Zadavatelé internetové display reklamy využili v únoru 2014 reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 409 milionů korun, což je o 4 % méně než v lednu. Největším zadavatelem byla v únoru Fio banka a největším provozovatelem pak portál Seznam.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
Dle údajů monitoringu internetové display reklamy využili zadavatelé v únoru 2014 bannerovou reklamu v celkové hodnotě 409 milionů korun, což je o 4 % méně než v předchozím měsíci. Pokles lze sledovat i v meziročním srovnání, oproti únoru 2013 klesly výdaje o 2 %.
Největším zadavatelem byla Fio banka, která v únoru využila reklamní prostor v hodnotě 14,2 milionů korun. Na druhém místě byl zadavatel Porsche Česká republika s inzercí v hodnotě 11,4 milionů korun a třetí příčka patřila Air Bank s reklamou v hodnotě 10,2 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v únoru vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 373 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (únor 2014) |
Cena (leden 2014) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
118 507 000 Kč |
149 608 000 Kč |
-21% |
Economia * |
80 020 000 Kč |
5 844 000 Kč |
1269% |
MAFRA |
49 916 000 Kč |
51 810 000 Kč |
-4% |
Ringier Axel Springer |
24 521 000 Kč |
15 972 000 Kč |
54% |
Mladá fronta |
23 985 000 Kč |
23 910 000 Kč |
0% |
Allegro AdMarket |
20 916 000 Kč |
22 862 000 Kč |
-9% |
FTV Prima |
20 621 000 Kč |
11 553 000 Kč |
78% |
CET 21 |
15 820 000 Kč |
12 984 000 Kč |
22% |
AdActive.cz |
10 163 000 Kč |
2 772 000 Kč |
267% |
Finance media |
8 743 000 Kč |
8 065 000 Kč |
8% |
* Data provozovatele Centrum Holdings byla od února 2014 zařazena pod provozovatele Economia. Spojení dat bylo provedeno na základě fúze společností Economia a Centrum Holdings. Změna se netýká historických dat do ledna 2014.
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 01-02/2014
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.