Display inzerce v únoru mírně poklesla, zadavatelé využili prostor v celkové hodnotě 409 milionů korun

Zadavatelé internetové display reklamy využili v únoru 2014 reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 409 milionů korun, což je o 4 % méně než v lednu. Největším zadavatelem byla v únoru Fio banka a největším provozovatelem pak portál Seznam.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Dle údajů monitoringu internetové display reklamy využili zadavatelé v únoru 2014 bannerovou reklamu v celkové hodnotě 409 milionů korun, což je o 4 % méně než v předchozím měsíci. Pokles lze sledovat i v meziročním srovnání, oproti únoru 2013 klesly výdaje o 2 %.

Největším zadavatelem byla Fio banka, která v únoru využila reklamní prostor v hodnotě 14,2 milionů korun. Na druhém místě byl zadavatel Porsche Česká republika s inzercí v hodnotě 11,4 milionů korun a třetí příčka patřila Air Bank s reklamou v hodnotě 10,2 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v únoru vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 373 milionů korun.

 

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (únor 2014)

Cena (leden 2014)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

118 507 000 Kč

149 608 000 Kč

-21%

Economia *

80 020 000 Kč

5 844 000 Kč

1269%

MAFRA

49 916 000 Kč

51 810 000 Kč

-4%

Ringier Axel Springer

24 521 000 Kč

15 972 000 Kč

54%

Mladá fronta

23 985 000 Kč

23 910 000 Kč

0%

Allegro AdMarket

20 916 000 Kč

22 862 000 Kč

-9%

FTV Prima

20 621 000 Kč

11 553 000 Kč

78%

CET 21

15 820 000 Kč

12 984 000 Kč

22%

AdActive.cz

10 163 000 Kč

2 772 000 Kč

267%

Finance media

8 743 000 Kč

8 065 000 Kč

8%

* Data provozovatele Centrum Holdings byla od února 2014 zařazena pod provozovatele Economia. Spojení dat bylo provedeno na základě fúze společností Economia a Centrum Holdings. Změna se netýká historických dat do ledna 2014.

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 01-02/2014

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.