Internetová display reklama zaznamenala v březnu 19% nárůst, zadavatelé využili prostor v hodnotě 485 milionů korun

V březnu 2014 oblast internetové display reklamy rostla: zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 485 milionů korun, což oproti únoru představuje 19% nárůst. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Czc.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

V březnu si internetová display reklama polepšila o 19 %, avšak oproti minulému roku zaznamenala naopak pokles, a to o 14 %.

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se tentokrát umístil internetový obchodník s elektronikou Czc.cz, který v březnu využil reklamní prostor v hodnotě 13,9 milionů korun. Na druhé příčce skončil s inzercí v hodnotě 12,4 milionů korun Vodafone, za nímž následoval další mobilní operátor T-Mobile Czech Republic s využitým reklamním prostorem v hodnotě 11,5 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v březnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 453 milionů korun.

 

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (březen 2014)

Cena (únor 2014)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

190 424 000 Kč

118 507 000 Kč

61%

Economia

73 765 000 Kč

80 020 000 Kč

-8%

MAFRA

56 769 000 Kč

49 916 000 Kč

14%

Allegro AdMarket

24 359 000 Kč

20 916 000 Kč

16%

CET 21

24 080 000 Kč

15 820 000 Kč

52%

Ringier Axel Springer

23 305 000 Kč

24 521 000 Kč

-5%

Mladá fronta

22 320 000 Kč

23 985 000 Kč

-7%

FTV Prima

20 456 000 Kč

19 572 000 Kč

5%

AdActive.cz

10 470 000 Kč

10 163 000 Kč

3%

Finance media

6 609 000 Kč

8 743 000 Kč

-24%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 2-3/2014

Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.