Street View auta opět vyjíždějí do České republiky

Praha, 14. dubna 2014: V České republice začnou během několika dní opět jezdit Street View auta s cílem aktualizovat snímky na Mapách Google nebo nafotografovat turisticky zajímavé lokace, které dosud nebyly nasnímány. Street View auta navštíví Prahu, Brno, Plzeň, Karlovy Vary a další česká a moravská města. Veřejnost najde veškeré důležité informace na stránce google.cz/streetview. (TZ)

Street View je populární funkce Map Google, která je v současné době k dispozici ve více než
55 zemích světa, včetně České republiky. Uživatelům umožňuje prohlížet si snímky ulic různých měst a krajiny na celém světě v 360 stupňovém pohledu.

Pro uživatele Map Google, stejně jako majitele firem a další, kteří službu využívají, je důležité, aby byly snímky ve službě Street View aktuální. Kromě veřejně dostupných silnic by Google rád zachytil
i místa zájmu na základě žádostí místních institucí, s využitím Street View batohu, známého jako Trekker.

“Uživatelé v České republice mohou dnes díky Street View virtuálně navštívit více než stovku zajímavých destinací, včetně pro cestovní ruch důležitých lokalit z hlediska historie, kultury
a přírodních krás,” říká Jarda Bengl, produktový manažer z Curychu a doplňuje: “Jelikož se infrastruktura neustále vyvíjí, věříme, že díky aktualizaci Street View snímků umožníme uživatelům
a návštěvníkům Česka ješte lepší orientaci a inspiraci při výletech a dovolených.”

 

Google maximálně dbá na ochranu soukromí. Před jakýmkoli zveřejněním shromážděných snímků přichází na řadu jejich zpracování pomocí speciální technologie. Ta rozostřuje obličeje lidí a SPZ aut tak, aby je nebylo možné identifikovat a ochránilo se tím jejich soukromí. Funkce Street View navíc umožňuje i dodatečné odstranění snímků, které stačí snadno označit a nahlásit tlačítkem “Nahlásit problém” v pravém dolním rohu obrázku. Zcela vymazat se tak na žádost uživatele může nejen jednotlivec, ale i jeho dítě, auto nebo dokonce celý dům.

Více informací o službě Street View a podrobnější informace o tom, kde Street View auta
v současné době jezdí, lze nalézt na stránce google.cz/streetview.

O Street View

V oblastech, kde je Street View k dispozici, můžete virtuálně procházet ulicemi pomocí tlačítka přiblížení v Mapách Google, nebo přetažením oranžového panáčka “Pegmana” z pravé dolní strany obrazovky na modře zvýrazněné ulice. Můžete se tak podívat na restauraci ještě před příchodem, připravit si plán cesty, zjistit styčné body a virtuálně naplánovat svůj den. Zájemci o nemovitost mohou ušetřit čas tím, že si předem virtuálně prozkoumají vybranou nemovitost a její přilehlé okolí,
a také zjistí nejlepší cestu, jak se k ní dostat. Před dovolenou můžete rovněž snadno zkontrolovat zvolenou destinaci, vzhled hotelu a oblast kolem něj, kde se chystáte strávit svůj čas.

Firmy mohou také profitovat z technologie Street View vložením Map Google přímo do svých webových stránek zdarma, které jim tak pomáhají zviditelnit například jejich hotel nebo zvýšit povědomí o místní restauraci.

 

Služba Street View google.cz/streetview je dostupná na Mapách Google, včetně její mobilní verze, a také ve službě Google Earth.

O společnosti Google Inc.

Společnost Google, jakožto globální technologický lídr, se snaží neustále vylepšovat způsob propojování lidí
a informací. Inovace Googlu v oblasti vyhledávání a reklamy umožnily společnosti získat vedoucí pozici na internetu a vytvořit jednu z nejznámějších světových značek.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 51% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 2. týden 2011). Google od otevření pobočky uvedl na český trh zhruba stovku lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense.  Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google,
Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

V roce 2011 byl uveden projekt Google+, který portfolio Google služeb sjednocuje a propojuje.

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.). V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz.

Technická podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí
i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.