Na přelomu roku volání v síti O2 výrazně vítězí nad SMS

Přelom roku, a zejména první hodina nového roku, je tradičně chvílí, kdy telekomunikační síť O2 zažívá největší nápor. Nebylo tomu jinak ani o půlnoci z 31. prosince 2013 na 1. ledna 2014. “V první hodině nového roku spojila mobilní síť O2 celkem 2,8 milionu hovorů. V průběhu celého Silvestra a prvních pěti hodin roku 2014 naše síť spojila celkem 22,4 milionu hovorů, což je o 1,5 milionu více než loni,” uvedl Hany Farghali, tiskový mluvčí společnosti Telefónica Czech Republic. “Je evidentní, že s neomezenými tarify FREE lidé přestali řešit, jak svůj telefon používají. Kromě hovorů totiž rostl i počet zaslaných SMS.,” dodal Farghali. (TZ)
  • Během Silvestra a prvních hodin nového roku spojila mobilní síť O2 22,4 milionu hovorů
  • SMS centrum přeneslo 16 milionů SMS
  • Díky neomezeným tarifům FREE letošní Silvestr překonal loňský

Během Silvestra a v prvních hodinách nového roku 2014 poslali zákazníci O2 celkem 15,9 milionu SMS, což je o 600 tisíc více než loni. “Počet hovorů, které lidé uskutečnili během Silvestra je výrazně vyšší než v průběhu Štědrého dne, nicméně SMS zákazníci poslali zhruba jen polovinu. Veškerá spojení jsou ale mnohem více natěsnána do relativně krátkého časového úseku kolem půlnoci” říká Hany Farghali.

Podobně jako u hovorů také v případě SMS se jich nejvíce přeneslo kolem půlnoci, přesněji v poslední hodině roku 2013, kdy síť O2 přenesla jeden milion SMS. Během nejvytíženější minuty (00.01) bylo přeneseno 42 433 textových zpráv.

Všechny systémy společnosti Telefónica fungovaly i během nejvytíženějších okamžiků spolehlivě a bez technických potíží.

O společnosti Telefónica Czech Republic

Telefónica Czech Republic je předním integrovaným telekomunikačním operátorem na českém trhu. V současnosti provozuje téměř osm milionů mobilních a pevných linek, což z ní činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb na světě. Nabízí nejucelenější nabídku hlasových a datových služeb v České republice. Mimořádnou pozornost věnuje využití růstového potenciálu především v datové a internetové oblasti. Společnost provozuje nejrozsáhlejší pevnou a mobilní síť včetně sítí 3. generace – datovou síť CDMA a síť UMTS, která umožňuje přenos dat, hlasu, obrazu a videa. Jak první operátor v České Republice spustila LTE (Long Term Evolution), síť 4. generace mobilní komunikace, která umožňuje nejrychlejší mobilní internet současnosti. Telefónica Czech Republic je také předním poskytovatelem ICT služeb v zemi.

O společnosti Telefónica

Společnost Telefónica je z hlediska tržní kapitalizace jednou z největších telekomunikačních firem na světě. Své obchodní aktivity zaměřuje především na služby pevné a mobilní telefonie, přičemž za klíčový nástroj k rozvoji obojího považuje širokopásmové připojení. Společnost ve významném rozsahu působí celkem v 25 zemích světa a počet jejích zákazníků dosahuje 312 milionů. Její zastoupení se soustřeďuje na Španělsko, Evropu a země Latinské Ameriky, kde realizuje svou růstovou strategii. Telefónica je 100% soukromá společnost, akcie společnosti jsou kotované na burze v Madridu a dalších burzách a dělí se o ně více než 1,5 miliónu přímých akcionářů.