Ericsson přichází s deseti nejžhavějšími spotřebitelskými trendy pro rok 2014

Rok 2013 skončil a Ericsson ConsumerLab sleduje nejžhavější spotřebitelské trendy pro rok 2014 a další. Více než 15 let se Ericsson ConsumerLab zabývá průzkumem lidských hodnot, chování, způsoby využívání produktů a služeb v rámci informačních a komunikačních technologií. Ročně se Ericsson ConsumerLab osloví více než 100 000 jedinců z více než 40 zemí po celém světě. (TZ)

10 nejdůležitější spotřebitelských trendů pro rok 2014:

  1. Aplikace změní celou společnost – Aplikace jsou nyní pro uživatele smartphonů důležitější než to jaký typ telefonu mají. Lidé masivně požadují aplikace pro všechna odvětví, přes nakupování, péči o rodinu a blízké až po komunikaci s úřady.

  2. Lidské tělo se stává novým heslem – 52 % uživatelů smartphonů deklaruje, že chce využívat biometrické otisky namísto hesla. 48 % z nich má zájem o snímání duhovky. Celkem 74 % respondentů deklaruje, že v roce 2014 budou biometrické smartphony hlavním proudem.

  3. Kvantifikace nás samotných – Krevní tlak, puls, naše kroky, to jsou některé příklady toho, jak se stále více měříme pomocí mobilních zařízení. Celkem 40 % uživatelů smartphonů má zájem, aby telefon monitoroval všechny jejich biologické a fyzické procesy a pohyby.

  4. Pokrytí internetem předpokládáme všude – Počet čárek na našem telefonu již nejsou důkazem pro dobré internetové pokrytí. Z výzkumu ConsumerLab vyplynulo, že nejhorší internetové pokrytí je v metru.

  5. Smartphony pomáhají snižovat digitální propast – To, že je nyní smrtphone dostupný prakticky pro každého z nás znamená, že není již potřeba nákladných zařízení pro využívání internetových služeb. Celkem 51 % všech spotřebitelů uvádí, že jejich telefon je nejdůležitější technologií a pro mnohé se stává primárním k využívání internetu.

  6. Výhody online převažují nad obavami – přesto, že 56 % všech uživatelů internetu je znepokojeno ohledně míry ochrany jejich soukromí, pouze 4 % z nich deklarují, že by internet v budoucnu používali méně. Místo toho uživatelé minimalizují riziko tím, že značně omezili uvádění svých osobních údajů.

  7. Video na povel – přestože máme nyní podstatně širší výběr toho, co chceme sledovat, jsme stále více ovlivňováni ve své volbě našimi přáteli. 38 % respondentů tvrdí, že sleduje videoklipy doporučené jejich kamarády a přáteli.

  8. Vidět na datové přenosy – Celkem 48 % spotřebitelů používá aplikace, aby lépe pochopili svou spotřebu dat. Zatímco 41 % chce vědět, kolik dat spotřebují, 33 % se chce ujistit, že data byla účtována správně.

  9. Čidla všude – Čidla se stávají součástí našeho každodenního života. 60 % respondentů věří, že do roku 2016 budou čidla obsažena všude od zdravotnictví, přes veřejnou dopravu, auta, domovy i naše pracoviště.

  10. Spustit, zastavit a po chvíli pokračovat jinde – Spotřebitelé neustále mění svá zařízení a místa odkud sledují jeden obsah.

Poznámky pro redaktory:

Link to „10 hot consumer trends for 2014“ report
Link to infographic landscape
Link to infographic portrait

Broadcast room: www.ericsson.com/broadcast_room

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě. Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů.

Působíme ve 180 zemích a zaměstnáváme více než 100 000 pracovníků. Ericsson byl založen v roce 1876 a sídlí ve Stockholmu ve Švédsku. V roce 2011 činily tržby naší společnosti 226,9 miliardy švédských korun (35 miliard amerických dolarů). Ericsson je zapsán na stockholmské burze NASDAQ OMX a newyorské burze NASDAQ.

www.ericsson.com
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/technologyforgood
www.youtube.com/ericssonpress