V květnu 2014 využili zadavatelé internetové display reklamy inzertní prostor v celkové ceníkové hodnotě 622 milionů korun, což představuje meziměsíční nárůst o 18 %. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
V meziměsíčním srovnání vzrostla ceníková hodnota využitého online inzertního prostoru o 18 %, ve srovnání meziročním však pozorujeme změnu pouze minimální (nárůst oproti loňsku činí 1 %).
Na první pozici v žebříčku zadavatelů zadavatelů se umístil internetový obchodník Internet Mall, který v květnu využil online prostor v hodnotě 29,6 milionů korun. Druhou příčku obsadila společnost HP Tronic Zlín s inzercí v hodnotě 14,9 milionů korun. Na místě třetím pak skončila Ford Motor Company, která v květnu vystavila reklamu za 13,2 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v květnu vystavena online inzerce v celkové ceníkové hodnotě 569 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (květen 2014) |
Cena (duben 2014) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
239 395 000 Kč |
214 302 000 Kč |
12% |
Economia |
88 114 000 Kč |
84 121 000 Kč |
5% |
MAFRA |
83 029 000 Kč |
55 511 000 Kč |
50% |
Allegro AdMarket |
29 652 000 Kč |
24 915 000 Kč |
19% |
Mladá fronta |
28 743 000 Kč |
17 686 000 Kč |
63% |
Ringier Axel Springer |
22 925 000 Kč |
20 917 000 Kč |
10% |
FTV Prima |
21 161 000 Kč |
22 001 000 Kč |
-4% |
Finance media |
20 499 000 Kč |
4 980 000 Kč |
312% |
CET 21 |
18 648 000 Kč |
23 232 000 Kč |
-20% |
AdActive.cz |
16 922 000 Kč |
17 386 000 Kč |
-3% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 4/2014 – 5/2014
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.