve v podvečer, krátce po šesté hodině. Zákazníci si již zřejmě fotili a posílali, co dostali pod vánoční stromeček,“ vysvětluje Ctibor Japel.

Vánoční provoz 2013
SMS
počet odeslaných SMS 27 961 240 SMS
počet odeslaných SMS za nejzatíženější hodinu 2 590 645 SMS/hod. (12:00 – 13:00)
počet odeslaných SMS za nejzatíženější minutu 47 048 SMS/min. (12:31)
MMS
počet odeslaných MMS 330 408 MMS
počet odeslaných MMS za nejzatíženější hodinu 27 564 MMS/hod. (11:00 – 12:00)
počet odeslaných MMS za nejzatíženější minutu 647 MMS/min. (18:09)
HOVORY
počet hovorů (mobilní síť) 15 763 134
počet hovorů za nejzatíženější hodinu 1 607 067 hovory/hod. (10:00 – 11:00)

Všechny systémy společnosti Telefónica fungovaly i během nejvytíženějších okamžiků spolehlivě a bez technických potíží.

O společnosti Telefónica Czech Republic

Telefónica Czech Republic je předním integrovaným telekomunikačním operátorem na českém trhu. V současnosti provozuje téměř osm milionů mobilních a pevných linek, což z ní činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb na světě. Nabízí nejucelenější nabídku hlasových a datových služeb v České republice. Mimořádnou pozornost věnuje využití růstového potenciálu především v datové a internetové oblasti. Společnost provozuje nejrozsáhlejší pevnou a mobilní síť včetně sítí 3. generace – datovou síť CDMA a síť UMTS, která umožňuje přenos dat, hlasu, obrazu a videa. Jak první operátor v České Republice spustila LTE (Long Term Evolution), síť 4. generace mobilní komunikace, která umožňuje nejrychlejší mobilní internet současnosti. Telefónica Czech Republic je také předním poskytovatelem ICT služeb v zemi.

O společnosti Telefónica

Společnost Telefónica je z hlediska tržní kapitalizace jednou z největších telekomunikačních firem na světě. Své obchodní aktivity zaměřuje především na služby pevné a mobilní telefonie, přičemž za klíčový nástroj k rozvoji obojího považuje širokopásmové připojení. Společnost ve významném rozsahu působí celkem v 25 zemích světa a počet jejích zákazníků dosahuje 312 milionů. Její zastoupení se soustřeďuje na Španělsko, Evropu a země Latinské Ameriky, kde realizuje svou růstovou strategii. Telefónica je 100% soukromá společnost, akcie společnosti jsou kotované na burze v Madridu a dalších burzách a dělí se o ně více než 1,5 miliónu přímých akcionářů.